Ervaringen TTouch bij honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Ervaringen TTouch bij honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 00:00

Mijn Ollie, een nu 13 maanden oude welsh springer reu, heeft nogal wat opwindingsissues. Hij raakt heel snel ontzéttend opgewonden bij het zien van andere honden bijvoorbeeld. Het betreden van de hondenschool (twee maal per week) is een waar drama, hij hangt direct in de lijn, hangt zichzelf bijna op, en is gewoon ontzettend opgewonden.. Dit doet ie trouwens ook als we met uitlaten een andere hond, of de buurman ofzo tegenkomen. Hinderlijk, niet alleen voor ons maar zeker ook voor hem, het lijkt me geen pretje om elke keer zo heftig te reageren, zo opgewonden te raken..

Nu kwam ik laatst een workshop 'zelfbeheersing' tegen bij villa hond in Dorst. Inhoud van die workshop: Leren hoe je de aandacht van de hond bij je kan houden, hoe het concentratieverlies te verminderen, en basisbeginselen van TTouch, om te leren hoe je de hond op commando kan laten ontspannen.

Het klinkt best wel als iets wat ik zou kunnen gebruiken, maar voor ik 90 euro ga uitgeven aan een workshop, ben ik wel benieuwd hoe de ervaringen zijn met onder andere TTouch bij honden. Ik ken het principe namelijk echt alleen bij naam, en dan ook eigenlijk voornamelijk in gebruik bij paarden :) Dus, zijn er hier mensen met ervaring met TTouch bij de hond? (of natuurlijk met deze of een soortgelijke cursus) Deel ze alsjeblieft zou ik zeggen ;)

sunny_l0ve

Re: Ervaringen TTouch bij honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:10

Er was bij ons op school een vrouw gekomen uit Polen, die heeft zelf 2 labradors die hulphonden zijn voor kinderen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking.
Zij gaf die honden ook een massage, soortgelijk als TTouch waarna de hond ook helemaal ontspande. Ze zou toen nog een filmpje opsturen hoe die massage werkte en in welke volgorde, maar helaas nooit meer ontvangen....
Ik vond het resultaat wel heel mooi, en de verhalen over TTouch die ik heb gehoord en gelezen vind ik ook positief! Ik denk dat het wel zou kunnen helpen, zeker bij een drukke hond zoals die van jou.
Ik zou het zeker doen, ik vind de prijs ook nog niet eens heel duur in vergelijking met andere workshops...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:12

Jep ikke!!!!
Ik heb een aantal touches in mijn mail staan. Gekregen van iemand die het ook doet en mijn geschifte kruising heeft er heel veel baat bij.
Ik heb haar er zelfs redelijk relaxed oud en nieuw mee door gekregen.
Als je ze wilt hebben kan ik je ze mailen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:12

Graag ragebol1977, ik stuur je een PB...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:17

Bedankt voor jullie reacties :) Ragebol, ik zou ze ook graag willen, ik zal je ook even een PB sturen met mijn mailadres :)