Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:24

Wat vond je zo bijzonder aan je dier, dat je voor hem/haar gekozen hebt??
En wat voor eigenaardigheden hebben je dieren??
Ik zag Maxi mijn yorki in een dierenwinkel vanuit de auto zag ik iets raars heen en weer springen en ik ging kijken. Daar zag ik Maxi in een kooitje zitten en ik aaide hem toen de winkeleigenaresse kwam en zei niet doen , hij bijt. Nou mij dus niet }> en heb ik hem meegenomen , hij is 16,5 jaar bij ons geweest <3 Roc heb ik bij een fokker gekocht. We hebben eigenlijk altijd straathonden opgevangen en de hond voor Roc hebben we maar 2 jaar gehad. Toen ze hem aan ons gaven had hij leishmanosis, prostaatkanker en nog wat dingetjes. Toen we hem in moesten laten slapen, konden we niet wennen aan een leeg huis, dus naar een fokker gegaan en daar kon ik kiezen uit Roc en nog een broertje van hem. De fokker bleef maar doorpraten over broertje hoe goed enz die was, dus ik dacht, dat klopt niet , ik neem de ander :D En zo kwam Roc in ons leven, mijn alles <3 Hij is nu 10 en helaas ziek. |(
Na de dood van Boabdill, mijn spaans-arabische paard, wilde ik geen paarden meer. ik was er kapot van. 15 jaar mijn maatje geweest. 3 Jaar heb ik het volgehouden, toen zag ik Huug op internet staan en ik had gelijk zo iets van dat paard wil ik hebben. Daar kwam nog bij dat hij zich prachtig bewoog <3 Mijn zus en zwager gebeld of ze wilden kijken(want ik woon in Spanje) en die belden me een paar uur later op van, niet schrikken, we hebben ja gezegd voor jou, want hij is zo mooi en lief <3 Ik heb hem gekocht en hij is zo lief <3 <3

edit: Per ongeluk verkeerd geplaatst, kan een mod dit even verplaatsen??? Bedankt!!

Peperkroket

Re: Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:09

Onze poes hebben we uit een nestje van een vrouw die megaveel katten had. Samen met haar zusje, maar die is helaas heel jong overleden. Het is een arrogantje die je openkrabt als je haar te lang aait, maar ze is heel mooi en wel een schatje. :')
Ons hondje hebben we uit het asiel. Ze zat in een hok met 5 andere hondjes en ze was veruit de lelijkste maar zo lief en aanhankelijk, dus we hebben voor haar gekozen. Echt een schatje :+:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:08

Ja , als je dan zo'n diertje ziet, heb je gelijk een klik met ze <3 Ik weet er alles van, meestal kies ik precies de diertjes die niemand wil :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:15

HK -> BB

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:16

Onze hond komt het asiel, onze kat van een vrouw die hem graag kwijt wilde, onze papegaai hebben we gekregen van mensen die hem weggehaald hebben uit de verwaarlozing en mijn (lease)pony heb ik vier jaar gekocht omdat ie anders naar andere mensen zou gaan :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:24

We hebben 3 katten overgenomen van de buren, deze gingen verhuizen en zo kregen wij ze. De andere kat is een zwervertje die wij in huis hebben genomen. Mijn parkiet heb ik bij een hobbyfokker vandaan, daarbij kon ik niet kiezen, ze zat al in het kooitje maar ben verliefd op d'r! De hond kregen we toen ze 8 jaar was. Een kennis van ons verzorgde die hond omdat de eigenaar zijn vrouw was verloren en dus de hond alleen 's ochtends en 's avonds laat uitliet. Alleen laten plassen en poepen om vervolgens heel de dag binnen te zitten. Af en toe vergaten ze haar ook eten te geven. Deze mevrouw had zelf een hond dus kon haar niet opvangen, ze raakte weer met ons aan de praat en zo namen wij haar in huis. Helaas hebben we haar op 21 april op 15 jarige leeftijd moeten laten inslapen. Mijn salamander heb ik van een vriendin gekregen, dit was het vrouwtje en zij werd aangevallen. Mijn New-Forest was eerst mijn lievelingspony van de manege, ze werd verkocht aan een vrouw en daar ging mijn lieve pony. Toen hoorde ik ineens dat ik haar mocht bijrijden dus ik was in de wolken. Na een jaartje hoorde ik dat ze verkocht zou worden dus ik bleef zeuren en ik kreeg haar. Mijn shetjes verzorgde ik al vanaf dat ik 5 was. De eigenaar overleed plots nadat ik ze al een tijdje verzorgde en zijn vrouw had helemaal niks met paarden, zo kreeg ik ze, inclusief het weiland.
Nou dat waren de diertjes wel denk ik, wat een verhaal haha.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:26

In het winkelcentrum kwam ik aan mijn lieve jonge nijn.. Heen weg naar de winkels voorbij gelopen (was nog erg in rouw om mijn vorige nijn) en opeens op de terugweg werd mijn interesse gewekt door een super springerig jong konijn wat er op de heenweg nog niet was! Hij maakte z'n mede kooi zitters helemaal gek met z'n sprintjes in de kooi.. (die andere 2 lagen relaxt) Dus die móest ik hebben ! :D

