Vers voer kat en werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Vers voer kat en werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:24

Ik heb al op barfplaats gekeken, maar niets gevonden. Mn aanmelding daar schiet niet heel hard op, maar hier zitten volgens mij ook verschillende 'barfers'

Ik heb een 9 jarige britse korthaar, Sky. Sky bleek bij de afgelopen jaarlijkse vaccinatie-controle maar 1 werkende nier te hebben. Waarna de dierenarts me vertelde me geen zorgen te hoeven maken, maar me vervolgens wel een waslijst van complicaties opsomde waarna ik me wel degelijk zorgen ben gaan maken.

Ik geef Sky s'avonds wat verse kip (geen weegschaal hier, maar het is een handje vol) met een plens water. Verder heeft ze gehele dag diëetbrok staan. (en vers water natuurlijk)
Vocht is belangrijk, en ik merk dat ze last heeft van de warmte; valt wat af en dik is ze nooit geweest...

Vanwege het vocht wil ik haar meer vers voer geven, maar ik ben voor werk weg van 7.45 tot 17.30... Hoe of wat kan ik haar geven zodat Sky wel meer vers voer tot haar beschikking heeft, zonder dat het voer bederft?

Tabor_Dino

Re: Vers voer kat en werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:56

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:58

Ik weet wel dat iemand op Barfplaats die te koop had ja. Dat klinkt wel als iets dat geschikt is voor als je maar 1 kat hebt. :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:05

Nu is het er 1... ik wil er eigenlijk een soortgenoot bij halen zo gauw ik merk dat het in de warmte niet de verkeerde kant uit gaat ;)
Blijft zo'n voerautomaat met koeler geweldig idee, thanks! Wist niet dat die dingen ook met koeler te krijgen waren :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:20

Zij verkocht em dus omdat ze geen digitale timer hebben. Gevolg was dus ruzie tussen de katten omdat de 1 zijn kattenbak eerder open was dan de ander. :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:43

Oke...wordt hele schattige aardige soortgenoot uitzoeken of tegen die tijd wat anders bedenken.
Heb ding besteld, ben benieuwd.

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 05:45

Ik ben ook benieuwd. Ik heb goede ervaring met Zooplus. En ik hoor goede dingen over een automatische voerbak.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:20

Onze katten eten ook vers, maar we laten dat niet staan. Ze eten 's morgens spier- of orgaanvlees en wat na een kwartiertje niet op is, wordt weggehaald. 's Avonds eten ze vleesbot en daar hebben ze langer de tijd voor, maar ook dan zijn ze met een half uurtje wel klaar.

Fysiek gezien hoeft een kat (of hond) niet altijd de beschikking te hebben over voer. Sterker nog: eens per dag of zelfs een dag niets is niet eens een probleem!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:37

Ik heb een kat met maar 1 nier, die vooral met warmte snel ondergewicht heeft en problemen krijgt (3 x zoveel plassen bijvoorbeeld); weinig voeren is een risico dat ik niet neem ;) Daarnaast is me altijd verteld dat katten telkens kleine beetjes eten. Dat zie ik ook bij Sky, vooral als het haar niet helemaal zint doet ze uren over haar maaltijd. Weghalen doe ik niet, ieder beetje dat ze binnen krijgt is mooi, en ze eet het met lange tanden toch op

Heb in ieder geval de voerbak binnen...in een mega-doos :+ Ga er vandaag gewoon in voeren, morgen ga ik de timer zetten. Vermoed dat Sky zich eerst rot schrikt als dat ding in beweging komt; mevrouw is niet zo dapper :')

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:54

Haha hopelijk gaat het werken. suc6