Dus zo snel als ik kon richting dierenarts, eentje was helaas niet meer te redden. deze heeft hij meteen een spuitje geven en is met de andere aan de slag gegaan. Hij heeft ze opgewarmd, vochtinfuus gegeven, antibiotica etc. Een paar uurtjes later kon ik ze weer meenemen, nu al een stuk levendiger!
En dan moest ik ze eerst maar eens de nacht door zien te krijgen, kreeg een electrish verwarmingsmatje mee om ze warm te houden en melkpoeder. Ik heb ze om de 2 uur een beetje melk gegeven met een buikmassage aan toe. tot grote vreugde begonnen 2 kittens in de ochtend al een zuigreflex te krijgen en zag ik de eerste plasjes en ontlasting al voorbij komen
De 3de liep wat achter en was wat rustiger maar vanmiddag zag ik bij heb ook de eerste urine en werd spontaan levendiger, zat hem zeker dwars...
Vandaag heb ik ze in hun door op de veranda gezet, lekker in de zon aangezien het buiten warmer was dan binnen. Wat ze duidelijk goed heeft gedaan! Net bij de laatste voeding heb ik ze daarna op de grond gezet zodat ze wat bewegen wat weer goed voor de spijsvertering is. Eerst uiteraard 4 zenuwachtige honden om ze heen te drentelen, zodra de rust er weer was lag mij labrador op de grond en de kittens sprinte erna toe en meteen erop klimmen etc. wat de lieve schat toeliet. (hij heeft al eens eerder een nestje pups opgevoed, mams wou er niks van weten)
Hij ging meteen de achtersten schoonmaken en op het buikje likken. Wat uiteraard heel goed voor hun is, alleen is een hondentong een stuk groter en natter waardoor ze er natter uitkwamen dan erin maar wel schoon
Volgends de dierenarts zijn ze 3 tot 4 weken oud, ga ze nu flessenvoeding geven tot de 6de week en dan aan vast voedsel proberen te laten wennen. De bedoeling is dat we voor ze een nieuw huis gaan zoeken zodra ze weg kunnen.
Iemand verder nog tips wat hun gezondheid en groei zou kunnen bevorderen?
Pleegpappa druk aan het werk! (sorry van het kleine formaat, ze komen er automatisch zo op??)
Kittens dumpen...