Cavia nagels knippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Cavia nagels knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:37

Mijn ene cavia krijgt te lange nagels.
Ik ben naar de dierenspeciaalzaak geweest en zo'n speciaal kniptangetje gekocht.

Probleem: hij heeft het echt niet graag!
Ik probeerde echt een heel klein stukje te knippen maar hij schreeuwde moord en brand. :(:)

Knipte echt niet in het leven. Nagels zijn echt redelijk lang en knipte er nog geen milimeter van.

Hoe doen jullie het bij jullie caafjes?

Mizora

Re: Cavia nagels knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:39

In de houdgreep en het gepiep negeren. Als ze het een paar keer hebben meegemaakt (en je niet in het leven heb geknipt) worden ze vaak wel rustiger. Het is gewoon geen heel fijn gevoel, maar te lange nagels is dat ook niet. Dus kortdurend ongemak gaat voor langdurend ongemak. (maar zo denkt een cavia niet)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:39

mijne gilt ook altijd :+ alleen al bij het geluid :')
gewoon doorgaan ;)
ik knip ze nooit in het leven, mannetje stelt zich aan, vrouwtje zit netjes stil :')
Anders iemand anders hem laten vast houden, kan jij het voetje vast pakken :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:42

Ik laat mijn vriend het beest in de houdgreep houden en trek er zelf een poot uit waarvan ik dan de nagels knip (maar wel iets zachtzinniger dan het klinkt hoor ;))

Idd het protest negeren, het moet nou eenmaal even...

Wat ik veel vervelender vind: mijn caaf gaat ook zo wriemelen, en dan ben ik altijd heel bang dat ik verkeerd knip. En ik heb wel eens verhalen gehoord van dichtbranden met sigaretten enzo %) Wat moet je eigenlijk echt doen als het per ongeluk verkeerd gaat?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:44

Het pootje in een bakje met bloem(meel) houden, dan stopt het bloeden heel snel. :)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:45

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:47

Pfoe gelukkig gedraagt mijn Foef zich meestal braaf, maar toch goed om te weten :j

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:49

Cavia's gillen nou eenmaal snel, is niet eens van de pijn.. gewoon omdat ze het of niet snappen of gewoon ongemakkelijk vinden. Gewoon een stuk vanaf knippen, is even wat geschreeuw maar daarna kan ie tenminste weer een stuk lekkerder lopen.

BlackEyed

Ik doe meestal niets als ik in het leven heb geknipt, meestal gaat dat vanzelf wel dicht.
Na een half uurtje controleren of het nog bloed en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het nog bloedde.

Het is idd het handigste om een wriemelende caaf met zn tweeën te doen.

Samiyah

@Rijerijerije Ja is altijd handig om te weten inderdaad. :) Mijn cavia's doen ook altijd erg moeilijk met nagels knippen, ik doe het dus maar samen met m'n vriend. (hij houdt cavia's vast en ik knip)

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:50

Och ik had een cavia die me tot bloedens toe beet.. :=

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:51

Die van ons zijn eigenlijk vrij makkelijk. Ik doe het meestal samen met mijn moeder, zij houdt ze vast en ik knip. We geven ze vaak tijdens het knippen wat lekkers zoals andijvie dan hebben ze he meestal druk genoeg om niet te gaan klieren.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:53

xDeems schreef:

Mijn ene caaf bijt in haarzelf van de stress, een beetje vreemd is het wel :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:54

xDeems schreef:

Werkhandschoenen aan :P Ik pakte mijn bijtert vroeger altijd vlak achter z'n kaken vast, dan kon ie zijn kop niet zo draaien dat ie in mijn hand hing. En dan even met zijn tweeën idd :j

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:56

Ja, ik heb hem altijd in de houdgreep, maar hij gilt, wringt, krabt en bijt. En dit is heus niet de enige manier waarop ik het heb geprobeerd. Ik heb ook een poosje hem op schoot gezet en dan heeel rustig knippen maar dat werkte ook niet, dan ging hij alsnog in mijn hand bijten :P

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:57

Oke is was dus te braaf.
Ja indd erg lastig dat wriemelen. Je kan ook niet echt goed dat pootje vasthouden zo. Kan toch moeilijk erin gaan nijpen om het vast te houden.
Misschien is het een idee om caafje in handdoekje te wikkelen met hoofd en 1 pootje eruit, en dan knippen. En dan zo pootje per pootje af te wisselen. Heb je al 3 poten minder gewriemel.
En oordopjes tegen een gebroken hart... }:0

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:00

Ik heb het laasts nog bij een van m'n caafs geprobeerd en die draaide z'n hoofd om en beet me %)
Die had ik echt niet zien aankomen :o
Ik ga binnenkort ook naar de DA om het te laten doen, de achterpootjes lukken wel maar de voorpootjes is echt drama...
Die van mij piepen niet eens zo erg, ze doen alleen alles om uit de greep te komen en dan ben ik ook eerder bang dat ik mis knip.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:01

Haha cavia's zijn echte drama queens. Om iets simpels schreeuwen ze al moord en brand :+.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:03

Je kan ze behoorlijk stevig vasthouden hoor.

En voor de bijters werkt bij mij aan iedere kant van de kaak een vinger. Vaak pink en ringvinger bij mij. Dan kan je ze behoorlijk stevig vasthouden (hun hoofd kan geen kant op, dan nog de rest van het lichaam, maar mij lukt het zo met cavia's tot nu toe. En ik knip altijd alleen.)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:04

moi22 schreef:
Haha cavia's zijn echte drama queens. Om iets simpels schreeuwen ze al moord en brand :+.

_O-
Wel waar ja, als de ene met z'n dikke kont in het kleine huisje zit en er komt een andere die zich erbij wurmt, is het al piep :+
Maar het is nog grappiger omdat een van mijn caafs schor is :')
Je kraakt met iets en hoort er 2, en af en toe er tussen door hoor je zo'n heel schelle piep :+

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:35

ik laat mijne elke avond op de tegels lopen, dat scheelt al een hoop gevecht

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 07:10

ChocoBesnier schreef:
Mijn ene cavia krijgt te lange nagels.
Ik ben naar de dierenspeciaalzaak geweest en zo'n speciaal kniptangetje gekocht.

Probleem: hij heeft het echt niet graag!
Ik probeerde echt een heel klein stukje te knippen maar hij schreeuwde moord en brand. :(:)

Knipte echt niet in het leven. Nagels zijn echt redelijk lang en knipte er nog geen milimeter van.

Hoe doen jullie het bij jullie caafjes?

Ik ga ermee naar de dierenarts.
Ik krijg het ook niet voor elkaar.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 07:19

Misschien kun je ermee naar een hondentrimster in de buurt. Ik ben hondentrimster en knip de nagels van alles wat me aangeboden wordt. Heb ook meteen spul om een bloedend nageltje mee te behandelen. Waarschijnlijk is dat ook nog eens een stuk goedkoper dan een dierenartsbezoekje. Zelf doe ik zulke kleine dingen gratis; diertje blij, baasje blij.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:36

Hier doen ze het zaterdagsmiddags ook in de dierenwinkel Pet's Place. Kun je komen en dan knippen ze het zo voor je.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:33

xDeems schreef:
Hier doen ze het zaterdagsmiddags ook in de dierenwinkel Pet's Place. Kun je komen en dan knippen ze het zo voor je.

Is dat bij elke Pet's Place weet je dat toevallig?