Shiba Inu X Boerenfox pup 2 maanden itp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Shiba Inu X Boerenfox pup 2 maanden itp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 14:22

Sinds bijna 2 maanden zijn mijn vriend en ik in het trotse bezig van een Shiba Inu x Boerenfox reu.
We hebben deze stoere vent Diesel genoemd!
Het is een geweldig lieve pup, heeft energie voor 10 en luisterd tot nu toe ontzettend goed! Hij kan al zitten/liggen en pootje geven :) Hij loopt ook bijna altijd los en dit gaat super! Puppy curcus hebben we helaas niet kunnen doen door omstandigheden, maar hoop over een paar maanden alsnog lekker met hem op curcus te gaan!
Het is een ontzettend sociale hond, vind alle mensen/dieren leuk en is nergens bang voor! Hij gaat ook een aantal dagen mee naar stal, en rent daar heerlijk rond en is gek op mijn pony!
Als ik moet werken mag hij gezellig mee, waar hij zijn eigen plekje heeft. Hij vind het heerlijk en krijgt natuurlijk meer dan genoeg aandacht van zowel mij, mn baas als mn collega's ;) Hij heeft echt een heerlijk leventje vind ik :P Hij groeit de laatste weken echt ontzettend hard, en al vind ik hem geweldig zoals hij nu is, en al zou ik hem het liefst pup willen laten blijven :P Ik ben ontzettend benieuwd hoe hij wordt als hij volwassen is! Kijk en geniet, hier de 1e 2 maanden bij ons <3

20 maart, de 1e dag, wat een heerlijk ding!
Afbeelding
Afbeelding

27 maart, zijn 1e keer op het strand! Hier hadden we hem een week :)
Afbeelding
Afbeelding

2 april, onze 1e keer samen op de fiets naar ons uitlaat plekje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

10 april, het wordt al een echte dondersteen! Hij is hier ook voor het eerst in het water gevallen :')
Afbeelding
Afbeelding

16 april, voor het eerst naar een ander natuurgebied hier in de buurt!
Afbeelding
Afbeelding

17 april, voor het eerst met zijn grote "broer" naar de reeuwijkse plassen!
Afbeelding

9 mei, lekker spelen met zijn nieuwe stok op mijn werk!
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar leuke foto's van hem!
Op mijn werk
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62477107/Op_het_werk/cYVtOFuo/fotos/1269631454/0/jLuT/
Op stal!
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62477125/Op_stal/v5ff30Zx/fotos/1269631888/0/x3Ek/
Zijn aparte manieren van slapen... :')
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62477144/Mijn_favoriete_hobby/WKXkVX5B/fotos/1281094143/0/3O3H/#media_navigator_1=1&media=14.1281094224.RfZm&__state__=6
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62477144/Mijn_favoriete_hobby/WKXkVX5B/fotos/1281094143/0/3O3H/#media_navigator_1=1&media=-1.1281094198.IWG4&__state__=5
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62477144/Mijn_favoriete_hobby/WKXkVX5B/fotos/1281094143/0/3O3H/#media_navigator_1=2&media=8.1269632561.TDZZ&__state__=8

Zijn vader!
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62924905/Mijn_ouders/wBOtKWot/fotos/1281567101/0/-NS7/
Zijn moeder!
http://dieselfanclub.hyves.nl/album/62924905/Mijn_ouders/wBOtKWot/fotos/1281567101/0/-NS7/#media=3.1281567107.f1Ii&__state__=1

En nog een filmpje van hem waar hij lekker los loopt, en heel goed laat zien hoe knap hij al een frisbee kan halen en terugbrengen! <3

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:27

wat een schatje <3 ...

BelgenGek

Re: Shiba Inu X Boerenfox pup 2 maanden itp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:29

oww wat een Schatje !!
doet me denken aan mijn hondje toen die nog zo klein was (8,5 jr terug)
mijne is een boerenfokx X jackrussel,
maar helemaal model fox alleen smaller en karakter van jack, dus nosteeds enorm speels.

Grtjss

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:11

Wat een leukerdje!
Zal wel een lekker bijdehandje zijn!
Aparte kruising :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:28

Oooohhhh wat en súpertof hondje!!!! <3

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:31

ahh, wat lief!
Echt grappig, jouw hondje heeft precies hetzelfde hoofd als mijn hondje (black en tan shiba inu), alleen de oren zijn iets anders, maar die van jouw heeft een boerenfox lijfje :P
Grappige combinatie!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:35

Ooooooo daar istie weer die knapperd :D

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:40

@ Regalli - ja he :D

@ Belgengek - hihi wat toevallig!

@ Barbalala - haha dat is hij zeker!

@ Limoen - dank je :D Is hij zeker!!

@ Taartjeh - ja klopt helemaal! Je ziet beide rassen duidelijk bij hem! Hoop stiekem wel dat hij meer naar de Shiba gaat neigen dan naar de boerenfox :o

@ 01San - hihi jep (A)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:09

wat een mooierd zeg.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:19

Ahh... wat leuk!!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:22

Wat een liefje <3

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:33

Bedankt :D

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:40

Wat een leuke kruising; erg mooi resultaat !!!
Heel veel plezier met 'm !!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:45

Bedankt! Komt helemaal goed!
Ja vind ook dat het resultaat er zeker mag wezen! Heel knap ongelukje hihi

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:51

Hey, daar is hij weer! :D
Meest knappe ongelukje van bokt :j Vind hem echt zo geweldig, dat snoetje, om trots op te zijn!! <3 heel veel plezier samen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:55

