Ezel wilt niet draven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DreamAngel

Ezel wilt niet draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:29

Een probleem: Het lukt me niet te draven met mijn ezel als ik aan het rijden ben of als ik haar gewoon aan de hand heb. Weet iemand hier een oplossing voor, of komt dit bekend voor? Ik weet natuurlijk wel dat ezels koppig zijn, maar bij mijn merrie-ezel valt het altijd nog wel mee..

ShenaBell

Re: Ezel wilt niet draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:30

Een wortel voor zijn neus hangen?!?!
( Hielp wel ooit met mijn paard, toen ik hem voor de eerste keer ging longeren ;) )

Hihi

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:30

Haha, die is goed!
Ik kan het altijd proberen ;)

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:31

Ja idd!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:31

ik heb geen ervaring met ezels, maar helpt het niet als er iemand echt loopt met een zweepje of zo iets?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:32

Pro-beren. Oefenen. Oefenen. Oefenen. GEDULD :D

Ik ken het hoor, eerst lukte niets en laatst opeens: 'Hé ze gaat in draf! En galop!' Neem stukjes wortels mee, heb je misschien een ezelvriendje of paard die het wel doet? Dat werkt altijd bij mij!

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:33

Ik zou denk ik zou proberen om eerst te longeren, en op die manier je ezel de stemcommando's te leren. Als hij de stemcommando's goed kent kun je die ook onder het zadel gebruiken :)

(tenminste, wat bij paarden werkt zal bij ezels toch ook werken?)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:33

Ik ziet het al voor me, op je paard of ezel met een hengel met een wortel eraan :') _O-

@Ts, hij wilt dus ook niet aan de hand draven?

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:35

Bij een zweep kijkt ze me echt aan alsof ik niet goed bij mn hoofd ben: geen reactie
Maar ik ga wortels meenemen!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:35

snoepjes/worteltje/appeltje in je zak en alstie luisterd: voeren.
werkt prima ;)

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:36

Als ik klik met mn tong weet ze dat ze moet stappen, dus ik kan ook proberen als ze al in stap is nog meer te klikken, hopelijk werkt dat :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:38

En draf maar dan zo uitgerekt zeg maar? Drraaaaf? :P Begin zelf rustig te rennen, laat desnoods iemand er achter aan rennen..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:40

Een van die 2 die van mij waren ( is inmiddels overleden en 1 staat nog op een zorg boerderij) ging liggen en was dan met geen mogelijk heid meer in beweging te krijgen!
Ik ben zelfs wel eens gebeld door de politie dat een van de ezels ziek was en niet meer kon staan/lopen!
Dan kwam ik eraan en riep alleen maar..Calementy!!! Ben je nu aan het doen!!?? Dan dacht ze..OEI, stem van de baas, dat gaat fout en stond ze weer in de benen!
Duivels slim zijn ze, veel slimmer dan een paard! Zo dom als een ezel gaat er bij mij dan ook niet in!

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:44

aerdenhout1 schreef:
Een van die 2 die van mij waren ( is inmiddels overleden en 1 staat nog op een zorg boerderij) ging liggen en was dan met geen mogelijk heid meer in beweging te krijgen!
Ik ben zelfs wel eens gebeld door de politie dat een van de ezels ziek was en niet meer kon staan/lopen!
Dan kwam ik eraan en riep alleen maar..Calementy!!! Ben je nu aan het doen!!?? Dan dacht ze..OEI, stem van de baas, dat gaat fout en stond ze weer in de benen!
Duivels slim zijn ze, veel slimmer dan een paard! Zo dom als een ezel gaat er bij mij dan ook niet in!

Haha, nee inderdaad!