(Voor de eerste keer) met de hond op vakantie.. Wie ook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

(Voor de eerste keer) met de hond op vakantie.. Wie ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:27

Dit jaar gaan we voor de eerste keer met onze hond op vakantie.
We hebben al gedacht aan de voor de hand liggende dingen zoals voer, kommen, leiband, speeltjes,..
Verder worden de inentingen natuurlijk op orde gebracht, maar zijn er nog dingen die we zouden moeten meenemen/voorbereiden?

Voor mensen bij wie de hond in de bench slaapt, nemen jullie de bench mee op vakantie?
En hoe zit het met zwembaden? We willen niet dat onze hond in het zwembad springt, niet zo hygienisch..
Hij is dol op water, maar dat water zit bij hem in zo'n blauwe schelp wat we dan vullen dus echt hoog komt dat niet.

Ook is hij soms een beetje wagenziek, ervaringen daarmee? Misschien homeopatische middelen?
En hoe bevalt de vakantie met hond in het algemeen :) ?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:30

Met de hond op vakantie is enorm leuk! Alleen hebben wij een beetje angstige hond, en wij waren even naar het dorp dus was tie zo over de zeik geraakt dat ie het huisje onder gepoept had. Dus dat is wel iets waar je naar moet kijken.

Verder bevalt het echt prima, ik vind een vakantie met m'n hondjes vaak leuker dan een vakantie zonder m'n hondjes.

Wagenziek heb ik geen ervaring mee, maar misschien is er inderdaad iets homeopathisch te verkrijgen daar voor!

Edit: Onze honden slapen bij ons op de slaapkamer, dus wij nemen geen bench mee. Als hond gewend is om in bench te slapen, zou ik die wel meenemen :j
:)* Drinken voor onderweg meenemen. Daar zijn van die speciale flessen voor en die zijn best handig :)
Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 11-05-11 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Re: (Voor de eerste keer) met de hond op vakantie.. Wie ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:31

Ja, bench gaat mee, behalve als hij bij mij in de tent slaapt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:33

Wij namen de hond altijd mee, hartstikke leuk!
Tip: informeer bij je vakantie adres naar het tel nr en adres van de dichtstbijzijnde dierenarts, je weet maar nooit.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:35

Die van ons is mee geweest in de tent, keer in een caravan, in een huisje, gaat regelmatig mee logeren...geweldig :D Tis wel ook een kwestie van dingen kiezen, doen en laten

Waar verblijven jullie? Binnen/buitenland? Caravan, huisje?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:36

Misschien dat je nog even bij de Dierenarts kunt vragen of er iets is tegen wagenziek bij honden? Anti-stress tabletjes ofzo..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:37

Dat is een goede Mas. Ik denk dat we best afgelegen liggen, ideaal om te wandelen maar minder handig voor de DA..

Wietsje92, om de hoeveel uur stoppen jullie om hond te laten plassen/poepen/drinken/eten.. We zijn nog aan het twijfelen om ofwel niet veel pauzes te nemen (als meneer het in zijn hoofd krijgt dattie de auto niet meer inwil staan we daar mooi) ofwel net veel pauzes en tussendoor wat wandelingetjes.

Hmm bench mee is blijkbaar toch het beste..

Colway: we gaan naar frankrijk in een vakantiehuisje met omheinde tuin.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:39

Wij stoppen zo om het anderhalf / twee uur even. Over dat mijn hond niet meer in de auto wilt hoef ik me geen zorgen te maken in ieder geval :')

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:44

onze doet het echt niet graag, maar het gaat al wat beter. Vroeger dan kwijlde en trilde hij, nu ploft hij zich neer.

Ik heb iets gelezen over een aardestrip aan de auto te bevestigen tegen misselijkheid. Zo zou er geen statische lading komen waar honden gevoelig aan zijn. Misschien daar eens naar kijken? Dat + een (homeopatisch) middel zal het voor hem aangenamer maken denk ik.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:46

Dat zou best kunnen ja! Mijn herdershond is ook erg statisch (net als ik), maar zit al in de auto voordat wij erin zitten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:48

De onze was ook altijd erg wagenziek, dat hebben we opgelost door steeds stukjes te rijden en iets leuks te gaan doen, het wagenziek zijn leek eerder stress te zijn. Nu zit hij al in de auto voor wij zitten ;-)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:54

Dat verklaart misschien waarom onze herder graag mee gaat in de auto, omdat hij niet graag alleen is..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:55

Dat hebben wij ook een tijdje gedaan, maar hij is nog altijd niet tuk op de auto.
Nu gaat hij 1keer per week in de auto, om te gaan spelen met 3 andere honden. Maar die rit is niet te vergelijken met wat we naar frankrijk gaan doen :p
Laten jullie je hond los op wandeling?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:59

Ligt eraan. Wij hebben 2 jaar geleden in een huisje in het bos gezeten, waar het dus heel stil was. Daar mocht ie wel los. Maar normaal neem ik hem bijna altijd aan de lijn mee. Het is er 1 met een gebruiksaanwijzing en is vaak oost indisch doof als hij iets ziet wat ie wel leuk vind. Maar als je een goed luisterende betrouwbare hond hebt, kun je dat wel doen.