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:28

Van Marktplaats! xD Ons hondje dan :P

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:30

ik heb mijn konijn uit een nestje van een vriendin van mij.
het nestjes was niet gepland maar de ram was uitgebroken en zo bij de dames in het hok gekomen.

en heb hem toen uitgezocht.
al vraag ik me soms af of het geen kat is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:32

De kat komt uit het asiel, een konijn kreeg ik met sinterklaas van een boer/broodfokker (arme dier zou naar de dierenwinkel gaan of op zn bord belanden :(:) ) en konijn nummer twee komt uit de opvang.. en binnenkort krijg ik hopelijk een pup van een geweldige fokker :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:32

Onze ene kat hebben we gevonden tussen het oud ijzer, samen met nog twee katjes. waarschijnlijk was de moeder opzoek gegaan naar eten en niet meer teruggekomen. Onze andere kat hebben we gekregen van kennissen, als kitten. Mijn paard heb ik gekregen van z'n vorige eigenaar, nadat ik m drie jaar had verzorgd <3

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:34

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:34

Mijn kat hebben we gehad op een verjaardag (nee niet die van mij ;) ). Pak en beet 8 weken oud. Bij niemand vond ze rust maar bij mij op schoot viel ze gelijk in slaap. Na der powernap was ze weer aan het donderstralen en viel ze in de vijver. Vandaar dat ze Bluppie is genoemd. Want vlak na die val mocht ik haar hebben! En daar heb ik nog steeds geen moment spijt van. Alhoewel ze continu mauwt.. Ook op comando. Op comando kan ze ook neerploffen. Zo Schattig,

Mijn paard heb ik van Marktplaats af. Ik was opslag verliefd op de foto. Komen we daar had ze alleen maar aandacht voor mij! Dat heeft ze gelukkig nog steeds. Ze is vandaag dan ook 3 geworden en ik geniet iedere dag van der.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:36

mijn huidige poesje was de lelijkste uit een nestje, te grote oren voor de kop en hartstikke maf! springt deuren open, bijt/krabt echt nooit!!!!
mijn kat was als jong kitten gedumpt.
mijn pony moest en zou ik hebben okal is hij zo klein :P
mijn 1e paard is verwaarloost en nu nog aan het opknappen, is super lief en nooit boos...
mijn 2 paard sinds dinsdag is van een vrouw geweest die er zelf in bijna een jaar miss 1 keer op heeft gezeten:D
onze hond is mishandeld, mee doorgefokt echt zielig en vreet katten(hij zit bij ons in de schuur en tuin en de katten altijd binnen.)
onze nijntjes per toeval :) wilde graag een vlaamse reus maar een kennis kwam aan met deze schatjes

en vroeger bij mijn ma nog verschillende zwerf/gedumpte katten opgevangen en konijnen ook.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:37

Onze hond komt uit het asiel in België
De cavia's uit een opvang
En ons paard is geimporteerd :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 19:44

Leuke verhalen allemaal :) Het valt me op dat veel van jullie dieren uit het asiel of herplaatsers heeft, TOP!!! <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:53

Ik heb een marktplaatshond en -kat :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:54

paarden zijn er twee van gedumpt omdat ze er niks mee konden en de 3e was een fokkerij die er mee op hield.
Hond was een overgebleven pup uit een "ongelukje" en ik kon dat bolletje niet laten liggen. :D Inmiddels mijn kleine dinnetje. :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:57

Mijn ene hamster uit de dierenwinkel gewoon omdat ie zo schattig was
En andere van de fokker
Zou eigenlijk alleen kijken maar kon het niet laten om d'r te laten zo'n schatje (en nu nog steeds)
Mijn konijnen beiden dierenwinkel
Kleine schattige bolletjes
En mijn vissen gewoon omdat ze leuk zijn

Spy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:58

Ik heb altijd op een ponyclub gereden bij een oude boer. ( nu 89)
2 jaar terug ofzo hebben mensen daar 2 kleine kittens gedropt. Een witte en een noorse boskat.
Ze waren echt maatjes samen en speelde de hele dag, superschattig dus.
We gingen ze vaak aaien, en soms lieten we ze op de ponies rijden. :=
Ze waren wel erg ondergewicht en zaten vol vlooien, ze moesten maar zelf voor hun eten zorgen enz.

Maar toen we een paar weekjes later kwamen had de hond er bij de witte het hoofd afgebeten. :(
Ik was bang dat hij dat bij de andere ook zou doen dus besloot ik haar mee te nemen. Met een hoop onhandig gehannes had ik haar in mijn tas gefrot en meegenomen. Toen we van de boerderij af waren haalde ik haar eruit en stopte ik haar in de voorkant van mijn jas. Zo ben ik toen naar huis gefietst.

