Spreeuw met identiteitscrisis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Spreeuw met identiteitscrisis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 07:44

Tsja, zo lijk het in ieder geval wel :D .

Afgelopen maandag zat er een spreeuw voor het raam, die me alle geweld naar binnen wilde. }:0
Ik heb maar eens wat brood buiten gegooid en inderdaad hij ging het opeten.
Ik besefte dat ik hem al vaker door de tuin had zien wandelen en begon hem eens in de gaten te houden.
Ik zag hem steeds over het loopplankje in en uit het kippenhok lopen.
Gisteren heeft mijn zoon hem in het kippenhok opgesloten omdat de poezen hem ook hadden ontdekt.
Poezen gisteravond naar binnen, en spreeuw weer uit het hok gelaten.
Daarna waren we hem even kwijt.
Totdat mijn zoon hem weer spotte in de konijnenhokken. Dat zijn er twee. Hij liep onophoudelijk via de loopplankjes in en uit de hokken.
Hij lijkt zich helemaal al lopend op zijn plek te voelen tussen 5 vlaamse reuzen en 8 cavia's :? :D

Hij lijkt gezond, eet alles wat hem aangeboden wordt en drinkt ook. Hij lijkt alleen maar beperkt te kunnen vliegen? Aan de vleugels is niets bijzonders te zien. Hij is ook totaal niet schuw, maar laat zich net niet pakken?

Ik wil hem niet gaan vangen/opsluiten of wat ook, want het blijft gewoon een wilde vogel natuurlijk. Op dit moment voer ik hem in de hoop dat hij aansterkt (als dat het probleem zou zijn) en zijn eigen weg weer gaat.

Iemand enig idee wat ik hier aan de fiets heb hangen? Heeft hij inderdaad een identiteitscrisis of heeft iemand een andere verklaring?
Uiteraard maak ik me er zorgen over, want ook onze poezen neemt hij niet serieus :? . Dat gaat op den duur natuurlijk niet goed aflopen ;( .

01San

Re: Spreeuw met identiteitscrisis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:11

Misschien is hij uit een nestje gevallen en heeft iemand hem gevonden en thuis gevoerd en toen de wijde wereld in laten gaan? Waardoor hij een beetje mak is gebleven?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:14

hahaha maffe vogel _O-

Als je stopt met voeren verdwijnt hij vast wel weer.
Aan de andere kant........best leuk zo een huisdwaas :')

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 08:16

Daar dacht ik eigenlijk ook aan, dat hij met de hand is opgevoed. Het is overigens wel een gewone volwassen spreeuw hoor.
Vreemde is wel dat hij moeilijk lijkt vliegen, hij vladdert meer over hele kleine afstanden. Je ziet dat hij wel wil maar dat het niet echt lukt. Daarom twijfel ik toch of hij inderdaad 'tam' is en of er niet toch iets anders aan de hand is.
Schuw/angstig is hij in ieder geval helemaal niet.

@quartel, verdween hij maar :roll: . Maar als hij niet kan vliegen gaat dat niet lukken. Poezen hebben inmiddels weer huisarrest na een rondje blok vanmorgen vroeg :(:) .

Overigens zit hij nu nog steeds bij de konijnen en daar durven de katten niet te komen. Dus als hij daar nou eens lekker bleef zitten +:)+ .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:19

ik denk dat deze vogel zijn voeding misschien ook wel juist bij je dieren vandaan haalt.
konijnen en kippenvoer lust hij natuurlijk wel.
en als hij inderdaad slecht vliegt door een bepaalde reden kan hij zichzelf nu wel in leven houden. :j

zo hebben wij tegenwoordig een aantal malen per dag een ekster in de tuin.
die komt...pikt wat kattenbrokjes ( die onder de veranda staan)en vertrekt dan weer.
terwijl de kat dan op nog geen twee meter ligt te slapen :+

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 08:25

Ja, op dit moment houdt hem dat natuurlijk in leven.

Maar normaal gesproken krijgen de kippen alleen maar een hoeveelheid die ze ook opeten en de konijnen krijgen s avonds pas voer (als de vogels al hun nachtplekje hebben opgezocht)en dat gaat ook schoon op. Dus mee eten doet hij normaal gesproken niet.

Grappig trouwens, die ekster :D .