Ik had 7 teefjes en twee reutjes. Afgelopen donderdag zijn ze 9 weken geworden.
opgegroeid in huis gewend met kinderen / katten auto rijden enz...
En allemaal super sociaal, aanhankelijk en lief.
Ik had van te voren al een wacht lijst voor de pups, maar we verwachte er 5 en kregen er 9.
Ondertussen zijn 8 pupjes al vertrokken naar de nieuwe baasjes waar ik allemaal de volle 100% achter sta.
Dit was ons eerste nestje...
maar jezus... wat een volk krijg je over de vloer!! (echt heel andere soort mensen dan met paarden verkoop, daar heb je ook rare bij hoor, maar dit sloeg echt wel alles)
net ook weer een gezin met 4 kinderen voor mn laaste pupje, aan de telefoon klonken ze erg vriendelijk. Zouden om 10 uur komen, kwamen pas om 10.45 aangezet.
twee kids kwamen niet de auto uit, want die waren bang voor honden. De oudste was niet bang en jongste (baby) die moeder vast had kwamen wel mee de tuin in. Pup enthousiast.... " jeej leuk mensen " dus die gaat gelijk kijken. Baby begint gelijk vrolijk op de pup in te meppen, snap dat zo'n kindje dat niet kan controleren, maar als moeder gijp je dan toch in!
Begonnen ze te vertellen dat ze al heeeeel veel pups gezien waren en dat ze gisteren bij iemand waren die wel 40 rassen verkocht en dat alles in hokjes zat (broodfok dus) maar dat ze dat ook niets vond en dat dit wel beter was zo in huis.
Toen begon ze dat mijn prijs wel erg hoog was :S want dat op marktplaats border collies voor veel minder worden aangeboden (lees 150 a 250 euro).
Ik uitgelegd dat dit niet zomaar een oeps nestje was, maar serieus over goede combi na gedacht en geteste ouders en dat wij contract doen + garantie geven op erfelijke ziekte enz.... Toen zei ze dat ze zelf jurist was en dat ze geen contract wilde.
Uiteindelijk hebben ze 10 min binnen gestaan - met op het laaste " kunnen we nog wat aan de prijs doen want ja ze is al 9 weken dat is toch al heel oud"
mijn reactie " nee de prijs is de prijs, ze loopt mij niet in de weg al moet ze blijven tot dat ze een half jaar is"
Dat vond ze dan toch maar raar, ze zou nog wel iets laten horen. (heel fijn maar ik had voor mezelf al iets van jullie zijn niet geschikt)
kreeg net een sms dat ze er van afzien (een SMS

ik had echt niet verwacht dat je zulke rare mensen op je hondjes reageren. en ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn hier mee.
Er is veel broodfok wat niet door de beugel kan, maar er zijn ook veel mensen die eigenlijk geen hond moeten kopen.