Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik heb ook een dove hond, maar Buddha is al vanaf de geboorte doof (hij is nu 4 jaar). Ik herken wat je schrijft. Buddha is ook erg waaks, mensen die voorbij lopen en reageert ook wanneer onze andere hond begint te blaffen. Omdat Buddha naast doof helaas ook erg dwangmatig is ben ik voortdurend bezig met hem af te leiden. Maar hij krijgt ook wel eens een tik op zijn kont hoor als hij weer is naar van alles en nog wat staat te blaffen.
Al voordat ik wist dat ze doof is eigenlijk, want als ze richting de schutting rende kon ik roepen wat ik wilde ( duh
) maar het hielp niet. Heb er toen ook naar gezocht en zie dat je snel 100 euro kwijt bent. Dat heb ik er wel voor over. Kun je ze ook tijdens het wandelen gebruiken? En goede/slechte ervaringen met een bepaald merk?

Nuage schreef:Als ze opeens zo gefixeerd raakt dan is ze in een andere wereld lijkt het wel. Ze trekt ook ontzettend aan de riem, springt/trekt richting het object/persoon/hond en loeit. Mensen vinden het eng (logisch), terwijl als ze dan mag snuffelen of kennis maken er niks meer aan de hand is. Het is geen agressie want ik zie ook geen tanden
Siggy schreef:Nuage schreef:Als ze opeens zo gefixeerd raakt dan is ze in een andere wereld lijkt het wel. Ze trekt ook ontzettend aan de riem, springt/trekt richting het object/persoon/hond en loeit. Mensen vinden het eng (logisch), terwijl als ze dan mag snuffelen of kennis maken er niks meer aan de hand is. Het is geen agressie want ik zie ook geen tanden
Exact B2 ...
Hier geen last van angst trouwens, integendeel zelfs. Wel angst om alleen te zijn, wat we op hebben kunnen lossen door er een hondenmaatje voor hem bij te nemen.