Ik ben fan! Wat een leukerd.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:56

je ziet gewoon de shiba in hem zo leuke hondjes zijn het * al heeft het mij 4 jaar geduurd om haar het commando zit te leren en dan ook alleen maar als zij er zin in heeft en als er iets te eten in de buurt is.*
al gaat mijn hart toch uit naar een akita

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:58

Wat een lief koppie zit erop <3 Mooie fotos, ik vind het een schatje <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:00

een shiba is wel lekker speels heerlijk hoe ze uren lang een balletje terug komt brengen dat kan je bij aan akita wel vergeten jaja ik ben helemaal int japanse hondenrassen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 23:03

@ Elma - haha dank je (A) Laat het hem naar niet lezen... :p

@ Rhodos - je bent niet de enige! Hij heeft zelfs een eigen fanclub hyves met al ruim 30 leden.. :')

@ Speed101 - ja je ziet het echt duidelijk! Ze zijn idd erg leuk! De hond van mijn ouders is een husky, ook zo'n geweldig ras! Haha gelukkig had Diesel zit e.d. al snel door! Hij luisterd nogsteeds eng goed.. Ik geniet er maar van zolang het duurt ;) Speels is hij zeker! Hij kan het idd uren volhouden! Zijn favo is de frisbee :P Akita's en ook husky's doen dat idd niet.. Heb het met de hond van mijn ouders jaren geprobeerd, maar no way dat hij dus achter een bal/frisbee aan gaat rennen he :+ Hem terug brengen was helemaal ui den boze haha

@ Rocymax - dank je! Ja hij heeft echt een heerlijk koppie! Hij is ook vreselijk lief! Niet altijd hoor.. Het is ook een 1e klas dondersteen en kan vreselijk druk zijn :=

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:05

Hoe verzinnen ze het een shiba x boerenfox......Zijn de witte haren nu ook langer dan de zwarte? Ben benieuwd hoe dat uitgroeid.

Maarre een shiba is niet zo makkelijk...als jij er een hebt die uren kan spelen heb je geluk...de meeste zijn aardig eigenwijs en eigenzinnig en doen echt niet alles wat jij wilt. Ja of op hun eigen tijd. Zegt niet dat wij geen plezier hebben van onze twee shiba's maar ik zou niemand het ras aanraden als je het niet goed kent. Hier was er een in het begin mega speels maar die is sinds ze 2 jaar is een mega luilak...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:09

waar slaapt hij :P
die van ons blijft boos grommen als ze eens een uurtje op de grond ( lees 4 dekens ) moet liggen nee nee madam wilt liever zacht onder de dekens op een kussen in bed.
ze kunnen wel wat hebben maar als je haar zo bezig ziet met de akita nou dan wordt je bang even aan de lippen hangen is zeer normaal.
overigens die van mij luisterde ook super in het begin * totdat we van cursus zijn afgegooid want 1) ze snapte niet dat als je zit zei dat ze dan moest zitten en niet gaan liggen 2 ) ze beet die man telkens *
dyne totaal mee eens al zit die van ons met 4 in de puppytijd.
maar na 3 akita's is het toch wel wat makkelijker * al zijn mijn ouders toch wel een beetje te slapjes labedie weet gewoon trekken is een ruk terug maar quaia ze gaan haar halen als ze niet bij hun in bed ligt *

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:23

Echt een ondeugend puppy-hoofdje! :D

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 23:14

@ Dwyne - Nee zijn haar is allemaal even lang :) En hij was ook een ongelukje.. De boerenfox is de "huishond" zegmaar, en hun fokken shiba's. Maar er was er stiekem 1 vreemd gegaan :P Het eigenwijze/eigenzinnige ken ik ja, van de andere hond :) Die wil ook niet spelen oid, en hij is oost indisch doof.. We hebben met hem ook ontzettend veel problemen gehad, sloopte alles in huis, luisterde nooit etc. En al is het nu een geweldig lieve hond (buiten het niet luisteren om) het heeft ons een hoop jaren, bloed, zweet en tranen gekost. Dus ik wist wat me te wachten stond!
Maar tot nu toe valt het echt voor 100% mee gelukkig. Maar zoals ik hierboven al zei, ik geniet er maar van zolang het duurt ;)

@ Speed101 - Haha hij slaapt 9 vd 10x op de koude vloer :+ Hij heeft op mn werk een heerlijk zacht mandje, en een groot kleed, maar hij ligt er altijd naast.. Hier thuis heeft hij een grote bench + groot zacht kussen en fleecedeken, maar ook dan vaak op de grond :P Haha lekker dan dat je van de curcus bent afgegooid! Ik moet ook echt contenu heel streng en duidelijk bij hem zijn hoor, en ik beloon ook nogsteeds overdreven als hij iets goed doet. Mijn vriend is veel minder streng, en naar hem luisterd hij dan ook echt niet! Zitten/af/loslopen kan bij mn vriend ook echt niet. En als we hem samen uitlaten en me vriend roept hem, zit hij naar mij te kijken van jah duhh wat denkt hij wel niet :') Het is echt een hondje met humor.. Maar ook ontzettend dominant! Pittbull/poedel of dobermann, het maakt hem allemaal niet uit :P
Hij weet bij mensen ook precies wat hij wel en niet bij wie kan doen :') Maar dat maakt hem ook leuk.. Hij is slim, grappig en de grootste dondersteen die je maar kan bedenken! Heerlijk! Hij trekt ook heel erg naar mij toe omdat ik zo ong. alles met hem doe, en m bijna overal mee naartoe neem, en dat is natuurlijk ook errug leuk ':o Lekker penny onder de hondjes zegmaar haha

@ Karlijn - Hahaha zeker weten!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:18

Ahw wat een scheetje!
Erg leuke kruising ook, heel apart.
Je ziet wel meteen dat het een kruising tussen die twee rassen is :D