Bully Era: Als wat je vind... is van mij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Bully Era: Als wat je vind... is van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 10:50

Mijn kleine meid wordt steeds groter, en eigenwijzer! Alles wat ze vind is van haar; kijk en geniet.
Van dit:
Afbeelding

naar dat!

1. Eerst dat mooie lijf een showen!
Afbeelding

2. Een Fietsbel! VAN MIJ!! :Y)
Afbeelding

3. whoehoe :')
Afbeelding

4. :D
Afbeelding

5. uw tak! MIJN TAK!!
Afbeelding

6. Take and run!
Afbeelding

7. Verslinden!
Afbeelding

8. Ook van mij !
Afbeelding

9. <3
Afbeelding

10. EN STREK... :j
Afbeelding

11. oh! hier die tak! (noodstop)
Afbeelding

12. ik zijn hier!!!
Afbeelding

13. muhaha :Y)

Afbeelding

14. Mijn mooie meid! _/-\o_
Afbeelding

Alice13

Re: Bully Era: Als wat je vind... is van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:53

Wat een super gaaf beest! Zielig voor dat andere hondje hahahaha!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:53

Wat een poepie! <3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:54

Aaaaaaah <3 <3 dat buikje op de foto van nummer 12 en die lieve strekfoto (nr 10) <3 ze ziet er schattig en erreg tevreden (met name met haar zelf :+ :D ) uit

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:21

Daar is ze weer <3.

Wat een super leuk ding :D.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:22

Oh ik vind het gewoon zielig voor dat andere hondje :')

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:50

Haha wat sneu voor die andere hond :+ .
Wat is ze onwijs schattig zeg :D <3

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:56

Wat een geweldig leuk hondje :D Ik vind dit ras altijd zo leuk om te zien, maar ik weet er heel weinig van. Mijn vriend en ik zijn rustig aan het rondkijken voor een hondje, hoe zou jij het karakter omschrijven? Ik zie in je profiel (en op de foto's natuurlijk :P ) dat je ook een teckel hebt, dat is precies de combinatie die wij ook wel zien zitten (bull terrier + teckel), gaat dat goed samen bij jou?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 20:23

nouka: Een bull Terrier is niet een hond voor iedereen. Er zit terrier in dus = ENERGIE. Volgens de boekjes zou een bully 2 uur activiteit per dag moeten hebben. Ok, dit is thuis ook niet waar, daar hebben we de tijd niet voor, ze heeft de tuin en daar kan ze in vertoeven en een drie tal grote wandelingen per week en 2x per week naar de hondenschool. Een bully is een zeer eigenwijze hond. Vele denken dat dit ras dom is, (mede door uiterlijk) maar ze zijn integendeel érg slim. Een bull terrier zal geen drie keer een commando uitvoeren als ze denkt dat dit geen nut heeft. Een bull terrier is een echte aandachts hond! hoe meer hoe beter, het is geen hond voor buiten te houden (ook door het korte haar) maar als een bully niet in gezelschap van mensen kan vertoeven "kwijnt het weg"... Een bull zal nooit langs je komen zitten maar OP je! liefst zo dicht mogelijk, en als ze toch op de grond moet blijven, dan toch nog een poot op jou voet ofzo :j Een bull terrier is van "edele afkomst in engeland!" vele denken dat net als (sorry) de pitbulls of staffords, een bull een "bastaard " is, niets is minder waar! De bull is gekweekt in 1850 door james hicks (als ik het juist schrijf) kortom: je moet een bull of je moet geen bull... en ééns een bull ALTIJD een bull!

Ze hebben rare trekken! :j
- ze zullen nooit "normaal slapen"... ze gaan het liefst met hun hoofd ergens in gegraven liggen snurken, je bent verbaast dat ze nog kunnen ademen
- bully's laten scheten!!!!
- Bully's kunnen "freezen" dan gaan ze heel rustig precies in trance ergens onder het tafelkleed of onder een struik staan en bewegen heeeeeel traag... tot nu toe weet nog niemand te vertellen waarom ze dit doen
- bully's hebben dagelijks hun zotte 5 minuten of "bully rodeo" (zie youtube) alle porselein dus maar aan de kant!

en kortom: bull terriers laten je lachen!!!!!! zelfs als je héééééél boos op ze bent... je zult altijd in de lach schieten!
Er is een forum van: http://www.bullterrierforum.nl

en ik ga hier even een paar dingen quoten over "wat is nou typisch aan een bull"...
Citaat:
a die 'dolle-vijf-minuten' zijn echt bull, maar ook het 'praten' wat ze doen vind ik geweldig, niet blaffen maar met zo een bolle snuit whoe-whoe geluiden maken en zeg ik dan iets krijg ik meteen weer antwoord
de gekke manier van zitten, zo helemaal op hun gemakkie op hun staartaanzet, achterpootjes recht vooruit
het vreselijk eigenwijze karakter, ga je dwingen kan er niets, ga je vragen kan alles
het heel erg mens en kind gerichte van een bull, ze vinden mensen/kinderen haast nog leuker dan soortgenoten
de tegenstelling in hun uiterlijk (meeste zien het als een gevaarlijke/stoere hond) en hun gedrag wat een knuffelaar is
uhmmmmm hoe veel echte bullendingen mag ik eigenlijk neerzetten

Citaat:
Het enorme kauwgom gedrag ja; plakplak; waar de baasjes zijn, is Liz. En 't liggen met de neus ergens 'ingeboord'; 't liefst met de neusgaten recht op kussen/been/bank oid. Dat ze nog kunnen ademen is verbazingwekkend.

