Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

), bij sommige mensen zelfs in bed slapen en men dat bij andere dieren minder heeft, denk ik. Honden vermenselijken wij dus veel makkelijker.Elma_ schreef:Och verschrikkelijk, hoe krijg ik een vals rotkreng.. Door hem als kindje te zien, hem te huggen en boven je te laten staan. Ik weet precies wat je bedoelt.
Ragebol1977 schreef:Elma_ schreef:Och verschrikkelijk, hoe krijg ik een vals rotkreng.. Door hem als kindje te zien, hem te huggen en boven je te laten staan. Ik weet precies wat je bedoelt.
Hmm ik heb een BM teef van ruim 55 kilo, slaapt op de bank en regelmatig aan mijn voeteneind. Maarrrrrr....ik moet nog maar zien dat een ander zijn hond zo onder appel krijgt. Zeker voor een dogachtige. Boven me staan??? Omdat ik haar lekker knuffel? Omdat ik doe wat honden onder elkaar doen in een roedel? Groomen noemen ze dat. Ik dacht t niet.
En tijdens het trainen heb ik nooit, nooit, 1 keer te hoeven corrigeren.
Ik doel meer op de verwende nesten die ECHT alles mogen en geen leiding whatsoever krijgen. Ragebol1977 schreef:Ik vind het vreemd dat we een dier waar we zogenaamd van houden laten doen wat wij willen dmv pijnstraffen. Gewoon omdat het dier betaalt hebt is het gerechtvaardigd om hem of haar pijn te doen?
Kom op zeg, wat een onzin.
Honden zijn honden, met een hondentaal....en die slaan elkaar echt niet.
En dat ze elkaar in een roedel hard corrigeren is enorme stierenpoep. Dit is al jaren geleden achterhaald dmv onderzoeken op wolvenroedels die in het wild leven. De andere onderzoeken waar de ouderwetse trainingsmethoden op gebasseerd zijn, zijn gedaan op wolvenroedels in gevangenschap waarbij notabene vreemde wolven bij elkaar werden gezet.
Binnen hun eigen roedel zijn wolven uitermate tolerant.
Tja vooruitgang is nooit zonder mensen die je voor gek uitmaken. Ik ben in elk geval blij dat ik weet wat mijn hond zegt met haar lichaamstaal, ik ben ook blij dat ik doordat ik dat begrijp haar niet hoef te slaan om toch gedaan te krijgen wat ik wil. Nog niet 1 inimini klein tikje.
En vermenselijken? Honden slaan niet........delen geen tikje of hakje uit.
Edit: Ik hoef mijn paarden ook niet te schoppen of te slaan om gedaan te krijgen wat er gevraagd wordt. Mijn konijnen pak ik al helemaal niet op, vinden ze niet leuk en mijn kippen scharrelen rond. Mijn honden ook trouwens. Die zijn echt wel 100% hond en gaan vrijwel dagelijks naar het bos. Voor mijn Bull vind ik dat een must, dat is waar ze voor gefokt is!
Elma_ schreef:Och verschrikkelijk, hoe krijg ik een vals rotkreng.. Door hem als kindje te zien, hem te huggen en boven je te laten staan. Ik weet precies wat je bedoelt.

dejavu schreef:Elma_ schreef:Och verschrikkelijk, hoe krijg ik een vals rotkreng.. Door hem als kindje te zien, hem te huggen en boven je te laten staan. Ik weet precies wat je bedoelt.
Hier slapen ze op bed, liggen ze op de bank, krijgen eerder eten dan ik en ik knuffel ze kapot. Nog nooit heb ik mijn honden kunnen betrappen op vals gedrag; niet naar mij én niet naar andere honden. Dat 'boven je laten staan' heb ik nooit begrepen.
Blijkbaar ben je dan toch duidelijk genoeg. Misschien is er wel een verschil dat ik nog 2 kleine mini me's heb, en ik er dus toch echt wel op moet letten dat mevrouw hond onderaan de ''roedel'' blijft staan, anders gaat het geoon fout 
Elma_ schreef:dejavu schreef:
Hier slapen ze op bed, liggen ze op de bank, krijgen eerder eten dan ik en ik knuffel ze kapot. Nog nooit heb ik mijn honden kunnen betrappen op vals gedrag; niet naar mij én niet naar andere honden. Dat 'boven je laten staan' heb ik nooit begrepen.
ja, dat kan, ik heb daar andere ervaringen meeBlijkbaar ben je dan toch duidelijk genoeg. Misschien is er wel een verschil dat ik nog 2 kleine mini me's heb, en ik er dus toch echt wel op moet letten dat mevrouw hond onderaan de ''roedel'' blijft staan, anders gaat het geoon fout
maar ik volg even niet waarom iedereen ineens conclusies trekt over bedden en banken en knuffelen, want dat is natuurlijk niet wat ik bedoel, excuses als het zo overkwam, ik ben erg moe
Ayasha schreef:Hhilde schreef:Er wordt altijd gedaan alsof honden elke kans aangrijpen om bovenaan in de rangorde te komen. Slaat nergens op.
als je niet kan opvoeden heb je dat inderdaad. Geef jij geen leiding doen zij het, zo werkt het met elk dier.
Ragebol1977 schreef:Ik vind het vreemd dat we een dier waar we zogenaamd van houden laten doen wat wij willen dmv pijnstraffen. Gewoon omdat het dier betaalt hebt is het gerechtvaardigd om hem of haar pijn te doen?
Kom op zeg, wat een onzin.
Honden zijn honden, met een hondentaal....en die slaan elkaar echt niet.
En dat ze elkaar in een roedel hard corrigeren is enorme stierenpoep. Dit is al jaren geleden achterhaald dmv onderzoeken op wolvenroedels die in het wild leven. De andere onderzoeken waar de ouderwetse trainingsmethoden op gebasseerd zijn, zijn gedaan op wolvenroedels in gevangenschap waarbij notabene vreemde wolven bij elkaar werden gezet.
Binnen hun eigen roedel zijn wolven uitermate tolerant.
Tja vooruitgang is nooit zonder mensen die je voor gek uitmaken. Ik ben in elk geval blij dat ik weet wat mijn hond zegt met haar lichaamstaal, ik ben ook blij dat ik doordat ik dat begrijp haar niet hoef te slaan om toch gedaan te krijgen wat ik wil. Nog niet 1 inimini klein tikje.
En vermenselijken? Honden slaan niet........delen geen tikje of hakje uit.
Edit: Ik hoef mijn paarden ook niet te schoppen of te slaan om gedaan te krijgen wat er gevraagd wordt. Mijn konijnen pak ik al helemaal niet op, vinden ze niet leuk en mijn kippen scharrelen rond. Mijn honden ook trouwens. Die zijn echt wel 100% hond en gaan vrijwel dagelijks naar het bos. Voor mijn Bull vind ik dat een must, dat is waar ze voor gefokt is!
Citaat:Jouw mini-me's staan zowiezo onderaan in de rangorde. Honden begrijpen niets anders. Pups staan onderaan! En ze hebben heus wel door dat kinderen geen volwassen stabiele leiders zijn.
Gelukkig zijn honden binnen de roedel heel tolerant tegenover pups en kinderen en zullen ze zelden corrigeren. Als je een goede roedelleider bent laten ze het ingrijpen aan jou over.