Dober/Dierenleed, BAH!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Dober/Dierenleed, BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 22:09

Normaal gesproken schrijf ik niet van dit soort berichten, maar dit heeft me toch wel heel erg geraakt.... Sinds wij onze lieve Gaya hebben, ben ik actief op het Dolle Dober Forum, waar wij met een hele groep Dober liefhebbers bij elkaar zitten. Op dit forum is ook de Dobermann Rescue (SDRN) actief. Zij vangen Dobers op en zoeken daarna een nieuw, fijn thuis voor deze honden.

Vorig weekend hebben ze 2 schrijnende gevallen opgehaald uit België, hier een stukje over de situatie waar deze honden in zaten. Maar eerst wat foto's, zodat jullie een beeld krijgen bij het verhaal:

Laika, 3 jaar oud
Afbeelding

Kelly, 7 jaar oud
Afbeelding

Hoe kun je een dier dit aandoen?
http://6.media.hyves-static.net/1300595 ... 95845.jpeg

Alsof dit allemaal al niet erg genoeg was, bleek Kelly ook nog eens drachtig te zijn en is bevallen van 1 pup. Gelukkig zijn ze beiden in een veilige omgeving.
http://4.media.hyves-static.net/1301737 ... 37971.jpeg

Deze twee Dobermann teefjes zijn opgehaald door de SDRN Stichting Dobermann Rescue Nederland en afkomstig van een broodfokker die hun alleen als 'broedmachine' zag. Snelle euro's over een paar Dobermannruggen heen! Als ze daar niet waren weggehaald waarschijnlijk over lijken...

In een verschrikkelijke staat en vreselijk stinkend doordat ze in hun eigen ontlasting lagen zijn ze daar opgehaald. Een naam hadden ze niet, waarom zou je ook, als je een dier alleen als fokproduct gebruikt? De SDRN heeft ze een naam en het zicht op een nieuwe toekomst gegeven!

Ondanks al hun ellende en miserabele toestand verdrink je nog steeds in hun ogen waarin nog steeds een vonkje trouw en loyaliteit te zien is. Onbegrijpelijk dat deze stumperds nog steeds het vertrouwen in mensen niet hebben verloren.

Op Moederdag zijn deze Dobermann teefjes opgehaald... Hoe vind je dat? Ze zijn zo vaak ongewild 'moeder' geworden! Besef dat elk gratis aangeboden teefje op Marktplaats zo kan eindigen!

Ook reutjes die je voor niets af kunt halen verdwijnen vaak in louche zaken. Denk eens aan het vechthondencircuit! De gratis oudere reutjes dienen als aas en trainingsproject...

Wanneer je een dier wilt aanschaffen, verdiep je eens heel goed in het ras en besef dat wanneer je een dier koopt bij een broodfokker, je zelf deze misselijkmakende praktijken in stand houdt!

Voor meer informatie over de (geheel op vrijwilligers draaiende) Dobermann Rescue, bijvoorbeeld voor het doen van een donatie, of voor meer informatie over Dobers die een fijn nieuw huis zoeken: http://www.dobermannrescue.nl/
Laatst bijgewerkt door SanderD op 16-05-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's per post, dus overige in linkje gezet

Rennie89

Re: Dober/Dierenleed, BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:15

Ik zag exact ditzelfde staan op MP, vind het echt zo naar. Maar vind eigenlijk dat er tegen elke vorm van broodfok moet worden gestreden en niet enkel van de doberman... maar echt zo vreselijk voor deze honden ;(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:17

Och wat sneu zeg! Ik vind Dobermanns echt geweldig, komt er ooit nog wel eentje (als ik t huis uit ben, mams vindt ze maar niks).
Broodfok is hoe dan ook walgelijk idd.. Arme dieren. Gelukkig hebben deze 2 dames alvast een tweede kans in het verschiet :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 22:22

Daarom staat in de een-na-laatste alinea ook in het algemeen "wanneer je een dier wilt aanschaffen" ;) want uiteraard geld dit niet alleen voor Dobermanns, maar ook voor andere honden, voor katten, paarden, etc!

Op het Dobermann forum zijn veel mensen er nu erg druk mee, omdat die teefjes vorige week in de opvang terecht zijn gekomen, vandaar het Dober voorbeeld, met de foto's erbij. Daarom kom je nu die advertenties ook allemaal tegen op Marktplaats! We zijn internet aan het bombarderen, in de hoop dat we misschien bij wat onwetende mensen de ogen kunnen openen...

