gedumpte kittens gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

gedumpte kittens gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 21:18

Zo fietste ik gister vrolijk met de hond een rondje, hoorde ik opeens gepiep van kittens. Dus ik gaan zoeken waar het geluid vandaan kwam, vond ze al snel in een plastic zak die dichtgebonden was onder een klein bruggetje in een droge sloot. Er zaten 4 kittens in, meer dood dan levend...

Dus zo snel als ik kon richting dierenarts, eentje was helaas niet meer te redden. deze heeft hij meteen een spuitje geven en is met de andere aan de slag gegaan. Hij heeft ze opgewarmd, vochtinfuus gegeven, antibiotica etc. Een paar uurtjes later kon ik ze weer meenemen, nu al een stuk levendiger!

En dan moest ik ze eerst maar eens de nacht door zien te krijgen, kreeg een electrish verwarmingsmatje mee om ze warm te houden en melkpoeder. Ik heb ze om de 2 uur een beetje melk gegeven met een buikmassage aan toe. tot grote vreugde begonnen 2 kittens in de ochtend al een zuigreflex te krijgen en zag ik de eerste plasjes en ontlasting al voorbij komen *\o/*
De 3de liep wat achter en was wat rustiger maar vanmiddag zag ik bij heb ook de eerste urine en werd spontaan levendiger, zat hem zeker dwars...

Vandaag heb ik ze in hun door op de veranda gezet, lekker in de zon aangezien het buiten warmer was dan binnen. Wat ze duidelijk goed heeft gedaan! Net bij de laatste voeding heb ik ze daarna op de grond gezet zodat ze wat bewegen wat weer goed voor de spijsvertering is. Eerst uiteraard 4 zenuwachtige honden om ze heen te drentelen, zodra de rust er weer was lag mij labrador op de grond en de kittens sprinte erna toe en meteen erop klimmen etc. wat de lieve schat toeliet. (hij heeft al eens eerder een nestje pups opgevoed, mams wou er niks van weten)
Hij ging meteen de achtersten schoonmaken en op het buikje likken. Wat uiteraard heel goed voor hun is, alleen is een hondentong een stuk groter en natter waardoor ze er natter uitkwamen dan erin maar wel schoon :D

Volgends de dierenarts zijn ze 3 tot 4 weken oud, ga ze nu flessenvoeding geven tot de 6de week en dan aan vast voedsel proberen te laten wennen. De bedoeling is dat we voor ze een nieuw huis gaan zoeken zodra ze weg kunnen.

Iemand verder nog tips wat hun gezondheid en groei zou kunnen bevorderen?

Pleegpappa druk aan het werk! (sorry van het kleine formaat, ze komen er automatisch zo op??)
Afbeelding

Amalarab

Re: gedumpte kittens gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:20

Goed van die hond dat hij de buikjes likt! En van jou dat je de katjes mee nam, veel plezier de komende weken!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:23

als eerst wil ik even zeggen dat het super is wat je doet !
en wat een geweldige pleeg papa heb je ook :)

ik heb één tip . als er moeite is met ontlasting moet je idd hetzelfde doen als pleegpapa met een vochtig doekje ( niet te hard ) over hun achterste en buik wrijven , dit helpt de urine en ontlasting op gang t ekomen

heel veel succes met de kleintjes

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:23

Ach wat zijn mensen toch stom soms :( Kittens dumpen...
Wat goed van je dat je ze hebt meegenomen!
Aan het eind van hun vierde week kun je ze misschien al een papje maken van rijstebloem en kittenmelk,en dan na een paar dagen wat kitten blikvoer erdoor mengen,daarna voorzichtig aan geweekte brokjes.Vanaf een week of 5 ,6 kunnen ze wel al eten.Geef je wel af en toe een update van ze?Dan ga ik ze volgen.Succes!!!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:55

niet t/m 6 weken alleen melk geven. Gewoon proberen dat ze nu de kittenmelk al zelfstandig willen gaan drinken en dan zou ik proberen kittenmelk te voeren met smuldier kip erdoor (smuldier is diepvries voer voro dieren ligt vaak in diepvries bij een C1000 en nog een aantal andere supermarkten). smuldier kip is zeker geen compleet voer maar dat geeft niet door de melk heen. Ook geweekte baby cat brokjes kan je ze gaan geven en als ze dat eten dan niet geweekte (wij geven in asiel altijd Royal Canin daar is de baby cat heel klein van en dat eten ze vaak al heel vroeg zonder weken). Naast die brokjes dagelijks een portie smuldier kip geven dat vinden ze vaak heerlijk en is gezond. Nu zeg ik wel smuldier kip maar je kan uiteraard ook een complete versie van een ander vers voer merk geven speciaal voor katten. Dat valt duurder uit maar als je het kan betalen is het veel beter uiteraard en dan hoef je zelfs geen brok te voeren. Als ze dat vlees eten (meestal gemalen vlees en met wat extra water hebben ze echt een lekker papje en dan steeds minder water erbij).

Succes!!!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:00

tja, zie het vanzelfsprekend om deze kleintjes te redden als je ze zo ziet liggen...

@ dierenfan, bedankt voor je tips maar woon in Hongarije en daar heb je deze merken niet maar begrijp wat je bedoelt en zal proberen hier een goed alternatief op te vinden.

En uiteraard zal ik update's plaatsen!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:02

Wat een trieste mensen bestaan er toch:s
Hier vorige week ook een nest kittens gevonden ( naja een klant).
Doos zou weggegooid worden, maar gelukkig miauwde ze.
Helaas na een dag nog geen mams en kittens uitgehongerd, blijken dus waarschijnlijk in de doos gelegd.
Hele dag hebben we ze gevoerd met de spuit, en s'avonds heb ik ze bij mijn net moederpoes gedaan.
Ze waren net anderhalve week oud dus was te proberen of ze het wou accepteren, en het is gelukt.

