Ok, de titel spreekt wel enigszins de waarheid. We hebben sinds enkele weken een geweldige hond erbij uit het asiel, Ocean. Het is een angstbijter, en erg onderdanig. Ondanks dat hij al heel erg bij getrokken is en het prima doet in zijn nieuwe leventje als stalhond, heb ik nog een klein probleempje. Het auto-laden.
De auto van mijn moeder (Ford Focus) is redelijk laag. Met wat aanmoediging komt hij hier zelf in. Mijn 2 auto's zijn lastiger (Grand Cherokee en een Hyundai h200 busje). De GC komt hij al bijna helemaal niet in, door ruimtegebrek bij de deuren. Ik gooi nu de voorstoel helemaal naar achter, en til hem voor de voorstoel. In het busje zitten de honden achterin, hij is tot nog toe 2 x per ongeluk uit zichzelf erin gesprongen, hij kan het dus wel. Ik heb eerder het idee dat hij de ruimte eng en benauwd vind (alhoewel de GC lichte lederen bekleding heeft en niet donker is). Doordat het een angstbijter is, is het tillen iets wat hij niet prettig vind. Van de week is het al mis gegaan, hij gleed weg toen ik hem op tilde, ik pakte hem iets steviger vast en uit reactie hapte hij in mijn vinger. Toen ik "au" riep liet hij gelijk los en kroop hij in elkaar, erg sneu. Na dit voorval is het tillen echt niet leuker voor hem geworden, hij laat zich onder een hoop gegrom optillen, maar vind het echt niet leuk. Er moet toch een makkelijkere manier zijn?
Ik heb minuten lang met koekjes in de bus gezeten, hem gelokt, we hebben laadplanken gefabriceerd, ik ben rennend op de bus afgelopen en erin gesprongen, we hebben net zelfs met een touw geprobeerd te duwen, maar halverwege de laadplank stopt hij
(vanwege de veiligheid niet met de armen).Help! Moet ik nu echt voor een hond gaan Monty Robertsen?
Overigens gaat het niet over een klein fikkie, maar over deze schat. Inderdaad, met die vacht prima als stalhond. En het is een echte, als hij ergens geen zin in heeft, doettie het niet. Hij gaat zitten en blijft zitten.

. Hij is gek op eten, maar een bak voer in de bus deed hem ook niets. Collies hebben een heel eigenwijs karakter he, die laten zich niet omkopen.