Er zijn al 2 mensen zo lief geweest dat ze voor het onderhoud van de pup gaan zorgen, ze betalen de entingen, het voer, de chip, etc. Dus er bestaan ook nog goede mensen op deze wereld, gelukkig!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:26

aah jakkes....
Goed bezig die redders!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:43

helaas is de wetgeving in belgië hier nog niet streng genoeg op.
Als dober liefhebber breekt mijn hart bij het lezen van dit soort verhalen.
Fijn dat er veel wordt gedaan voor deze 2 dames!

Ik heb dan ook het initiatief genomen en zelf een dober teefje uit het asiel gehaald dat altijd als fokteef heeft gediend.

zo stond ze op dierenasiels.com:
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=229284

hier wat foto's toen we haar zijn gaan halen en vorige zondag:

http://www.hondenvrienden.be/forum/jouw-foto/lizzy-is-thuis!/

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:55

Joyce, wat vreselijk. Ik ben gek op duitse herders en op de forum daar zijn er ook vn die schrijnende verhalen, afgelopen zondag is er een ODH uit Spanje opgehaald naar Nederland toe omdat die als lokaas gedient heeft voor vechthonden,(pitbulls in dit geval) resultaat een oog weg , schedelbasisfraktuur, knie van achterpootje kapot en diverse verwondingen. En toen het rescueteam haar ging ophalen, kwispelde ze toch nog. Kan je geloven dat ook deze mensen met tranen in de ogen stonden. Ik hoop van ganser harte dat deze honden iig een fijn thuis krijgen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:08

Oh men wat verschrikkelijk

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:16

o wat zijn (sommige) mensen toch walgelijke wezens......schaam mij soms kapot om tot dit ras te moeten behoren.

Goede bekende van mij heeft vorige week een 3 jaar oude hond voor de dood weg gevist......geen tand meer in zijn bek omdat hij zijn ijzeren kabel waar hij al 3 jaar aan vast zat door midden heeft gekauwd....beestje zou vals zijn en moest dood.

bah bah bah

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:26

Ooh wat erg, en hij is nog maar 3 jaar?? Hoe gaan ze dat oplossen met die tanden??Was het ook een dobermann?? verschrikkelijk |(

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:29

rocymax schreef:
Ooh wat erg, en hij is nog maar 3 jaar?? Hoe gaan ze dat oplossen met die tanden??Was het ook een dobermann?? verschrikkelijk |(

Ga verder niet teveel uitweiden, zijn er nog volop mee bezig..

Tanden kan je niets meer aan doen helaas.
Maar ze kunnen prima zonder tanden leven.

Wij hebben hier ook een tandenloze kat rondlopen die zonder problemen kippenpotten weg vreet incl. bot :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:38

Ha, dat is dan toch wel weer positief om te horen dat ze prima over wegkunnen zonder tanden :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 18:51

@nathe: Wow, die was er ook ernstig aan toe zeg! Super dat je die lieverd in elk geval een goed huis hebt kunnen geven! Hoe gaat het nu?

@Rocy en Roos: Bah, ook al van die nare verhalen... Ik snap echt niet hoe mensen zoiets bij een onschuldig dier kunnen doen!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:07

2 van de 150 honden dus van die hondenfokker die faillet gegaan is? Zo enorm TRIEST dat er zulke fokkers zijn!!!!! En dat mensen daar gewoon een pup kopen. Niet te begrijpen.
Gelukkig dat deze honden gered zijn. Nu al die 100den honden nog bij die andere puppenfabrieken :(:(

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:14

Zo triest dit. En onbegrijpelijk dat mensen hierin trappen, zo dom zijn of hun geld met dit soort praktijken willen verdienen. BAH!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 21:53

Het pupje van Kelly is helaas vandaag overleden... Ik citeer van internet:

"Vanmorgen is Jane met spoed met de pup van Kelly naar de DA gegaan omdat niet goed met haar ging. Ondanks alle goede zorgen mocht het niet meer baten, om 11:15 uur is de pup overleden.

Bij thuiskomst trof Jane een ware ravage in de bijkeuken aan. Kelly was als een bezetene tekeer gegaan omdat de pup was meegenomen. Alles wat naar de pup rook was vernield, en ook servies was van het aanrecht getrokken en overal lagen uitwerpselen."

Gelukkig is de boel nu wel weer iets tot rust gekomen, maar ik vind het zoooo sneu!

Afbeelding