Spelletjes voor/met kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Spelletjes voor/met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 10:35

Onze poes is de laatste tijd eindelijk wat afgevallen en nu merken we dat ze meer energie heeft voor kattekwaad [en het loopt een beetje uit de hand..], dus zoek ik spelletjes of dingen om met haar te doen zodat ze haar energie wat kwijt kan.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:40

Een lazerlampje doet het bij ons altijd erg goed. Ze worden er helemaal gek van. Als je ze er flink achteraan laat hollen zijn ze zo moe ;-)
Pas wel op voor de ogen, dat je daat niet per ongeluk in schijnt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:41

Om haar mentaal bezig te houden kun je natuurlijk proberen om dr wat kunstjes aan te leren :D Sommige katten vinden het geweldig, die van mij kan al zitten en liggen en dood liggen en pootje geven enzo :+ En daar worden ze ook moe van :j
En zo'n voerbal vinden ze vaak leuk :)
En verder natuurlijk gewoon speeltjes.. een stokje met een elastiekje en een pluisbolletje eraan, en dan maar zwiepen ermee :Y) Of een stuiterballetje, daar kunnen ze zich vaak uren mee bezig houden :D
En als je met z'n tweeën bent; een kattensnoepje over de grond naar de ander toe schuiven en dan mag poeslief em proberen te pakken :)) En dan is t natuurlijk de kunst om zo vaak mogelijk de overkant te bereiken :))

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:42

Pfoeh ik heb zo'n stok met een beestje eraan. Vindt die van ons heel erg leuk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:42

pingpong ballen, stokje met touwtje en veer eraan, laserlampje (maar niet te lang mee spelen ivm oververhitting van poezel die te enthousiast speelt) aluminium folie propjes, stinkmuizen met kattekruid erin, flinke krabpaal kopen waarop ze zich kan uitleven, kortom wees creatief! Katten spelen eigenlijk overal wel mee als ze het interessant vinden.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:43

radiografisch bestuurbare auto met een touwtje en een nepmuis eraan :P

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:43

hier speelt ze vooraal met papiertjes (heb echt heel veel speeltjes en balletjes, maar die halen het niet bij een snoeppapiertje, blaadje of kassabonnetje). Verder iets aan elastiek (wij hebben een muis aan elastiek aan de bovenkant van de krabpaal vast zitten (wel in de gate houden!). En iets simpels als een touwtje om achteraan te rennen is ook altijd leuk :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:45

cissy schreef:
pingpong ballen, stokje met touwtje en veer eraan, laserlampje (maar niet te lang mee spelen ivm oververhitting van poezel die te enthousiast speelt) aluminium folie propjes, stinkmuizen met kattekruid erin, flinke krabpaal kopen waarop ze zich kan uitleven, kortom wees creatief! Katten spelen eigenlijk overal wel mee als ze het interessant vinden.

Dat zijn de dingen die mijn kat ook fantastisch vind :j

Daarnaast hebben we ook een tijdje gewoon brokjes door de kamer heen gegooid, die zij dan ging pakken en opeten. Wel doen als ze nog geen eten heeft gehad.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:46

Pingpongballen, tampons, stuiterballen, uiteinde van de zweep zijn hier favoriet. Onze kat kan apporteren, misschien kan je proberen om dat aan te leren, word je zelf ook niet zo moe van, en kan je gewoon tussendoor doen. :)

Dapnik

Re: Spelletjes voor/met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 10:53

Bedankt, hier hebben we wat aan! We kunnen niet teveel door de woonkamer heengooien want dan vreet de hond het op. :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:12

We hebben onze katten (katertje en poesje van nu bijna 1) een aantal trucjes geleerd: voetje, high five zit en wachten en kom hier. T katertje vind t geweldig om achter een speeltje aan te rennen als je weggooid (nep muiz ed) en kwam het af en toe dan weer terug brengen, dus de hemel ingeprezen en weer weg gegooid. Dat is nu echt zijn spelletje geworden, hij apporteerd (maar alleen als ie eerst zelf t speeltje heeft uitgekozen). Dan zit je op de bank krijg je een muis op schoot gelegd :). De ander heeft het schijnbaar afgekeken, want die kwam gisteren met haar lievelingspeeltje aan!
Katten kan je echt van alles leren, als je maar geduld hebt. Het blijven wel katten, dus soms hebben ze gewoon geen zin en dan kan je hoog of laag springen... maar dan doet ie t toch niet haha.
Touwtjes en stuiterballen zijn ook altijd leuk

edit: We hebben ook een gote krappaal waar ze iedere dag ongeveer ondersteboven in hangen.
Vroeger met een andere kat, toen we een grote tuin hadden speelden we met een supersoaker, dan ging ze als een gek achter t waterstraaltje aan (uiteraard alleen met warm weer, want t beest werd zeiknat).
Laatst bijgewerkt door jorretje op 14-05-11 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:14

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:29

dat doe ik dus met een voerbal, die gaat het hele huis door! erg grappig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:35

Een wasknijper of een sperzieboon vinden mijn katten nou echt geweldig speelgoed. Het meeste speelgoed speciaal voor katten vinden ze niet zo, alleen de hengels met veren of muisjes zijn wel oké. Eentje heeft een tijd met een stuiterballetje gespeeld, andere stuiterballetjes dan die ene zijn uiteraard niet geschikt volgens poezel en aangezien die ene nu kapot is stuitert ze niet meer. Mijn andere kat zijn favoriete speeltje is zijn rode touw, daar kan hij leuk achteraan rennen als ik het rondzwier en hij apporteert het ook. Ook vangt hij brokjes wanneer ik die over de vloer schuif (of hij nou wel of niet al heeft gegeten) en Belangrijke Papieren zijn ook leuk, kun je leuk met je poot en kiezen bewerken. Andere poezel houdt ook van dingetjes met kattenkruid en allebei kunnen ze de matatabistokjes van de DA wel waarderen. Ze gaan er alleen van kwijlen.

Propjes en muisjes spelen ze ook af en toe wel mee maar bovenstaande ^^ is toch wel leuker.