Nadat onze lammetjes weg waren.. heb ik besloten van hun weilandje en stal een konijnenhok ervan
te bouwen. Dus alles konijn veilig gemaakt (nog mee bezig) en nu zouden de konijnen dus een super
groot hok hebben!!
Maar nu het volgende probleem wij hebben 1 vrouwtje van 5 jaar een dwerg en ze is behoorlijk aggressief naar mensen en na andere konijnen voor zover we dat geprobeerd hebben.
Ook hebben we nog een mannetje is een grote hangoor maat hollander ongeveer en deze is ongeveer 4 jaar oud. Erg lief konijn en een beetje een sulletje is wel altijd een beetje sloom geweest af en toe paar dagen niet willen eten dus niet een erg gezond konijn.
Nu leek het me super om deze 2 samen te houden maarja wij willen liever geen jonkies en ik denk dat een groot konijn met een klein konijn ook niet zo'n goeie combi is.
Castreren zou een optie zijn maar ik weet niet of mijn mannetjes konijn dit overleeft aangezien hij altijd al een beetje zwak is geweest.
Dus wat denken jullie zijn er mogelijkheden om deze 2 toch samen te houden? Zou het vrouwtje het grote konijn niet gewoon afsnauwen? als hij wat probeerde? aangezien zij duidelijk de baas zou zijn en hij niet??
Ik hoop op jullie tips!!

Ik grijp ook niet te vlug in, want uiteindelijk schikken ze zich meestal toch wel in hun rol. Natuurlijk is het wel belangrijk om ze tijdens het koppelen goed in de gaten te houden (zeg ik vooral richting TS en andere geïnteresseerden). Achteraf gezien hebben wij ook heel lang twee rammen bij elkaar gehad en dat waren dikke maatjes. Momenteel heb ik zelfs 6 rammen bij elkaar zitten en dat is een ontzettend leuke groep, maar 5 van de 6 zijn nog niet volwassen dus ik houd ze in de gaten want het kan omslaan, ook al ziet het daar totaal niet naar uit. Binnenkort worden de jonge rammen gecastreerd en maak ik er weer twee gemengde groepen van. Maar dit gaat een beetje off-topic geloof ik.
probeer neutraal terrein ze bij elkaar te zetten waar ze beiden niet geweest zijn heb je meeste kans op slagen.