CR-garnalen baby's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

CR-garnalen baby's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 10:06

Hulp gevraagd van de aquarium kenners alhier :D

Ik heb sinds een jaar een Juwel 600 aquarium opgestart.
En gisteravond ontdekte vriendlief opeens dat de Crystal Red Garnalen wel erg klein waren geworden :+

Even goed gespiekt en naast de 4 volwassen exemplaren liepen er ook 2 mini's rond <3
Nooit gedacht om ermee te kweken, maar als ze zich happy voelen mag dat van mij best :D

Nu zit er ook een Kempvis in en ben dus bang dat ze alsnog als voer gaan eindigen... Ik wil dit risico tot het minimum beperken!
Ik ga zo meteen naar de winkel voor een flinke dot javamos zodat ze goed kunnen schuilen.
(twee stukken hout en drie mosbollen liggen er al in) Wat kan ik nog meer doen? Hebben ze nog apart voer nodig??

Nu las ik dat je kunt zien aan garnalen als ze eieren dragen. Ze dragen deze een 3-4 weken met zich mee... En wat dan??
Poepen ze dan de mini's uit?? Of komen dan de eitjes vrij die vervolgens uitkomen??? :') Ik heb werkelijk geen idee.. :o

_Tara_

Re: CR-garnalen baby's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:35

Je hebt er maar 4? Dan zou ik er ten eerste nog minstens 6 bij halen! Garnalen zijn groepsdiertjes die zich met z'n 4en niet goed/veilig voelen.

Verder komen die eitjes dan uit, die zitten onder de moeder geplakt. Kun je vast op internet wel een plaatje van vinden :P Maar dat zit dus niet in de moeder maar echt eronder.

Om het risico van opeten door je kempvis (wat zeker een mogelijkheid is!) te beperken moet je gewoon zorgen voor veel schuilmogelijkheden. Hout, plantjes, mosbollen inderdaad :j Javamos is ook een hele goede.

Er bestaat in de winkel garnalenvoer maar ze eten ook wel gewoon de restjes die je overige vissen laten liggen.

Jenny21

Re: CR-garnalen baby's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 10:50

Dank je wel voor de info.
Ik dacht dat de eitjes nog IN de moeder zaten :P

Ik heb nu 4 Crystal Red's (plus 2 baby's) en 6 Japonica's

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:57

Wonderlijk dat je dan jonge garnalen hebt zeg!
Ik heb zelf vuurgarnaaltjes en glasgarnaaltjes.