puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 11:41

Ik heb een nestje gehad van 9 border collie pups, ouders getest op de erfelijke ziektes.
Ik had 7 teefjes en twee reutjes. Afgelopen donderdag zijn ze 9 weken geworden.
opgegroeid in huis gewend met kinderen / katten auto rijden enz...
En allemaal super sociaal, aanhankelijk en lief.

Ik had van te voren al een wacht lijst voor de pups, maar we verwachte er 5 en kregen er 9.
Ondertussen zijn 8 pupjes al vertrokken naar de nieuwe baasjes waar ik allemaal de volle 100% achter sta.

Dit was ons eerste nestje...
maar jezus... wat een volk krijg je over de vloer!! (echt heel andere soort mensen dan met paarden verkoop, daar heb je ook rare bij hoor, maar dit sloeg echt wel alles)

net ook weer een gezin met 4 kinderen voor mn laaste pupje, aan de telefoon klonken ze erg vriendelijk. Zouden om 10 uur komen, kwamen pas om 10.45 aangezet.
twee kids kwamen niet de auto uit, want die waren bang voor honden. De oudste was niet bang en jongste (baby) die moeder vast had kwamen wel mee de tuin in. Pup enthousiast.... " jeej leuk mensen " dus die gaat gelijk kijken. Baby begint gelijk vrolijk op de pup in te meppen, snap dat zo'n kindje dat niet kan controleren, maar als moeder gijp je dan toch in!

Begonnen ze te vertellen dat ze al heeeeel veel pups gezien waren en dat ze gisteren bij iemand waren die wel 40 rassen verkocht en dat alles in hokjes zat (broodfok dus) maar dat ze dat ook niets vond en dat dit wel beter was zo in huis.
Toen begon ze dat mijn prijs wel erg hoog was :S want dat op marktplaats border collies voor veel minder worden aangeboden (lees 150 a 250 euro).

Ik uitgelegd dat dit niet zomaar een oeps nestje was, maar serieus over goede combi na gedacht en geteste ouders en dat wij contract doen + garantie geven op erfelijke ziekte enz.... Toen zei ze dat ze zelf jurist was en dat ze geen contract wilde.

Uiteindelijk hebben ze 10 min binnen gestaan - met op het laaste " kunnen we nog wat aan de prijs doen want ja ze is al 9 weken dat is toch al heel oud"
mijn reactie " nee de prijs is de prijs, ze loopt mij niet in de weg al moet ze blijven tot dat ze een half jaar is"
Dat vond ze dan toch maar raar, ze zou nog wel iets laten horen. (heel fijn maar ik had voor mezelf al iets van jullie zijn niet geschikt)
kreeg net een sms dat ze er van afzien (een SMS :? :? )

ik had echt niet verwacht dat je zulke rare mensen op je hondjes reageren. en ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn hier mee.
Er is veel broodfok wat niet door de beugel kan, maar er zijn ook veel mensen die eigenlijk geen hond moeten kopen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:44

Vreemd -O- ...

Gelukkig dat jij als fokker dan toch voor je pup kiest en niet voor het geld. Ik weet zeker dat je het pupje hiermee een boel leed bespaard!

EngeltjeS

Re: puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:46

Najaaaaaah zeg?
Wees blij dat ze je pup niet hebben mee genomen...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 11:49

ik geef mijn pups niet aan de eerste de beste mee hoor !!
voor mij als eerste nestje was het allemaal een hele nieuwe ervaring.
deze ervaring van net was echt niet de eerste die zo raar was... en dat had ik echt niet verwacht toen ik aan het nestje begon.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:49

Ja erg hoor hoe sommige mensen denken en doen. En dan niet het fatsoen hebben om even netje te bellen. Ik zoek trouwens nog wel een border collie pup :P Alleen nu nog niet, pas over een kleine 3/4 maandjes... Nog van plan in de toekomst een nestje te fokken?

cissy

heb soortgelijke ervaringen met kittens verkopen, wat een idioten zitten er soms tussen, of mailtje krijgen met alleen de vraag, wat kost dat? Daar reageerde ik niet eens op, NEXT!

