Wat te doen met onze nieuwe kat bij huidige poes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Wat te doen met onze nieuwe kat bij huidige poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:49

Hallo bokkers,

In December 2009 hebben wij een leuke poes (toen 7 maanden) uit het asiel gehaald als gezelschap voor onze kat (toen 3 jaar oud). Deze kat is onlangs overleden en dus zat onze poes alleen. Het is een speels diertje die graag bezig is en altijd lekker actief aan het rennen. Omdat zij is opgegroeid met een huisgenootje dachten wij dat het leuk was om een nieuw vriendje voor haar te kopen. Dus wij weer naar het asiel geweest vorige week en een vriendje voor haar meegenomen (1 jaar oud). Deze heeft de eerste 1,5 dag onder de trap gezeten (logisch) en is daarna op zijn gemak de boel gaan verkennen. Echter, na een dag of 4 (afgelopen vrijdag denk ik) is hij flink praatjes gaan vertonen. Hij zit constant onze poes achterna en vliegt haar letterlijk in de haren. Ik weet niet of dit nu bedoeld is als spelen of niet maar hij vliegt er bovenop. Poes begint te blazen en te mauwen zegmaar. Dus laat naar mijn idee merken dat ze het niet erg leuk vind. Daarentegen daagt ze hem ook wel eens uit. Op sommige momenten zijn ze leuk en rustig (samen slapen op de krabpaal, samen eten), maar het andere moment is het drama in huis.

We hebben een 'proeftijd' van 2 weken voor de nieuwe kat, die we kunnen verlengen tot een maand. Dit klinkt wel gek zo, haha, maar dat is dus voor dergelijke omstandigheden. Waar ik dus een beetje mee zit. Is dit normaal? Hoelang moeten we onze nieuwe vriend de kans geven om zich te gaan gedragen? Verder is het een leuk beestje, laat zich makkelijk aanhalen, ligt op schoot als het hem uitkomt e.d.

Wie o wie heeft er ervaring?

Edit: beiden zijn geholpen, dus ex-kater en ex-poes.

sunny_l0ve

Re: Wat te doen met onze nieuwe kat bij huidige poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:09

Het enige wat ik kan bedenken is straffen met de plantenspuit zodra hij haar weer achterna gaat. Hier gebeurt het af en toe nog wel eens dat de jongste (4 jaar) achter de oudste (16 jaar) aangaat. Madame is hier niet van gediend en tolereert hem ook alleen in haar huis, vriendjes zijn het niet.
Zodra hij dus weer achter haar aan racet dan moet hij van ons naar beneden en gaat hij buiten 'afkoelen'. Daarna is het weer over en hij doet het al veel minder. Overigens zou ik dit niet bij jouw kat doen omdat hij nog nieuw is in huis.... zolang de poes gewoon terug mept dan is er niets aan de hand. Dan zijn ze wel aan elkaar gewaagd.