Je doet super werk, kost nog veel tijd kittens. Ik zou als ik jou was gewoon de hele dag door melk klaarzetten voor ze, en brokjes, zodat het jou zometeen wat minder tijd kost als ze zelf drinken wanneer ze dorst hebben. Top werk!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 23:10

Waardeloos dat mensen zulke weerbare diertjes dumpen.
Misschien ruw gezegd maar als mensen het zover krijgen dat de kat/hond ongewenst kleintjes krijgt laat ze dan inslapen of als je geen geld hebt (wat hier vooral heerst) de nek omdraaien ipv zo lang laten lijden. Als ik het geld zou hebben zou ik alle katten/honden die hier rondlopen laten castreren/steriliseren....

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:59

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:03

Dat is een hele goede site! weer wat dingetjes uit kunnen halen!

Ik heb vanmorgen melk op een schaaltje gedaan, ze waren er alleen maar doorheen aan het lopen en hadden totaal geen idee van dat ze dit konden drinken... Volhouden of nog even ermee wachten?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:07

Pluim voor jou dat je de diertjes gered hebt. +:)+

Misschien kun je hier wat tips uit halen, Bokker Crazy_funky heeft een kitten vanaf 2 weken opgevoed. [BB] 2 weken oude kitten gered

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:10

Super van je dat je dit goed +:)+ Succes met de kleintjes :) Ik heb mijn kat uit het asiel, was toen 6 weekjes en heb hem met de fles opgevoed. Ik kan er nu alles mee, het is toch zo'n heerlijk beestje :+:

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:14

je bent 'n held, TS. Heerlijk dat er mensen zijn zoals jij.
En je hond is geweldig :)

geen idee wanneer ze van schaaltjes beginnen te drinken/eten, lijkt me nog wat vroeg. En ze zien mams het niet doen, dus geen 'na-aap' reflex misschien?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:49

Van een schotel drinken snappen ze eerst niet.Het beste kun je dan wat van het schotel op een theelepeltje doen en in hun bekje doen.Op een gegeven moment hebben ze dat door en happen naar het lepeltje.Dan doe ik het lepeltje steeds lager naar het schoteltje toe tot ze door hebben dat ze daar ook vanaf kunen drinken.Meestal duurt dat een paar dagen en dan vatten ze m ;)
Als dat goed gaat doe ik daar een beetje blikvlees bij en langzamerhand eten ze dan.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:08

Super dat je ze hebt opgevangen!!
Wat een geweldige pleeg papa heb je zeg!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 16:25

de kleine zuigd nu ook eindelijk!!
Maar zag net een vlootje op een hoofdje rondrennen, deze kunnen pakken maar er zitten er vast meer, afgezien van met de hand ontvlooien kan ik nu nog niet met middelen aan de gang toch? volgends DA bij 6 weken...

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:28

FRONTLINE Spray

•Als er vlooien op het dier worden aangetroffen.
•Werkt tot 6 weken tegen vlooien.
•Geschikt voor toepassing bij kittens vanaf 2 dagen oud.
•De kat kan aangehaald worden zodra de vacht droog is.
•Kan zowel bij de kat als de hond gebruikt worden.

Even geknipt en geplakt van de website van frontline.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 19:00

he, dank je wel! Ga morgen meteen kijken of ik het hier kan krijgen!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 11:16

De fronline spray kon ik niet vinden maar heb wel een biologishe spray kunnen vinden waarmee ik ze net mee heb behandelt, hopen dat het werkt!

Eentje is heel gulzig met drinken, ze zuigt zoveel dat de helft van de melk weer uit haar bekkie drupt. ze zuigd ook vaak op mijn vinger etc. dus straks maar weer proberen of ze van een lepel wil drinken. van het weekend ga ik junior melk en vlees halen en kijken of ze het pakken. de grootste denk ik wel maar de kleine zal ik denk ik nog wel even door moeten voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:22

ahh wat een schatjes!
ik heb ook kittens gevonden een jaar geleden (maar dan incl moederpoes) en heb de moeder en 1 jong gehouden en de andere 2 kittens naar mn zus gedaan!
heel veel plezier met ze en ik hoop voor je dat je ze nog weg kunt doen als ze oud genoeg zijn hihihih

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:26

Wat fijn voor die kittens dat jij net op dat moment voorbij kwam +:)+ Nog iets langer in een zak onder een brug en ze hadden het allemaal niet meer overleefd :\

Lief dat ze al een goede pleegvader hebben :-)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:33

ach wat schattig! wat fijn dat ze zo'n fijn door jou zijn opgevangen!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:36

Bizar dat mensen dit kunnen :\
Echt top van je! En van de pleegpapa :+:

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:11

Afbeelding

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3800434.html

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3800436.html

Een paar foto's die ik net heb gemaakt, valt niet mee als ze aan het sprinten zijn om zo snel mogelijk bij mij of de hond te komen <3

Ze drinken allemaal al van een theelepeltje, zo wil ik langzaam naar het kommetje werken zodat ze doorkrijgen dat ze zo kunnen drinken en niet zoals ze net deden met het hele neusje in een keer erin :')
Denk wel dat ik vanacht wel gewoon met fles ga voeden, duurt een stuk minder lang... en ga rustig de 2 uur afbouwen met nu om de 2,15/30 te voeden.

En na de vlooienbehandeling vanmorgen geen vlo meer gezien! nu nog straks de eitjes eruit zien te kammen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:19

Agos wat een kleine baby's <3 <3
Fijn dat er geen vlooien meer zijn :) !