Ga altijd van je gevoel uit en laat mensen meerdere keren komen, ga zelf op visite bij ze om te kijken of het inderdaad klopt wat ze zeggen en breng dan pas de pup weg. Het zijn jouw babies dus jij bepaalt of je ze verkoopt aan de mensen of niet, niet andersom!

daantjuhhh

Wees er maar blij van dat hun het hondje niet nemen!
Die zijn niet hond waardig joh.
Dat zijn echt van die mensen die kopen een pup.
Naar een half jaar blijkt er toch wel wat meer werk aan te zitten dan verwacht (opvoeding) en staat hij weer op marktplaats.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:52

9 weken is nog jong hoor...
Vaak zie je aan de eerste indruk al of het ze word of niet. Als er al 2 kinderen in de auto blijven omdat ze bang zijn, dan heb je al je vraagtekens er bij.
Maar geen contract? Ik zou het juist enorm fijn vinden.

De prijs was eerder al tersprake gekomen neem ik aan? Als ze echt Jurist is, dan verdient ze toch genoeg? En anders, je weet het al van te voren...

*ben stiekem wel benieuwd naar je pupje*

XLeandrosX

Ohhh vertel mij wat. Ik heb één keer een nestje gehad (komondors) en had toen 7 pups. Voor de meeste pups had ik goede adressen gevonden, allemaal mensen die al een komondor hadden gehad of nog hadden. Dus dat was erg prettig, dan weten ze waar ze aan beginnen.
Ook waren er een aantal mensen die al 3 jaar op een wachtlijst stonden. Ze kwamen iedere clubbijeenkomst, iedere show, iedere jonge hondendag, noem maar op, ze waren er altijd. Ze hadden altijd andere honden gehad en nu ze met de vut waren wilde ze hun droom waar maken met een komondorteefje.
Ik heb toen besloten om hun het kleinste teefje toe te wijzen omdat ze toch al wat ouder waren, dit een rustig lief hondje was, die niet heel erg dominant was en ook wel goed alleen speelde.
Na een week belde ik op om te vragen hoe het ging met de pup....ze stonden net op het punt om naar mij toe te komen want de pup was een ramp.... Ik stond met mijn oren te flapperen. Wat was nu de ramp?
De pup luisterde niet. Ze hadden al 3 x gezegd dat ze niet achter de poes mocht rennen, doet ze het nog steeds!!!! En in het bos hadden ze haar geroepen toen ze haar loslieten en vervolgens liep madam de andere kant op. Tja.....dat hoort een pup natuurlijk ook niet te doen......
Pup gelijk terug genomen en gezegd dat ik wilde nadenken over de vergoeding die ik aan hun terug zou geven. Ik kreeg een bang hoopje hond terug, die bang was voor mensen, die bang was voor stokken en kranten.
Gelukkig herstelde dit wel goed, ze was gelukkig niet al te lang weg geweest. Uiteindelijk een goed adres voor haar gevonden.

MamboBeach

Ene kant is het leuk dat mensen zeggen dat het goed is dat je aan deze mensen geen pup hebt verkocht. Andere kant, aan een pup komen doen ze toch wel. Dus of het jouw pup nu is of van een anders... Het is ook een momentopname vind ik, je kan er niet zo heel veel over zeggen. Wel jouw goed recht uiteraard om te weigeren.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:53

Dieren zijn voor sommige mensen een wegwerp product. Gewoon voor de heb en er niet over nadenken.
Heel fijn dat jij wel goede toekomstige baasjes zoekt! +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:54

Djezus wat een aso's.... Ik wil, als ik op mezelf woon ook 2 katten of een hond nemen, hangt maar net van de situatie af, en wil het dan ook van een erkende fokker vandaan halen. Je moet er wat voor over hebben en het moet absoluut geen hebbeding zijn :n Dit soort mensen kopen een pup voor "huisje-boompje-beestje" en zodra die te oud is (lees 2 jaar) komt die weer terrecht op marktplaats omdat hij "toch niet zo goed past in het gezin" ofzo... 9 weken is nog aardig jong voor een pup..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:55

