Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daar maak je ze het meest gelukkig mee.
. Ook zeker niet zonder begeleiding van iemand een goede GT'er die je veel dingen kan leren.Nikki__ schreef:Hond 1: Bijt hij in de riem of in zijn halsband? Bij de riem, hang er twee riemen aan. De meeste honden vinden vooral het trekspelletje van de riem leuk. Door met twee riemen te wandelen, kan je de ene riem loslaten (waar hij aan trekt) en de ander riem dan overpakken en wandelen.
2: Wat versta jij onder hyperventileren? Sommige honden krijg je niet rustig, dat moet je ook niet altijd willen. Doe het geen wat de hond leuk vind. Trainen leert hij best wel bij zn nieuwe baas.
Als laatst, probeer niet te veel met asielhonden. Ze hebben vaak geen grote rugtas bij en je moet daar zo mee opassen.
Daarnaast is het bijna niet te doen om met een asielhond te werken. Ik denk dat ze bij jullie ook maximaal 2 keer per dag naar buiten gaan? Ga dan lekker met ze wandelen, doe leuke dingen met ze.
Trainen gaan ze bij de nieuwe baas wel doen, gedrag veranderd daar toch weer. Daarnaast zijn er zo verschrikkelijk veel prikkels bij het asiel voor een hond, dat ze vaak een concentratie van niks hebben.
Laat ze gewoon lekker genietenDaar maak je ze het meest gelukkig mee.
)
ik ga Dinsdag weer ciska_sando schreef:dat doet hij inderdaad ja. hij heeft al 2 mensen gegrepen(in de benen) maar daar merkte ik niets van, want hij hapte echt alleen in de riem en had genoeg kans om die los te laten en mijn hele hand te grijpen. en was zodra hij aan de riem was een schat van een beest.
jammer dat dat knopje er niet is. goed mikken en meteen de band erom zodra ik de kans krijg. ik denk dat ik maar aan dat knopje bij mij moet werken dan.
laatste vraag dan; als hij de riem toch weer te pakken heeft, wat moet ik dan doen? trekken? loslaten?(weer een riem gesneuveld), hem met iets anders afleiden?(zoja, wat?)