Ik wil jullie straks met trots voorstellen aan Gucci en Chanel!
Gucci is een wit met bruine ram, leeftijd onbekend
Chanel is een bruine voedster van nu bijna 5.
Chanel heb ik gekregen en Gucci is gevonden!......
Een vriendin van mij belde op een zondag, heb jij wat konijnenvoer en hooi voor mij, heb een konijn gevonden, lief en aanhankelijk, maar wel verwaarloosd, lange nagels en vuile vacht, ok, tuurlijk, ik heb wel voer en zo......... Maar als je hem kwijt wil, heb ik wel een plekje voor hem! Zij wilde hem eerst zelf houden, maar hij was echt een ram en de katten waren niet veilig meer, haha!
Dus ik kreeg een telefoontje, wil jij het konijn?? Ja, leuk, is het een mannetje of vrouwtje?? Een mannetje dus..... leuk, ik heb een vrouwtje...... ehh, eerst maar even een afspraak gemaakt met de DA en zo kwam het dat meneer binnen een dag bij de DA op de tafel lag! Arm ding.
En toen mocht hij met mij mee naar huis, eerst twee weken in een hok in de kamer, Chanel buiten! Af en toe kwam Chanel buurten binnen, wow, een soortgenoot, jippiee!!
Maar toen kwam het probleem, hoe gaan we koppelen, eerst veel ingelezen op internet, op neutraal terrein dus, hmm, niet heel makkelijk, met een buitenkonijn dat zich niet laat pakken! Maar het toeval wilde, Chanel ging op onderzoek binnen in huis en liep ineens de hal in, yes, dit is de kans, kooi opgepakt met Gucci en alles de hal in en de deur dicht! Eerst bleef ik erbij, die twee bleven rennen, en een beetje vechten, ja, dat hoort erbij, na een tijd werd het rustiger en heb ik ze alleen gelaten, nog steeds wel stiekum een oogje in het zeil gehouden.
De volgende morgen lagen de twee tortelduifjes naast elkaar in het hok, how sweet, en na die middag heb ik ze voor het eerst buiten gezet, het ging echt prima! En dat gaat het nu, na bijna 2 jaar nog steeds! Was en ben zo trots op die twee!!
De eerste ontmoeting!

Vandaag samen op het balkon!

Dit waren ze weer voor vandaag, Gucci wilde niet graag op de foto, als ik kwam, was hij weg, haha!!
Groetjes,
Mandy
)