Och ik hoorde laatst een mooie.
De [***] van een vriendin van mij fokt katten, en toen werd ze gebeld 'Hallo heeft u een kitten in -een speciale kleur ofzo- want hij moet wel bij mijn bankstel en tapijt passen'

Die kreeg er ook geen een mee :Y)

mika11

Ik denk dat sommige mensen nog nooit een hond hebben gehad en er weinig van weten.
Dan willen ze op een keer wel een hond en dat moet dan ook meteen natuurlijk.
Vaak gaan ze dan ook nog op het uiterlijk van een hond af en niet op het karakter.
Als ze pech hebben komen ze dus idd bij een broodfokker uit, lijkt leuk natuurlijk, 40 rassen bij elkaar.
Als ze daarna bij een serieuze, goede fokker komen, valt de prijs van zo'n hondje natuurlijk tegen.

Het zou beter zijn als mensen zich eerst goed beseffen wat het inhoudt om een hond te hebben.
Ook over gezondheid, opvoeding, informatie over het ras wat ze zoeken, voeding, beweging etc.
Als mensen daar niet de moeite voor doen, zijn het inderdaad mensen die eigenlijk geen hond moeten kopen.
Gelukkig is jullie puppy niet met die mensen meegegaan.

moyra

ik heb zelf zo nu en dan een nestje shih tzu's .
Momenteel heb ik er eentje drachtig zitten (chocolate, niet veel voorkomend).
Bij mijn andere shih heb ik wel eens gehad dat iemand mij opbelde en die middag zou komen kijken.
Heel afstandig meisje en ze zou nog even overleggen met haar vriend of ze een hondje mocht nemen.
Wat kom je dan in hemelsnaam doen ?
Zoiets overleg je VOOR je naar iets gaat kijken.

Ik heb ook een gehad dat een man belde, mijn moeder nam op en die staat niet zo sterk in haar schoenen, dat hij het hondje voor minder wilde.
Hij zou later terug bellen om het met mijn te bespreken en dat deed hij ook.
Ik heb hem ook uitgelegd dat aan een nestje fokken een hele hoop koste zitten en dat dit bedrag verdeelt word over het aantal pups.
Afspraak gemaakt dat hij zou komen kijken voor de prijs die ik had.
Een dag van te voren uiteraard afbellen want de auto was stuk.

Ook heb ik een keertje iemand gehad die de pup ongezien wilde kopen.
Deze belde op en zou het bedrag dan overmaken naar ons ?
Deze hebben wij ook gemeld dat dit niet de gang van zaken is en deze man zou op een donderdag komen kijken.
Donderdag een sms dat hij niet kwam.
Goh wat een verrassing je had hem toch niet gekregen *D

Buiten dat gaan de pups bij ons ook pas tussen de 7,5 tot 9 weken weg.
Afhankelijk of ze allemaal eten drinken en er klaar voor zijn.
Hele normale leeftijd.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 11:56

Ik heb in mijn contract wel een clausule opgenomen dat de hond bij herplaatsing altijd naar ons terug moet komen en dat wij ze dan herplaatsen.

@ kabwan, ons ander teefje (blue merle) is ook drachtig, dit was niet helemaal gepland, maar... het is van harte welkom. daar willen we wss zelf een pup van houden, en er is ook al 1tje van verkocht (verwacht er 5) die pups zijn dus nog niet geboren.
daarna zullen we zeker 1 jr (en wss langer) niet fokken omdat ik mijn teven niet als puppyfabriek wil hebben en ik deze zomer weer terug fanatiek de behendigheid en het schapendrijven wil oppakken.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:01

Ohw Oke, en Blue merle vind ik ook nog een erg mooie kleur. (karakter gaat voor). Wanneer is zij uit gerekend? Dan ga ik het eens hier in de groep gooien. Ik ben al een 2 jaar mij aan het inlezen in border collies en aussies. Ik ben bezig met het op starten van een schapenkudde en daar kan zo'n hond niet missen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 12:03

@ engeltjes meet Keltic Dream Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:06

Oooh... ik zou m zo meenemen naar huis.
Wat een schatje.
Dat toetje kan je toch niet weerstaan!!!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:08

