Aangezien dit onze eerste konijnen worden zijn we opzoek naar rustige, gemoedelijke dieren.
Is het zo dat er bij konijnen bepaalde raskenmerken zijn?? Is het zo dat een bepaald ras bekend staat om zijn rustige doen en laten?
Het hoeven geen knuffel/schootdieren te worden maar, als ik ze eens op moet pakken, is het fijn als dit vrij eenvoudig zal gaan

En geen tegenstribbelend/stampend konijn in mijn handen heb...
Is het verstandiger om jonge dieren aan te schaffen of juist in een opvang te gaan kijken?
Persoonlijk lijkt het me leuk om jonge konijnen aan te schaffen maar ik neem aan dat je bij oudere dieren meer een karakter eruit kan halen? (en je opvangdieren een nieuwe kans bied!)
Even ter goede orde: de dieren zullen buiten een nachthok krijgen en daarnaast de gehele tuin ter beschikking hebben. Deze is geheel betegeld en aan drie kanten afgeschermd met muren. De vierde zijde is van hekwerk (zo'n heras-gaas).
Ze kunnen hierdoor niet graven en hebben helaas daardoor ook niet de beschikking over gras. Maar zullen uiteraard onbeperkt hooi krijgen en geregeld vers geplukt gras