Kat en valeriaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Kat en valeriaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 10:35

Ik heb hier op mijn sjaaltje 1 pil liggen van Valdispert tegen stress. Onze poes komt eraan lopen en begint te snuffelen.. Door die hele sjaal heen tot ze pilletje had gevonden. Nouuu die kat wordt kei gek! Helemaal rollen en kroelen en miauwen, ze wikkelde zichzelf echt helemaal in die sjaal! Ik denk wat gebeurd er nu hahah Dus ik haal die pil weg en ze blijft nog even dat sjaaltje kroelen en toen ging ze op zoek waar die pil nu lag en weer het zelfde. Ze vertoonde echt krols gedrag. Ik even googlen natuurlijk, nou heb ik al 7 jaar deze poes en ik heb dus gewoon nog nooit gehoord dat Valeriaan super aantrekkelijk is voor katten..

Straks dus even opzoek naar een kruidenwinkeltje want volgensmij vond ze het heerlijk ;-)

Twijfel alleen hoe ik het haar zal geven.. In een stoffenzakje of zo??

tisby

Re: Kat en valeriaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:36

Volgens mij kun je het kant en klaar kopen in een stoffen zakje in de dierenwinkel, die van mij zijn er ook gek op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:38

Klopt, katten zijn er gek op. Ook prima middeltje als de kat bv niet op de bak wil, om even een paar drupjes ervan op het kattengrit te doen.
Ik denk dat als je het in een zakje doet, zoals de lavendelzakjes voor in de klerenkast zeg maar, je poes er een heeeeel populair speeltje bij heeft.
Die van mij doen het met kattenkruid. Ik heb dat in een spuitbusje en spray er af en toe een paar speelgoedmuisjes mee in. Knettergek worden ze daar van (in positieve zin ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:40

hahaha sonja die van mij ook met kattekruid!! doe ik het op de krabpaal...
heeele lieeeeve krabpaal <3 <3 die word helemaal doodgeknuffeld dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:41

Ik heb ook kattenkruid in mijn voortuin staan. Daar liggen ze ook regelmatig in te rollebollen met z'n allen :)

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:42

Onze katten krijgen ook met regelmaat zo'n speeltje met Valeriaan erin. Ze zijn er enorm fan van ;-)
Ze hebben onlangs kennis gemaakt met de kattenren en 1 vond dat toch maar allemaal angstig en uiteindelijk heeft dat speeltje hem gekalmeerd (wel gek liggen doen enzo) en nu is hij dus volledig fan ook van de kattenren :D Hij voelde zich precies al meer thuis nadien in de kattenren en nu maakt hij er eindelijk ook gebruik van van die ruimte (daarom plaats je dat dan ook omdat het binnenkatten zijn en je wilt ze toch iets gunnen van buiten: zijn ze bang opeens en moeten ze echt wennen aan de buitenlucht :+ )

Dus Valeriaan is onmisbaar als je katten hebt ;)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:00

Jaa ik ben echt benieuwd, straks moet ik toch naar de stad dus ik ga gelijk even langs de dierenwinkel!!