Gelukkig zijn er wel nog fokkers met een goed verstand :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:17

ja, heb van mijn fokster ook verhalen gehoord, gaan je haren recht van overeind staan. Ik heb het over Akita inu-pups ,dus van de film Hachi. Genoeg mensen die belde voor "zo'n hachi-hond" of een "Richard Gere-hond". Ehm, dat lijkt me niet helemaal juist.
Mijn pup komt uit behoorlijke bloedlijnen, dus er waren ook veel mensen die vanuit het midden-oosten belde "ik geef je 4000 euro, stuur maar iets op, maar niet uit wat of welk geslacht". Die kregen dus ook geen hond :P

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 16:12

Ja het gaat allemaal wel raar bij sommige mensen.

Ik kreeg net nog een telefoontje van mensen die hun pupje vrijdag hebben opgehaald. Zij hebben met 5 weken dit pupje uitgezocht. Het gaat helaas absoluut niet samen met hun katten en andere hond (wij hebben ook katten en dat ging heel goed) Ook hadden ze wat moeite met het feit dat ze niet zindelijk is :? , ofja... dat ze buiten gewoon niks, maar dan ook niks wil doen en zodra ze binnenkomt alles laat lopen. (hier ging buiten plassen al heel goed)
verder bleef ze maar janken als een wolf als ze in de bench moet en werden ze er echt gek van. Wil ze niet haar eigen eten maar het eten van hun andere hond, de andere hond is daardoor nu bang van haar. Eten van de katten laat ze ook niet met rust... verder bijt ze op alles en nog wat.

al met al... gewoon normale puppy dingen. waar je even doorheen moet. Ik heb gezegt dat ze maar langs moeten komen met de pup. Dus over een half uurtje zijn ze er.
Ik heb me denk ik erg vergist in hen betreft kennis van zaken. Eventueel kan ik de andere pup mee geven, maar ik ben heel bang dat ze dan over twee dagen weer bellen, want puppy dingen doen alle puppy's, en zindelijk met 9 weken zijn ze bijna nooit. (al was Keltic dream vanacht met 1xtje naar buiten helemaal droog)
Ik wil hen nu voorstellen een gedeelte van het geld terug te geven, ik dacht zelf aan het voorschot (100euro) te houden en de rest terug te geven. In het contract staat namelijk dat men met voorschot 3 dagen bedenk tijd heeft en het dan ten alle tijden van ons blijft. ( in het contract staat ook dat bij herplaatsing de hond naar ons terug moet en ze niks terug krijgen maar dat was meer van als de hond bvb 1 jr is)

vinden jullie dit redelijk? of zouden jullie het anders doen?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:16

Jammer zeg, dat ze zo denken en handelen...
Kom op mensen: Het is een pup! Een pup moet je alles nog leren. Het is juist luxe, als ze al een beetje zindelijk zijn gemaakt. Maar je moet ze zelf echt opvoeden hoor.
Ik vind dat je het zowiezo een maand moet aankijken (als nieuwe eigenaar zijnde), want het hondje voelt zich ook nog niet helemaal vertrouwd.

Sommige mensen vergeten dat...

TS over het geld, daar komen jullie wel uit toch? tijd voor een goed gesprek met de fokker (met jou dus)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 16:23

Over het geld komen we wel uit. Ik denk dat ik het zo wel netjes doe. Ik geef liever de andere pup niet mee.

ik heb liever dat ze nu met de pup terug komen dan over een maand, aangezien ze in drie dagen tijd niet zo veel schade bij de pup aan kunnen richten als in een maand. (bedoel met het aanleren van slecht gedrag enz...)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:29

Daar heb je zeker een punt. Maar dan hadden zij een heel ander idee bij een pup in huis halen.
En dat lijkt mij jammer. Onbegrijpelijk... wij hadden hier ook 8 jaar geleden een pup in huis, en die was ook zo. Maar dat wisten we, en hebben het aangekeken. En hebben onze hond beter leren kennen, en anders om. Ik moet er niet overnadenken om na 3 dagen onze hond terug zouden te geven...

Maar fijn om te horen, dat je wel voor je pups klaar staat +:)+