Ik ben aan het kijken voor een goed middel tegen vlooien. Nu is er op tv reclame van Advantix maar ik heb op internet gelezen dat er veel honden zijn die daar niet tegen kunnen en jeuk/haaruitval krijgen.
Mij lijkt advantage wel een goed middel. Wie gebruikt dit ook?
Of weet iemand nog een ander goed middel?
Frontline hoeft niet genoemd te worden want die koop ik belist niet.
mariska32
Geplaatst: 16-05-11 10:30
de tix is tevens tegen teken,ik ken idd honden die er wat last van hebben. zelf gebruik ik de advange alleen tegen vlooien,ik vind het een fijn goed werkend middel.
mika11
Geplaatst: 16-05-11 10:30
Ik koop bij de dierenarts vlooienmiddel van Stronghold. Voorheen had ik ook altijd Frontline maar dat werkte niet goed. Met Stronghold heb ik nooit meer een vlo of teek gezien bij m'n hond (en katten)
Ik gebruik altijd advantix (hiervoor advantage en scalibor bij de hond) Ik ben er erg tevreden over. Geen teek of vlo meer gezien sinds ik het gebruik. Zowieso ben ik heel erg tevreden over advantage. En nu ze advantage en pulvex gecombineerd hebben voor de hond is het helemaal makkelijk.
kippiekipp
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-11 10:52
Stronghold is volgens mij niet via internet te bestellen?
Ik heb trouwens nog maar 1 klant gehad waarvan de hond niet goed reageerde op het middel (werd sloom en niet lekker) maar dat was wel een hondje die erg gevoelig is en epilepsie heeft.
Met Stronghold heb ik wel een hele vlooienplaag laten verdwijnen. Toen ik hier kwam wonen 3 jaar geleden lieten de bewoners dus een huis met vlooien achter. Ik had toen ook al een hond en 2 katten dus die hadden toen ook vlooien, en dat hadden ze nog nooit gehad Ik ben toen een hele tijd bezig geweest om van de vlooien af te komen, wel een paar soorten middelen gebruikt. Pas toen ik bij de dierenarts Stronghold kocht was ik er eigenlijk zo vanaf.
Heb zelf met Advantage hele goede ervaringen als het op vlooien aankomt. Echter, met Stronghold ook.
Deze link had ik ook gevonden maar bovenaan staat 'niet meer verkrijgbaar zonder recept'
julius_juut
Geplaatst: 16-05-11 11:01
Onze hond krijgt Practic, werkt tegen vlooien en teken. Werkt prima en geen jeuk o.i.d. Halen we altijd bij de dierenarts maar is ook wel on-line te krijgen.
Tieme
Geplaatst: 16-05-11 12:54
ligt eraan wat je wilt bestrijden. wil je alleen vlooien bestrijden dan is advantage heel goed en ook genoeg. advantix is eigenlijk bijna hetzelfde, het is qua bestanddelen gewoon een samenvoeging van advantage (tegen vlooien) en pulvex (tegen teken, zandvliegen, stalvliegen, en muggen en dood teken, vlooien, en hun larven). dus wil je bescherming tegen vlooien EN teken dan zou ik adventix nemen.
flee-free van exil, is ook een goed middel. Het aller belangrijkste is dat je consequent vlooienmiddel blijft geven... Wij verkopen ook advantix, middel is nog niet zo lang op de markt, maar heb nog niet 1 klant gehad die gezegd heeft dat de hond er niet tegen kan. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe gevoelig de huid van de desbetreffende hond is.
Dav
Geplaatst: 16-05-11 14:07
Laats bij de da advantage opgehaald,volgens de da was dat nu het beste middel. 4maand (pipetten) voor 19,50.
Dat is een fabeltje, er is onderzoek naar gedaan, en het blijkt helemaal niet zo te zijn. Dibevo heeft er een artikel over geplaatst, het ligt aan de manier hoe mensen het gebruiken. Maar dit zal een eeuwig durende discussie blijven
Strongholt heeft helaas zijn recept niet aan gepast op de hedendaagse vlo, dus bij mij werkte het totaal niet meer, toen overgestapt op Advatage en dat werkt perfect!