Thuis aangekomen riep ik al op een jolige manier dat ik een kadootje voor mijn moeder had. Ze zuchtte al. :P
Toen kwam ik met dat kleine lieve katje binnenlopen, en tuurlijk was ze meteen smoorverliefd. We hebben haar wat voer gegeven ( ze schranste als een zwijn) en meteen ontvlooit ( we hebben nog 2 katten).
We hebben haar bij de dierenarts na laten kijken en ook nog laten steriliseren. In 2 weken tijd was ze al in gewicht verdubbeld!

We hebben haar Faelyn genoemd, en elke avond komt ze lief bij mij in bed slapen. Heel dicht tegen mijn borst gedrukt en met mijn arm om haar heen.

De boer denkt dat ze weg was gelopen omdat ze die andere kat dood had gezien en bang was geworden... Ha.

Gezond en wel:
http://i477.photobucket.com/albums/rr13 ... 1305827813

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:59

Mijn reu komt bij vrienden van ons vandaan. Zij fokken met Welsh Springers (zo af en toe een nestje) en vorig jaar hadden ze een nest van 10 pups. Wij wilden al jaren een hond maar waren het nog niet helemaal eens over het ras (ik wilde een welsh, vriendlief een bouvier :Y) ), en de puppies uit dat nest hebben wij echt helemaal zien opgroeien van wurm tot echt pupje. Ik was namelijk straalverliefd op die puppebolletjes, en vond het dus ook hélemaal niet erg om elke week foto's te komen maken voor op de website :P Op het moment van 'pups verdelen' waren er eigenlijk nog maar 6 gereserveerd. Ze hielden zelf een teefje aan maar hadden eigenlijk wel een groot zwak voor een van de reutjes, mooi dier, heerlijk relaxed... Naja zo is het balletje gaan rollen :) Beetje onverwacht, maar zeker niet ondoordacht :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 20:00

Wauw mooi verhaal en mooie kat :j

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:13

Mijn paardje komt van de eerste eigenaar.
Ik wilde een arabische merrie, geen voorkeur in kleur zolang het maar geen schimmel was.
Dus ik naar een fokker die ermee gestopt was en nog wel wat had staan...
Toen ik Sarela zag was ik meteen verliefd, 2 weken later terug gekomen,
even "test-gereden" en meteen meegenomen (hadden trailer al bij ons haha)
Benieuwd naar haar kleur??? Schimmel natuurlijk whahaha
Liefde maakt blind!! <3

Mijn hondje komt ook van een fokker.
Voordat de teef uberhaupt gedekt werd, moesten we op sollicitatie!!
Ja echt waar! Maar we werden uiteraard goedgekeurd!
Na hééél lang wachten
(totdat teef loops werd / de dracht)
konden we kiezen uit 3 zwarte teefjes.
1 liep de andere kant op toen ik tussen de 3 zat, dus die viel af :P
Pup "wit" en pup "geel" kwamen naar me toe,
"wit" was snel afgeleid en ging weg, maar "geel" bleef heel de tijd bij me snuffelen,
dus pup "geel" is uiteindelijk na wachten tot ze oud genoeg was, mee naar huis gegaan:
Senna also known as puppy geel <3

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:22

Kat: Omdat ik toen ik 7 was mocht kiezen tussen een konijn of een jong katje van de buren.

Pony: Vanwege een slordig bord met 'paarden te koop' in de berm, en sentimenteel pennygedrag als 12jarig meisje bij het aanzien van verscheidene niet goed verzorgde paarden. Na enig gezeur heb ik mijn ouders over kunnen halen en de pony bij een boer in de buurt kunnen stallen voor nog geen 50,- per maand. :=

Hond: Omdat ik een maatje zocht voor op kamers en om me daarna te vergezellen bij het ontdekken van de wereld. :+ Asiels in NL afgegaan, maar daar zaten helaas alleen verknipte honden die niet bij kinderen en katten konden, of die simpelweg de boel afbraken als ze even alleen thuis waren. Daarom heb ik een 'blanco' hond van anderhalf jaar die als pup al in het asiel te Spanje zat geadopteerd. :)

De tig andere huisdieren die ik gehad heb zal ik maar niet omschrijven, dit zijn de huisdieren die ik nu nog heb. :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:53

Paard: Ik ging op ruiterkamp bij El rancho de Verano (het Fjordenpaard) in Drenthe
paar maanden later kwam de keus voor een eigen paard (moest stoppen met mijn verzorgpaarden)
en toen ben ik daar heen gereden en uiteindelijk (op aanraden van de fokkers) voor Diego gekozen
Zijn persoonlijkheid is <3
en ze wist precies wat ik wilde en wat ik zocht...

Hond: Via een stichting die straathonden uit Portugal en Spanje opvangt ( www.resanito.nl ) paar weken geleden zat ik op die site te kijken... voor hondje... toen zag ik Mylo daar zitten, opgebeld en afspraak gemaakt :))
Zat in een opvang gezin hier met zijn zusje
en we waren op slag verliefd <3