extra lekkere hapjes voor de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:34

Tja, wat geven jullie de hond als jullie ze extra willen verwennen? Dus geen brokjes of gewone hondenkoekjes?
Ik heb er hier eentje zitten die na 3 normale hondenkoekjes er geen interesse meer in heeft, heel erg handig met puppycursus, NOT. Normale hondenbrokjes zijn al helemaal niet interessant, daar kijkt ze niet naar om.
Ik zorg dus altijd dat ik wat kleine stukjes kaas mee neem, daar doet ze een moord voor. Hetzelfde met pindakaas, maar dat kun je neit gemakkelijk meenemen.
Verder begreep ik dat honden dol zijn op pannenkoek, daar heeft ze vandaag een heel klein stukje van mogen proeven en dat gaat er ook in als koek!
Ook tonijn uit blik of gewoon stukjes vlees (knakworst, vleeswaren of iets ongekruids dat over is vanuit de keuken) lust ze graag. Ik zorg er wel altijd voor dat ze maar een klein beetje krijgt, snij kleine stukjes af.

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:38

Naar cursus neem ik altijd frolic mee. dat vind bijna elke hond onweerstaanbaar :j

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:40

Je hebt van die voor verpakte reepjes/blokjes ham en kip. Die zijn hier ook erg in trek.
Ik denk dat knakworst wel erg zout is voor een hond.

AMarijn
Berichten: 316
Geregistreerd: 07-07-07
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:45

Wij geven gewone honden kluifjes, dentasticks, en andere kipfilet..
Maar voor hondencurses geen idee wat je dan kan gebruiken. Ik heb nooit cursus gehad waar met brokjes beloont werd. Wij werkte met stem. Hoge blije stem is bloning. (ik denk dat dat ook beter is, anders moet je toch eeuwig met brokjes lopen met kans dat je hond te dik word..)

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:58

Bifi worst! Zijn ze helemaal gek van =D
En is nog handig om mee te nemen ook^^

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:04

frolic hier ook een tijdje! Ik brak ieder rondje in 4en en dan kreeg ze steeds een stukje en dat ging beter dan het gemiddelde hondenkoekje, maar ook dat is niet echt wauw meer voor haar. Ze geeft niet zoveel om eten, dat is lastig. Ook normale brokken gaan hier tergend traag naar binnen toe, brokje voor brokje, paar keer aan likken, dan toch maar opeten, paar keer kauwen. Volgende brokje... Schrokken heb ik haar echt nog nooit zien doen, alleen hoorntjes van ijsjes vind ze echt zo lekker dat het hap slik weg is, maar dat krijgt ze maar heel soms een keertje...

Nog een andere tip is lever! Even een runderlever koken tot die gaar is en dan in stukjes snijden en laten drogen in de oven. Voor de meeste honden onweerstaanbaar, Sumiko vind het ook lekker, maar niet te vaak, dan is het niet meer interessant.

@AMarijn: wij bouwen het af: eerst een koekje met stembeloning, voer wordt dan afgebouwd. Ik heb niet echt een hond zitten die gemotiveerd is met alleen een stembeloning. Er moet wel iets tegenover staan hoor, anders is de interesse na 5 minuten wel weg. De meeste mensen gebruiken gewoon de normale brokjes die ze ook in de bak krijgen en dan krijgen ze dus minder in de bak. Bij Sumiko is dat niet nodig, die eet veel minder als aanbevolen wordt voor haar grootte en leeftijd en is ook absoluut niet te dik, dus die krijgt gewoon iets lekkers bij puppycursus...

Ham geef ik niet, heb geleerd dat varkensvlees slecht is voor honden, dus daar ben ik heel secuur in. Ze krijgt hier ook echt alleen runderknak, mag geen varkensvlees in zitten :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:35

Elma_ schreef:
Naar cursus neem ik altijd frolic mee. dat vind bijna elke hond onweerstaanbaar :j


Ja, behalve de mijne :')

Knakworst, neuh daar wordt ie niet warm of koud van.. Tegenwoordig haal ik bij de lidl van die hondensalamiworsten, die vindt ie nog wel enigszins interessant, maar eigenlijk heeft ie gewoon liever vlees ofzo. Ik neem tegenwoordig stukjes kip mee naar de training :')

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:05

haha, okee :P Bijna alle....... Wat ik wel geleerd heb is dat ze sowieso voor de training niet moeten eten, het werkt niet als ze vol zitten, het gaat beter als ze honger hebben :)

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:38

je kan bij de dierenwinkel vaak van die kleine beloningskoekjes kopen ( bijv in zalmsmaak enz enz ) zitten vaak verpakt in kleine zakjes maar hier in de speciaalzaak hebben ze ze ook in tonnetjes.
zijn ontzettend handig voor op cursus.

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:57

frikandel :D

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:04

wij hebben een hele tijd gehad dat ze alleen pens staafjes wilden
dus toen hebben we die maar in kleine stukjes geknipt

verder kun je kipfilet koken en dat in kleine stukjes doen (zou ik niet te lang bewaren :+)

tja ik zou zo zeggen ga anders bij een dieren speciaal zaak langs laat je hond lans de trakatie schap lopen en zelf wat uit kiezen en maak dat klein (vraag desnoods probeer verpakkingen)
(werkt perfect hier)

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:07

Bij ons kun je bij de DW kaastabletten kopen.
Die zijn zo groot als een kwart Frolicje. Zijn gemaakt van rijst met kaassmaak.
Licht verteerbaar en de hond vindt ze erg lekker. Beter idee als Frolic (wat ik tot nu toe altijd nog gebruikt heb) omdat dat eigenlijk zo'n rommel is.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: extra lekkere hapjes voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:51

vinnie vindt de timo snoepjes gelukkig to die for... droge koekjes kijkt ie niet eens aan. verder krijgt vinnie ABSOLUUT niets wat eigenlijk alleen voor mensen geschikt is... gaan ze zo van stinken enzo...