Verder moet je een bull opvoeden gelijk elk andere hond, ga als ze pup zijn vééééél met ze overal naartoe: hondenschool, stad en laat ze veel geaaid worden, gegarandeerd dat ze jou bezoeks doodlikken ipv een stap verkeerd doen.
Een bully is heel beschermend over het gezin, heb jij een poes of cavia in jou gezin, die zullen ze mee beschermen! (mijn vorige bull hield echt van onze kat, ze waren twee handen op 1 buik, maar elke kat buiten het huis, moest rennen voor zijn leven)
Een bull heeft een héle hoge pijngrens,! ze kunnen zonder pardon head first tegen de tafel aanknallen om gewoon te doen alsof er niets gebeurd is. Ze zijn ook goed met kinderen (een goed opgevoede bull!) en mede door de hoge pijngrens zijn ze minder gevoelig als kinderen per ongeluk aan de staart trekken of wat ook.

In combinatie met een teckel gaat prima! je moet ook zien wat voor teckels(2), je hebt langharig (= rustig) en wij hebben 2 ruwharige(= energieke jagers) dus ze spelen veel met elkaar en zijn beide boscrossers
:D

tip: witte bull terriers zijn gevoelig voor huidziekte = als je gaat voor een bull kies liefst een gekleurde!

hoop dat je er wat aan hebt, lees je goed in over een bull, want door hun enorm koppig gedrag zijn ze niet voor ongeduldige mensen. Eens een liefde van je bull en hij zou voor je sterven! (mijn hond kon niet zwemmen, en is me wel nagesprongen toen ik op 6 januari 2001 in het kanaal ben gevallen! en hij was doooooodsbang voor water... een zielsmaatje was het!)

mvg

vandaag era op de hondenschool, volgende week wordt ze 4 maand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:12

Dankjewel voor de uitgebreide informatie :) Ik begrijp dat je zegt dat het geen hond voor iedereen is, dat geldt denk ik voor elk ras aangezien elk ras andere dingen nodig heeft (ik zou bijvoorbeeld nooit een border collie nemen omdat ik weet dat hun energie niveau te hoog is voor mij). 2 uur beweging per dag vind ik normaal, dus dat valt me mee qua energie :P We hebben hier een aantal parken vlakbij en het Amsterdamse bos is ook maar 20 minuutjes met de auto. Ik vind ze er juist helemaal niet dom uit zien! Wel denken veel mensen volgens mij 'dat het een pitbull is' en lopen ze daarom met een grote boog om je heen (vooroordelen...)

Kleur maakt me niet veel uit, ik heb een lichte voorkeur voor zwart met een beetje wit (en een beetje bruin erbij vind ik ook erg mooi) maar ik denk dat je toch moet kijken naar het karakter van de pup en niet naar hoe ze eruit zien. Wel goeie tip om op te passen voor huidziekten (is het ook zo dat witte honden doof kunnen zijn?)

Wat grappig dat er verschil bestaat tussen ruw en langharige teckels, dat wist ik niet. Natuurlijk ga ik me volledig inlezen als ik eenmaal een ras heb gekozen maar het is leuk om jouw ervaringen zo te lezen :)

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:42

hahaha, er kan echt zo een tekstwolkje boven MIJNMIJNMIJN!
heel leuk, ze is ook erg mooi getekend.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 11:05

nouka: ja doofheid komt ook voor bij witte honden.

ik zou nooit kiezen voor een andere hond (hoewel ik sommige honden érg mooi vind: die tsjecho... wolfshonden en een australian cattledog...)
maar een bull kan je laten lachen wanneer je het echt nodig hebt en anders ook. Deze morgen spoot ik koffie over de hele tafel omdat Era wakker werd op de zetel en een typische "heb je me nou wakker gemaakt" koppie trok... dan gaan ze ene beetje als droepie kijken :p

In mijn ogen mag je de hond echt wel op kleur kiezen, maar als je een pup kiest, kies gewoon eentje die achter dingen aangaat, die niet bang is , en pak voor de zekerheid een piepding mee, kan je meteen de doofheid testen, kijk ook of de nagels correct zijn! anders heb je een hoop leed later! spreek uit ervaring.
succes ermee én als je eentje aankoop laat het me weten aub :p ben benieuwd!!

Een langharig teckel is gefokt als "huishond" vanwege de lange haren zijn ze niet geschikt om in hollen te kruipen (ze hebben wel jacht instinct, maar zijn veel rustiger qua karakter) en een ruwharig kan je vergelijken met een jack russel (maar dan met leuke baarden en leuke wenkbrauwen :p )

voor de rest: merci!!

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:09

Wat een geweldige pup :), Ook ik ben verzot op dit ras en als ik op mijn eigen woon komt er zeker een. Heerlijke beesten, terwijl er toch nog zoveel mensen bang zijn voor de kop. Nog veel plezier met je lekkere eigenwijze pup!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:03

Wat een superhondje!!!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:12

dank je!!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:56

Ahh... wat leuk!!!