. Afgelopen maandag zat er een spreeuw voor het raam, die me alle geweld naar binnen wilde.
Ik heb maar eens wat brood buiten gegooid en inderdaad hij ging het opeten.
Ik besefte dat ik hem al vaker door de tuin had zien wandelen en begon hem eens in de gaten te houden.
Ik zag hem steeds over het loopplankje in en uit het kippenhok lopen.
Gisteren heeft mijn zoon hem in het kippenhok opgesloten omdat de poezen hem ook hadden ontdekt.
Poezen gisteravond naar binnen, en spreeuw weer uit het hok gelaten.
Daarna waren we hem even kwijt.
Totdat mijn zoon hem weer spotte in de konijnenhokken. Dat zijn er twee. Hij liep onophoudelijk via de loopplankjes in en uit de hokken.
Hij lijkt zich helemaal al lopend op zijn plek te voelen tussen 5 vlaamse reuzen en 8 cavia's
Hij lijkt gezond, eet alles wat hem aangeboden wordt en drinkt ook. Hij lijkt alleen maar beperkt te kunnen vliegen? Aan de vleugels is niets bijzonders te zien. Hij is ook totaal niet schuw, maar laat zich net niet pakken?
Ik wil hem niet gaan vangen/opsluiten of wat ook, want het blijft gewoon een wilde vogel natuurlijk. Op dit moment voer ik hem in de hoop dat hij aansterkt (als dat het probleem zou zijn) en zijn eigen weg weer gaat.
Iemand enig idee wat ik hier aan de fiets heb hangen? Heeft hij inderdaad een identiteitscrisis of heeft iemand een andere verklaring?
Uiteraard maak ik me er zorgen over, want ook onze poezen neemt hij niet serieus
. Dat gaat op den duur natuurlijk niet goed aflopen
.
. Maar als hij niet kan vliegen gaat dat niet lukken. Poezen hebben inmiddels weer huisarrest na een rondje blok vanmorgen vroeg
.