pup blijft piepen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

pup blijft piepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:05

Onze duitse herder pup Kyra is nu bijna 5 maanden oud.
Nou heb ik haar net uitgelaten, mooie drol en goed geplast.
Even driekwartier gewacht na het eten voordat we uit gingen.

Nou ben ik nu weer terug, en ligt ze opzich wel rustig op de vloer, maar nou blijft ze de hele tijd door piepen.
Zou dit pijn kunnen zijn? ze heeft tijdens het uitlaten wel even gerent met een andere hond.
Of is dit misschien een vorm van aandacht vragen?

Ze heeft verder geen harde buik of iets, dacht zelf even aan een maagtorsie of dit mogelijk een aanleiding voor het piepen was.
Maar ze heeft geen harde buik en is nog wel heel levendig.

Weten jullie wat dit mogelijk zou kunnen zijn?

Wilawander

Re: pup blijft piepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:06

Kan het niet zijn dat ze alsnog moet plassen?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:09

Ik denk het niet, als ze normaal nodig moet gaat ze direct bij de voordeur liggen.
Dit doet ze nu niet iig.
Ze ligt nu voor mijn kamerdeur (ze mag van mijn ouders niet in de slaapkamers helaas).
Ze ligt me aan te kijken en te piepen, hele tijd een andere plek zoeken om te liggen etc.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:18

Even nakijken of ze nergens een verwonding, beschadiging, onstoken oor, anaalklieren enz, heeft?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:19

Ik ga haar is even goed onderzoeken samen met mijn vader, ze is niet zo makkelijk in stilzitten etc
Bedankt voor je snelle reacties!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:19

buikpijn?? of aandacht?? kan vanalles zijn.
((eventueel kan je even je dierenarts bellen of hun iets weten als het langer aan houd,
als er namelijk verder niks aan de hond te zien is en hij doet verder alles normaal))

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:28

Zo lang als je hondje moeite heeft met stilzitten zou ik me niet al te druk maken.
Houd er rekening mee dat als je hond je aankijkt tijden het piepen en jij kijkt terug jij hem een bevestiging geeft om door te gaan met piepen. :o Wij hebben dus een 3 jarige piepdoos die denk zo haar zin te krijgen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:45

Haha ja dat is bij haar nogal moeilijk om oogcontact te vermijden en er geen aandacht aan te besteden (als het niks ergs is).
Het is voor het eerst dat ze echt zo doorpiept de hele tijd, misschien een nieuwe manier van aandacht vragen proberen. Je weet het maar nooit met die pupjes.
We kijken het nog even aan, en is het vanavond nog steeds zo dan raadplegen we even de DA.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:35

we hebben dit een paar keer eghad met pupjes die door de brandnetels hadden gelopen,die voetjes zijn nog zo zacht en dat prikt dan,pupjes zijn onrustig en piepen,en knabbelen aan hun zooltjes (niet altijd)..

nu weet ik niet of jou pup toevallig door de brandnetels heeft gelopen??

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:42

hazira schreef:
Haha ja dat is bij haar nogal moeilijk om oogcontact te vermijden en er geen aandacht aan te besteden (als het niks ergs is).
Het is voor het eerst dat ze echt zo doorpiept de hele tijd, misschien een nieuwe manier van aandacht vragen proberen. Je weet het maar nooit met die pupjes.
We kijken het nog even aan, en is het vanavond nog steeds zo dan raadplegen we even de DA.

Gewoon op je eige gevoel afgaan, als het je niet lekker zit inderdaad even contact opnemen met de da of even langsgaan.
Je kunt ook proberen op te letten wanneer het piepen begint. (als het natuurlijk een begin en een einde heeft :o ) Dan kun je misschien achterhalen wat triggert om te gaan piepen.
Succes :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 10:02

@ kimmie261 Ze loopt zelf wel is door de brandnetels maar dat doet ze wel vaker, naar mijn idee heeft ze daar niet echt last van.
Zou ze dat zelf dan niet door hebben? Dat ze daar 'pijnprikkels' van krijgt?
Het zou wel goed kunnen maar ik denk het niet, zal er wel meer op gaan letten.
Ze loopt de laatste tijd even aan de lijn anders rent ze zo het bos in en plonst lekker het water in :P

@IggyPop dankjewel voor je reactie, ik zal er op gan letten even kijken wat de aanleiding kan zijn voor het piepen.
Heb haar gisteravond maar even verder genegeerd en toen hield ze uiteindelijk wel op, na een halfuur (niet aan 1 stuk door gepiept hoor) maar met tussen pozen