nouka: Een bull Terrier is niet een hond voor iedereen. Er zit terrier in dus = ENERGIE. Volgens de boekjes zou een bully 2 uur activiteit per dag moeten hebben. Ok, dit is thuis ook niet waar, daar hebben we de tijd niet voor, ze heeft de tuin en daar kan ze in vertoeven en een drie tal grote wandelingen per week en 2x per week naar de hondenschool. Een bully is een zeer eigenwijze hond. Vele denken dat dit ras dom is, (mede door uiterlijk) maar ze zijn integendeel érg slim. Een bull terrier zal geen drie keer een commando uitvoeren als ze denkt dat dit geen nut heeft. Een bull terrier is een echte aandachts hond! hoe meer hoe beter, het is geen hond voor buiten te houden (ook door het korte haar) maar als een bully niet in gezelschap van mensen kan vertoeven "kwijnt het weg"... Een bull zal nooit langs je komen zitten maar OP je! liefst zo dicht mogelijk, en als ze toch op de grond moet blijven, dan toch nog een poot op jou voet ofzo
Een bull terrier is van "edele afkomst in engeland!" vele denken dat net als (sorry) de pitbulls of staffords, een bull een "bastaard " is, niets is minder waar! De bull is gekweekt in 1850 door james hicks (als ik het juist schrijf) kortom: je moet een bull of je moet geen bull... en ééns een bull ALTIJD een bull!
Ze hebben rare trekken!
- ze zullen nooit "normaal slapen"... ze gaan het liefst met hun hoofd ergens in gegraven liggen snurken, je bent verbaast dat ze nog kunnen ademen
- bully's laten scheten!!!!
- Bully's kunnen "freezen" dan gaan ze heel rustig precies in trance ergens onder het tafelkleed of onder een struik staan en bewegen heeeeeel traag... tot nu toe weet nog niemand te vertellen waarom ze dit doen
- bully's hebben dagelijks hun zotte 5 minuten of "bully rodeo" (zie youtube) alle porselein dus maar aan de kant!
en kortom: bull terriers laten je lachen!!!!!! zelfs als je héééééél boos op ze bent... je zult altijd in de lach schieten!
Er is een forum van: http://www.bullterrierforum.nl
en ik ga hier even een paar dingen quoten over "wat is nou typisch aan een bull"...
Citaat:
a die 'dolle-vijf-minuten' zijn echt bull, maar ook het 'praten' wat ze doen vind ik geweldig, niet blaffen maar met zo een bolle snuit whoe-whoe geluiden maken en zeg ik dan iets krijg ik meteen weer antwoord
de gekke manier van zitten, zo helemaal op hun gemakkie op hun staartaanzet, achterpootjes recht vooruit
het vreselijk eigenwijze karakter, ga je dwingen kan er niets, ga je vragen kan alles
het heel erg mens en kind gerichte van een bull, ze vinden mensen/kinderen haast nog leuker dan soortgenoten
de tegenstelling in hun uiterlijk (meeste zien het als een gevaarlijke/stoere hond) en hun gedrag wat een knuffelaar is
uhmmmmm hoe veel echte bullendingen mag ik eigenlijk neerzetten
Citaat:
Het enorme kauwgom gedrag ja; plakplak; waar de baasjes zijn, is Liz. En 't liggen met de neus ergens 'ingeboord'; 't liefst met de neusgaten recht op kussen/been/bank oid. Dat ze nog kunnen ademen is verbazingwekkend.
Verder moet je een bull opvoeden gelijk elk andere hond, ga als ze pup zijn vééééél met ze overal naartoe: hondenschool, stad en laat ze veel geaaid worden, gegarandeerd dat ze jou bezoeks doodlikken ipv een stap verkeerd doen.
Een bully is heel beschermend over het gezin, heb jij een poes of cavia in jou gezin, die zullen ze mee beschermen! (mijn vorige bull hield echt van onze kat, ze waren twee handen op 1 buik, maar elke kat buiten het huis, moest rennen voor zijn leven)
Een bull heeft een héle hoge pijngrens,! ze kunnen zonder pardon head first tegen de tafel aanknallen om gewoon te doen alsof er niets gebeurd is. Ze zijn ook goed met kinderen (een goed opgevoede bull!) en mede door de hoge pijngrens zijn ze minder gevoelig als kinderen per ongeluk aan de staart trekken of wat ook.
In combinatie met een teckel gaat prima! je moet ook zien wat voor teckels(2), je hebt langharig (= rustig) en wij hebben 2 ruwharige(= energieke jagers) dus ze spelen veel met elkaar en zijn beide boscrossers
tip: witte bull terriers zijn gevoelig voor huidziekte = als je gaat voor een bull kies liefst een gekleurde!
hoop dat je er wat aan hebt, lees je goed in over een bull, want door hun enorm koppig gedrag zijn ze niet voor ongeduldige mensen. Eens een liefde van je bull en hij zou voor je sterven! (mijn hond kon niet zwemmen, en is me wel nagesprongen toen ik op 6 januari 2001 in het kanaal ben gevallen! en hij was doooooodsbang voor water... een zielsmaatje was het!)
mvg
vandaag era op de hondenschool, volgende week wordt ze 4 maand