Allergische reactie op Profender ontwormingsdruppels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fiefster

Allergische reactie op Profender ontwormingsdruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:39

Ik geef mijn kat al bijna 2 jaar ontwormingsdruppels van Profender, op aanraden van DA.
Net als bij anti-vlooiendruppels knijp je een tube tussen z'n schouderbladen leeg. Easy! +:)+

Nu lijkt het erop alsof hij een allergische reactie heeft ontwikkeld na de laatste behandeling (maandje terug).
Het plekje tussen z'n schouderbladen waar ik heb gedruppeld is een beetje kalig.
Hij lijkt er verder helemaal geen last van te hebben, krabbelt er nooit aan, is verder gezond.
Dus ik besloot het een tijdje aan te kijken.

Nu vraag ik me af, heeft iemand anders ook zo'n reactie opgemerkt na het gebruik van die druppels?

Bedankt alvast!

Wilawander

Re: Allergische reactie op Profender ontwormingsdruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:06

Met Profender alleen goede ervaringen. Maar mijn hond heeft eens op vergelijkbare druppels vreemd gereageerd met kale warme plek en jeuk. De keer daarop geen enkel probleem.

Fiefster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 18:43

Ja, ik sta er ook een beetje van te kijken met de Profender. :?
Ging het bij jouw hond toen ook vanzelf weg en hoe lang duurde dat ongeveer?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:53

oei, dat hoop ik toch niet. Heb net vandaag wat opgehaald.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:54

Het duurde ca. 1,5 week en toen was het goed.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:15

Mijn katten zijn er laatst door vergiftigd geweest, ze kregen geen kale plekjes maar hebben het beiden toch per ongeluk wat opgelikt. Ze hebben tweeënhalve dag rondgelopen met problemen aan het zenuwstelsel, al wankelend gingen ze het huis door, alsof ze bezopen kwamen. Ik was nog van plan de fabrikant erover in te lichten maar dat is er tot nog toe bij ingeschoten. 't Is niet echt antwoord op je vraag TS, sorry, maar ik gebruik dat spul dus maar niet meer :=

Edit: ontopic, ik hoor wel vaker van katten met wat kale plekjes na gebruik van vlo- en wormpipetjes, maar veel kwaad schijnt het niet te kunnen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:21

Omdat 1 van mijn katten nogal moeilijk pillen neemt, heb ik hem een half jaar geleden op aanraden van de DA met profender ontwormd.. Binnen 2 dagen viel een groot deel va zijn haar uit en kreeg hij brandplekken op zijn huis. Het leek echt alsof iemand sigaretten op hem had uitgedrukt. Navraag bij de DA gaf aan dat sommige katten allergisch zijn voor het oplosmiddel wat gebruikt wordt. In lichte gevallen resulteerd dat in wat kale plekken. In zwaardere gevallen zoals mijn kat het had (inmiddels is het haar weer aan het teruggroeien, maar je ziet het nog steeds). In de ergste gevallen uitval van het zenuwstelsel met de dood tot gevolg.
In het vervolg ga ik de strijd maar weer aan om er een pil of pasta in te krijgen....

Fiefster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 23:33

@ Donja: Arme kat! Dat klinkt heel pijnlijk.
Die Profender gebruik ik maar niet meer :n zeker ook na het verhaal van zwartwitje.
Dat wordt weer kliederen met de pasta!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:38

Als je het goed hoog tussen de schouderbladen uitdrukt, kunnen ze er nooit bij om het op te likken.
Tenminste, dat heb ik altijd begrepen.
Mijn katten krijgen stronghold als vlooienmiddel, hier nooit problemen mee gehad.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:45

Wat mika zegt klopt hoor. Als je het dicht genoeg bij de kop doet, tussen de schouderbladen en evt nog wat verder naar voren dan kan de kat er zelf nooit bij. Wel even uitkijken als je meerdere katten hebt natuurlijk.
Kale plekjes dat gebeurt inderdaad wel eens. Als er alleen een klein beetje haar weg is en de kat heeft geen jeuk of pijn dan zou ik me geen zorgen maken. Als de kat er zelf wel last van heeft of het is een grote plek dan moet je eens kijken welk oplosmiddel er gebruikt is. Dan kun je voor de volgende keer eens een ander merk met een ander oplosmiddel proberen.

Van Profender heb ik weinig slechte verhalen gehoord moet ik zeggen. Van Excil wel, dat geeft wel vaker problemen. Maar dat verschilt natuurlijk van dier tot dier en is dus gewoon een kwestie van uitproberen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:29

Profender zelf ook alleen maar goede ervaringen ook bij de klanten die het in onze praktijk halen.

Maar het kan voorkomen dat er een allergische reactie optreedt