Bloed in konijnenhok (?).

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Bloed in konijnenhok (?).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:50

Toen ik bij m'n konijn ging kijken zag ik wat bloed in haar hok liggen, bij haar plek waar ze altijd haar behoefte doet..

Ze eet en drinkt verder gewoon goed, en haar uitwerpselen zien er ook goed uit :+.

Voor echt bloed heb ik het idee dat het wat dun is, zou het kunnen zijn dat haar urine gewoon heel donker is. Of dat het donker gaat lijken door de ondergrond? (Stro, met daaronder krullen).

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Aangezien ze verder nog goed eet, drinkt, actief is etc, bel ik niet meteen de dierenarts.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:51

als het echt op de plasplek is kan het heel goed urine zijn, soms is die wel eens wat donkerder zelfs tegen bloedkleur aan, niks aan de hand dan hoor :)

Bloempotje

Re: Bloed in konijnenhok (?).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:54

Het is idd echt op de plas plek :j. Verder heb ik bij haar ook geen wondjes oid kunnen ontdekken, dus vandaar mijn vermoeden dat ze misschien 'bloed plastte'. Maar dan hoef ik me nergens zorgen over te maken, bedankt :D !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:56

heb je geen rode kool gegeven? :))
Of iets waar veel kleurstoffen in zitten?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:59

Inderdaad heb je ander voedsel gegeven waar kleurstoffen in kunnen zitten zoals bijvoorbeeld biet oid.

Tja, houtkrullen hebben ook nog wel eens de eigenschap om rood te kleuren. Ik zou me dus niet direct zorgenmaken. Hoe omschrijf jij het "bloed" wat je zag. Als het namelijk echt bloed is dan is het helder rood en vaak ook wat dikker, stroperiger.

Ik zou me niet echt zorgen maken. Dacht trouwens mij het openen van het topic dat je konijn een nageltje had open gehaald en dat je nu bloedspetters in het hok had zitten.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:39

Wij hebben ook houtkrullen en hooi, soms ziet het er ook wat roodachtig uit in hun konijnen wc.
Je hoeft je er geen zorgen over te maken hoor;)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:24

Het zou kleurstof uit de voeding kunnen zijn.
Is je konijn geholpen? Zo niet dan zou het ook iets met de baarmoeder kunnen zijn.
Kijk het even aan en als je het niet vertrouwd, ga dan naar de dierenarts.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:54

Ik wil je niet bang maken maar mijn konijn had dat ook. Een dag later is ze overleden. Bleek een baarmoederontsteking te zijn. Let dus even goed op.