Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xxappiexx schreef:Dat zijn snelle reacties!
alvast bedankt voor de informatie, dat filmpje ga ik straks eens kijken. We zijn niet op zoek naar een super actieve hond en omdat we in een appartment wonen is een kleine stadshond prima. Alleen het liefst niet een waar je een abbo voor moet hebben bij de dierenarts.
Meer ervaringen zijn welkom.

Elma_ schreef:xxappiexx schreef:Dat zijn snelle reacties!
alvast bedankt voor de informatie, dat filmpje ga ik straks eens kijken. We zijn niet op zoek naar een super actieve hond en omdat we in een appartment wonen is een kleine stadshond prima. Alleen het liefst niet een waar je een abbo voor moet hebben bij de dierenarts.
Meer ervaringen zijn welkom.
Met jou thuissituatie heb je iig aan de FB de ideale hond
Ik zou eens op internet gaan zoeken naar een frans bulldog forum, denk dat die je nog meer kunnen vertellen. Wat ook wel helpt is een goeie fokker zoeken, die je veel info kan geven.
Veel succes
maar neem een 'lange neus'.
. Hij heeft geen last van zijn ademhaling of zijn huid, maar hij is wel erg gevoelig op zijn darmen. Snel aan de dunne enzo.
xxappiexx schreef:Het lijken me ook hele vrolijke hondjes en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee, is juist leuk als een dier karakter heeft. Een wat langere neus is misschien wel verstandig ja, want lijkt me nogal moeilijk voor zo'n beestje om te ademen als ze zo'n super platte neus hebben.
Ik ga zowieso op zoek naar een goede fokker, vooral als we voor een ras gaan waarbij bepaalde gezondheidsproblemen vaak voorkomen.
@ jenneke1029: Geef je ze specifiek voer om huidproblemen e.d. te voorkomen? En heb je misschien tips wat je ze het beste kan voeren?
jenneke1029 schreef:xxappiexx schreef:Het lijken me ook hele vrolijke hondjes en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee, is juist leuk als een dier karakter heeft. Een wat langere neus is misschien wel verstandig ja, want lijkt me nogal moeilijk voor zo'n beestje om te ademen als ze zo'n super platte neus hebben.
Ik ga zowieso op zoek naar een goede fokker, vooral als we voor een ras gaan waarbij bepaalde gezondheidsproblemen vaak voorkomen.
@ jenneke1029: Geef je ze specifiek voer om huidproblemen e.d. te voorkomen? En heb je misschien tips wat je ze het beste kan voeren?
Wij voeren ze royal canin en daar doen ze het uitstekend op, je moet niet te veel vreemd eten gaan voeren ze zijn zomaar van slag is mijn ervaring.
hmm aparte frenchie
.