In het Nanninga's Bosch in het Groningse Leek hebben onbekenden tachtig jonge vogeltjes, waarvan een onbekend aantal nog gedeeltelijk in het ei zat, gedood. De vogeltjes zaten in vijftien nestkasten die van de bomen zijn getrokken, aldus Het Groninger Landschap, de beheerder van het bos.
Onder andere koolmeesjes, pimpelmeesjes, boomklevers en bonte vliegenvangers werden gedood. Deze laatste vogelsoort komt helemaal uit Afrika om hier te broeden.
Volgens een woordvoerder zullen de vogels vermoedelijk proberen een tweede keer te broeden, maar zal dat waarschijnlijk mislukken omdat er dan te weinig rupsen zijn om de jongen mee te voeden. Het Groninger Landschap heeft aangifte gedaan bij de politie. (ANP / Redactie)
Waarom doet iemand dit. Wat is de wereld toch triest. De halve mensheid is echt niks waard!!! BAH! En inderdaad, hoe beter je de mens leert kennen hoe meer je van de dieren gaat houden!
geerke
Geplaatst: 11-05-11 11:17
bah...niet te begrijpen dit Als je zo weinig respect en liefde kan opbrengen voor iets wat leeft is er iets niet goed in je bovenkamer.... Ben toch heel benieuwd wat er van dat soort mensen terecht komt,neem even aan dat het jeugd is.
Zielig hoor... slaat echt nergens op... Wat wil je er mee bereiken
Chantal1973
Geplaatst: 14-05-11 20:19
Kan er gewoon niet bij waarom mensen dit doen. Arme vogels en vooral de ouder volgels die hard werken voor hun grut om te zien hoe ze afgeslacht worden door die 2 beners... kan er echt niet bij.... Wat gaat er dan door iemand heen, hoe ver heen ben je dan, als je het kan winnen van zo'n heel klein vogeltje.. wat een helden
Ragdollcat
Geplaatst: 14-05-11 20:23
Wilawander schreef:
Trennie schreef:
Waar gaat dit heen? Te triest.... Leer de mensen kennen en je gaat dieren waarderen.
Helemaal waar.........
Ook hier ben ik het mee eens, ik heb zelf het liefste dat er veel minder mensen rondlopen op deze aardbol. Arme dieren.