Net op stal een nestje babymuisjes gevonden in een baal vlas, hoe oud ze zijn geen idee, oogjes zijn nog dicht hebben wel al een grijs vachtje! Het zijn er 6 en ze liggen nu tegen elkaar aan, zijn wel bewegelijk!
Wat is verstandig? Er proberen iets van voedsel?melk? Proberen in te krijgen of los laten en dood laten gaan?
Zou ze lekker later leggen, moeder komt waarschijnlijk vanzelf wel weer terug. En probeer ze vooral niet tam te maken, want wilde muizen zijn niet te vergelijken met tamme muizen omdat het instinct nog volledig aanwezig is.
unamie
Geplaatst: 10-05-11 15:49
Hoe triest ook... meteen dood maken want ze overleven het toch niet..
Dan zou ik ze op internet zetten zodat iemand met een slang ze kan ophalen oid. Hebben die beestjes tenminste nog wel nut, tam krijg je ze niet en laten opgroeien en loslaten in het wild zullen ze waarschijnlijk ook niet overleven.
ellepel
Geplaatst: 10-05-11 16:07
ik zou ze terugzetten op de plaats waar je ze gevonden hebt. niet met je handen er aan zitten en leg ze desnoods in een bakje met vlas. moeders komt echt wel kijken als ze om haar gaan piepen en ze kan ze dan zelf naar een veiliger plek verhuizen. maar geef haar daar dan wel de tijd voor. als iedereen elke 5 minuten gaat kijken dan gaan ze waarschijnlijk wel dood
Anoniem
Geplaatst: 10-05-11 16:08
Heb je geen kippen in de buurt? Wij voeren babymuisjes altijd aan de kippen, die smullen er van!
Weuheu, wat een reacties allemaal zeg.. Mag ik even benadrukken dat het wel degelijk mogelijk is om een nest muizen groot te trekken? Heb tot nu toe 2 nesten succesvol groot gebracht, met alle muisjes overleefd. Worden vanzelf weer wild door hun instinct, en zijn vervolgens goed vrij te laten.
Ik vind het werkelijk waar belachelijk en een beetje triest dat je ze maar hebt dood gemaakt. Als je even wat meer de tijd had genomen, en een beetje research gedaan had je geweten dat je de muisjes ook met een kleine beetje moeite en tijd groot had kunnen brengen en daarna alsnog kunnen los laten. Precies wat Pluttersput hierboven zegt, het is wel degelijk mogelijk!