Kat tempraturen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Kat tempraturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:54

(Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kwam uit op 5 berichtjes/topics waar ik deze info niet uit kon halen)

Mijn kat 'hoest' weer. Dit deed ze de vorige keer ook voordat ze ernstig ziek werd. Toen was ze er bijna niet meer geweest, vandaar dat we nu zo oplettend zijn.
Wat ze toen heeft gehad weten we nog steeds niet. Ze heeft toen 3/4 dagen bij de DA gezeten, aan het infuus, broodmager. Daarna hebben we haar nog 3 weken moet dwangvoederen. Natuurlijk willen we dit voor zijn.
Nu is het zo dat ze gisternacht tijdens de zware onweer buiten is geweest. Ze wilde niet naar binnen komen. Normaal komen ze nl. binnen als we fluiten. Maar deze keer kwam Muis dus niet. Dus heeft ze in die regen ed. buiten gezeten.
Dus omdat ze nu weer hoest, willen wij haar graag tempraturen. Maar.. Probleem 1: Ik ben alleen. Probleem 2: Muis is geen makkelijke kat. Je kan alles met dr. Tot het haar niet meer aanstaat. Het heeft 2 jaar geduurd voordat we haar buik mochten aaien. Dat geeft denk ik wel een goed beeld van haar reactie haha.
Dus.. heeft er iemand dé gouden tip?

Anoniem14

Re: Kat tempraturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:59

Wachten tot je met zijn tweeën bent in ieder geval... Anders is het een onmogelijk opgave bij een kat. Lig je zo helemaal open!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:01

Ja ik weet dat dat natuurlijk het beste is. Maar mijn moeder komt pas morgen weer thuis. En nou kán ik mijn broertje wel vragen vanavond. Maar hij is niet bepaald goed met de katten :')
Maar.. als er geen andere optie is, moet ik denk ik toch maar tot morgen wachten. Maar stiekem maak ik me toch best wel zorgen.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:03

Heb je de oren gevoeld? En de kop? Wil ook nog wel eens wat zeggen. Geen zekerheid hoor, maar dan kun je vast iets doen tenminste.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:04

Misschien met een oorthemometer? Mijn DA meet de temperatuur via mijn kat haar oor. Maar ik weet natuurlijk niet of dit voor jou mogelijk is.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:05

Ze is wel warm, maar niet voor mijn gevoel niet extreem. Ik heb trouwens de pootjes/kussentjes gevoeld.
Maar ik weet natuurlijk niet wat normaal is voor een kat. Ze is wel wat lomer als normaal, valt mij op.

Lekkergek: Helaas hebben wij geen oorthermometer. Volgens de DA de vorige keer was een normale termometer voor 'achter' ( :') ) ook gewoon goed. Alleen wat/een stuk lastiger in te brengen.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:10

Maar als je echt bang bent dat ze weer ziek wordt, en ze de vorige keer ook geen koorts had (maak ik uit je verhaal op?) dan ga je toch gewoon even naar de dierenarts?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:14

Ze had de vorige keer later dus wel koorts, vandaar.
Als het echt aanhoud gaan we idd ook naar de DA. Maar zoals ik eerder al aangaf, ik ben dus alleen thuis. En natuurlijk, als ze echt ziek gaat tonen, zorg ik direct dat ze er komt, maar nu is ze alleen een beetje loom, wat dus ook door haar avontuurlijke nacht kan komen. Daarom was ook ons (ik heb met mijn moeder gebeld) idee om haar even te tempraturen.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:18

Oh sorry ik begreep dat je zei dat haar temp gewoon goed was de vorige keer :) Maar ze kan inderdaad best loom zijn van een nacht buiten! Niet te lang wachten, als je gevoel er niet goed bij is, morgen gewoon naar de dierenarts gaan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:20

Ja dat is ook zeker de bedoeling. We willen niet weer dat we (bijna) te laat zijn. Het is behoorlijk eng om je kat zo ziek te zien.
(dat was trouwens ook niet de eerste keer dat ze dit had, maar wel de eerste keer dat ze er zó ziek van is geworden, die andere 2 keer zijn antibiotica pilletjes volgens mij voldoende geweest en wist ze zichzelf te herstellen :j )

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:23

Wat je altijd kunt doen, is vast bellen met de dierenarts! Misschien zou je (in overleg uiteraard!) al kunnen beginnen met iets van medicijnen. Je kent je kat zelf het beste dus als je echt denkt dat het niet lekker zit.. Bellen zou ik zeker even doen :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:28

Dat ga ik even met mijn moeder overleggen, is op zich wel een goed idee! Ik ga zo nog even bij haar kijken.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:36

Ok, goedzo! Ben benieuwd :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:52

ik neem poes altijd in een houdgreep met koppie bij mn elleboog en het lijfje klemmend onder mn linkerarm en de staart in mn linkerhand, rechterhand thermometer en dan beetje spuug op uiteinde voor het glijden (met flexibel puntje) en dan goed mikken! :) Soms zet ik ze daarvoor op het aanrecht en anders op de bank tussen mij en de bankleuning. Nog nooit een probleem gehad met openliggen.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:16

Hoe gaat het nu met de poes?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 23:16

Sorry, even weer een update. We hebben haar getempratuurd, en echte verhoging had ze niet. Ze had 38.9. Ze is nog steeds wat loom, maar wel alert en heldere oogjes. Maar het hoestje is er nog steeds. :j
Dus, morgen gewoon weer tempraturen, en nu even binnen houden. Mocht het hoestje maandag nog steeds aanwezig zijn, gaan we langs de DA. (Als er eerder verslechtering is, gaan we natuurlijk direct)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 23:18

cissy schreef:
ik neem poes altijd in een houdgreep met koppie bij mn elleboog en het lijfje klemmend onder mn linkerarm en de staart in mn linkerhand, rechterhand thermometer en dan beetje spuug op uiteinde voor het glijden (met flexibel puntje) en dan goed mikken! :) Soms zet ik ze daarvoor op het aanrecht en anders op de bank tussen mij en de bankleuning. Nog nooit een probleem gehad met openliggen.

Zo hebben wij het uiteindelijk ook gedaan, op het bed, koppie tussen mijn zij en arm, en achter het kontje vasthouden ivm achteruit lopen :j
Ze bleef er aardig rustig onder, tegen onze verwachtingen in :=