De invasie...........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

De invasie...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:17

Van de (fruit)vliegen :')

Juist ja.... Het is zover dat ik een topic open over fruitvliegen....
Ik heb een werkelijke invasie, al een paar maanden lang.. NIKS helpt, Elke dag doe ik de afwas en haal ik een doekje door het huis, en ze gaan maar niet weg..... Ik heb werkelijkwaar honderden fruitvliegjes in huis.. en ik word er GEK van

Vliegenstrips opgehangen :n
Gesprayd met Roxasect :n
Vuilnisbak buiten de deur gezet :n

Het lijkt wel of die krengen zich met 100 voortplanten waar je bij staat.. Wat kan ik hier nou nog aan doen????

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:19

http://www.vooroma.nl/huishoudtips/fruitvliegjes.htm

Citaat:
Zet een schaaltje met 1 dl witte wijnazijn en een druppel vloeibare zeep op de plaats waar u het meest last hebt van de fruitvliegjes. Ze zullen er snel in verdrinken.

Citaat:
Steek kruidnagelen in een sinaasappel. Deze verdrijft de fruitvliegjes en is een lekkere luchtverfrisser. Om de dag vernieuwen.

Citaat:
Zet een schaaltje met een scheut ammonia neer.

En er staan er nog meer, maar die heb je al gedaan volgens mij :Y) Succes!

Elma_

Re: De invasie...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:21

Thank you verry mutch! Ik ga het allemaal proberen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:01

Je moet preventief te werk gaan ;)
Vuilnisbak buiten voordat het wat warmer wordt. En dan niet direct naast je deur, maar een eind verderop. En anders dichtbije ramen en deuren gesloten houden. En met de hogere temperaturen af en toe anti-insect in die bak sprayen. Een verdwaald vliegje is dan makkelijk te vermoorden :D

Verder: alle etenswaren in de koelkast bewaren en deze zo kort mogelijk open hebben. Dus ook je fruit en dergelijke. Dingen in kasten moet je goed afsluiten.

Hier is het ook elk jaar feest en op deze manier houd ik ze in ieder geval weg van mijn spullen :) Dat ze dan afkomen op andermans etensresten, is niet mijn zaak.