Ik heb even gekeken op www.durseydog.nl en daar kon ik niet zo snel iets tegen wagenziekte vinden. Van Beaphar hebben ze anti stress tabletjes, misschien dat je daar iets aan hebt? Hoe lang duurt de reis?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:04

http://www.vitamine-hond.com/homeopathi ... _ehbo.html
deze lijkt wel iets.
Tja hij is een jachthond (drentsche patrijs) dus ik weet niet of het zo slim is hem los te laten.
Hij is wel heel mensgericht.

Hoelang weet ik niet precies :o hangt ook af hoe snel we gaan rijden en hoevaak we stoppen. Zal het eens navragen morgen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:05

Overigens heb je wel bij de dierenarts iets voor wagenziekte dacht ik hoor, zou het je wel aanraden, je rijdt sowieso wel zo'n 6uur en zolang een kotsende hond is erg sneu

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:11

Je zou dat Puur kunnen proberen inderdaad! Misschien eens kijken hoe hij daar op reageert met kleine ritjes? Ik ben ook van plan om Puur aan te schaffen, maar dan voor de hooikoorts waar mijn hond last van heeft.

Als het een echte jager is zou ik hem denk ik toch aan de lijn houden. Tenzij er natuurlijk geen beestje te bekennen is. Mijn herder is een echte drijver, en dat maakt het wel eens lastig om hem goed aan het luisteren te houden.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 00:13

Ik ga voor het eerst met m'n hondje vliegen naar Spanje.
Ze is een Chihuahua van nog geen 3 kilo en mag met een goedgekeurd reisbenchje mee naar het passagiers gedeelte tussen onze benen. Heel makkelijk :j

Wij hebben haar ook laten inenten tegen rabiës, Spanje is daar heel streng in.
Verder nemen we gewoon voer mee, is niet persé nodig, Royal Canin verkopen ze ook in Spanje, maar toch. Verder gewoon wat speeltjes en een eigen knufje van thuis. Gelukkig is ze niet alleen, de hond van mijn opa en oma is ook in Spanje dus dat komt helemaal goed, heeft ze een leuk speelmaatje :D
Over zwembaden heb ik niet echt nagedacht, ik meen dat er geen honden zijn toegestaan evenals het strand.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 00:41

leuk hoor met je hond op vakantie :D

Van de zomer gaat mijn hondje ook mee naar de camping, er staat een hekje om ons plekje heen,
dus hij kan lekker ravotten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:37

Ik heb onze honden altijd meegenomen op vakantie, voor onze york was het makkelijk die heeft wat afgereisd , vliegtuig auto, trein, alles vond hij leuk, als ik zijn reismandje te voorschijn haalde was hij niet meer te houden :')
Ook Roc heb ik( bijna) altijd meegenomen de laatste keer was deze winter met de auto van Spanje naar Nederland en weer terug. Om de 2 uur gestopt en heerlijk genoten met zijn tweetjes, laat nooit je hond los als je even een plaspauze hebt hoor, ik heb wel eens gehoord van hondjes die dan verloren zijn geraakt of nog erger op de snelweg beland. ;( Als je buiten europa gaat denk dan ook even aan je europese paspoort voor de hond en in Spanje zoals al gezegd is hondsdolheidenting :D
Het lijkt me trouwens geweldig met een tent te gaan en je hond mee te nemen :D

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:44

Tof als ze zo enthousiast zijn he :P
Als ik met hem ga wandelen/spelen zeg ik altijd; gaan we .. En dan is die ook niet meer te houden :)
Hem lossen op de snelweg waren we niet van plan. Eigenlijk zouden er omheinde tussenstops moeten bestaan..
Oh waar ik net aan denk. Iets om zijn drollen mee weg te scheppen, zodat ze niet in de tuin blijven liggen.
Waarschijnlijk gaan we daar ook zo'n goedkope blauwe schelp voor hem kopen, dat heeft hij hier ook. Daar doen we water in zodat hij lekker kan spelen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:50

Ik vind dat van die schelp echt een superidee :j Had ik daar maar eerder aan gedacht, had ook wel iets voor mijn hond geweest :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:56

Onze honden zijn gek op auto rijden :j
Die staan dan ook volop te springen als ze merken dat we weggaan.
Vandaag ook, waren de tas aan het pakken voor een weekendje weg morgen en dan staan ze er met hun neus bovenop :+

Wij nemen geen bench mee, honden slapen bij ons.
We laten we zo min mogelijk alleen, maar ze kennen het wel dus als het gebeurd geeft het geen problemen.

Hoe vaak wij stoppen hangt af van de duur van de rit. Onze honden willen er niet vaak uit, ze slapen gerust uren door.

We hebben wel zo'n speciale reisfles voor honden. Ideaal voor onderweg :j

Denk er daarnaast aan dat alle entingen in orde zijn, zeker voor Frankrijk.
En neem ook een tekenpen mee.

Voor wat betreft wagenziekte, onze dierenarts raadde altijd aan om primatour te halen bij de drogist.
Is gewoon voor mensen, bevat hetzelfde als de pilletjes van de DA, maar is veel goedkoper.
Daarnaast hebben wij altijd zo'n vastzetpin voor in de grond mee.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:57

kijk trouwens niet raar op als je hond weinig tot niet eet of drinkt.
het is altijd geweldig bij ons de honden genieten er van en lopen de dag voor vertrek de hele dag achter mij aan.
gewoon zelf rustig blijven dan blijft je hond dat ook

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:59

Ik heb weleens gehoord, maar ben er niet zeker van, dat in sommige landen is een muilkorf bij je hebben verplicht bij honden >35 cm ?