x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:52

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Re: Dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:55

Je zou in ieder geval de dierenbescherming kunnen bellen. Heb je het in ieder geval geprobeerd...

Echt belachelijk dit. :n

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:57

Simpelweg vragen waarom ze geen eten of drinken hebben. Misschien was het visje net doodgegaan en nog niet opgemerkt door de werknemers :)

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:58

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:19

misschien moet je daar juist een dier kopen om ze daar weg te halen.

een dode vis kan gebeuren, kan je niet zo veel aan doen.
en tja niet alle dierenwinkels hebben de ruimte voor zoveel beesten en vaak brengen mensen hun afdankertjes erheen van ja ik kan er niets meer mee verkoop em maar..
is voor een dierenwinkel alleen maar winst dus die zeggen geen nee..

tenminste denk ik haha.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:22

Britt_Sisi schreef:
misschien moet je daar juist een dier kopen om ze daar weg te halen.

een dode vis kan gebeuren, kan je niet zo veel aan doen.
en tja niet alle dierenwinkels hebben de ruimte voor zoveel beesten en vaak brengen mensen hun afdankertjes erheen van ja ik kan er niets meer mee verkoop em maar..
is voor een dierenwinkel alleen maar winst dus die zeggen geen nee..

tenminste denk ik haha.

Dierenwinkels nemen echt geen afdankertjes aan hoor :n Dat verkoopt niet.

En daar juist een dier kopen. Ja leuk om dit soort winkels in stand te houden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:23

britt_sisi: dat is juist het slechtste wat je kunt doen, zo moedig je het alleen maar aan doordat ze er inkomen van krijgen. Voor de zaken alleen maar goed waardoor ze de dieren blijven verkopen. Hoe zielig het ook is, NIET kopen. Haal dan liever een gedumpte stumper uit een opvang/asiel.

Ik zou het in ieder geval melden bij de dierenbescherming. Misschien dat ze er iets mee kunnen, maar ik vrees het ergste.
Ik ben tegen de verkoop van dieren in een dierenwinkel, althans wel zoals het er in de meeste winkels aan toe gaat.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:25

Een dode vis kan je niet altijd voorkomen in een dierenwinkel (zelf werk ik in een dieren/tuin/bouw winkel).
Als ze van de kweker komen hebben ze veel stress, ze worden eerst in de bak gehangen ivm. temp. verschillen en daarna er in gedaan. Dit geeft weer stress. Een vis kan nu eenmaal niet heel veel stress hebben.
Als medewerker kan je niet elke 5 minuten bij de vissen gaan kijken of ze allemaal nog leven, en het kan dus gebeuren dat er een dode vis in de bak ligt!
Dat de woestijn ratten in een bak zonder water (en die niet eens een schuil/slaap plek hebben!!) vind ik niet echt dierwaardig!!

Ik keur het absoluut niet goed (sterker nog ik ben er fel op tegen) dat er dieren in dierenwinkels verkocht worden..

ik zou als ik jou was de DB inderdaad bellen! en eventueel de inspectiedienst??

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:28

Ik zie dit ook wel vaker in een dierenwinkel, waarvan ik denk. Moet dat nou zo?
Ga af en toe wel eens bij de vissen kijken en meestak zeg ik wel (weer) tegen een medewerker dat er weer een dode vis in het aquarium ligt..
Heb ook een keer op een snik hete dag een konijn zonder water gezien. Het arme beestje lag helemaal te hijgen.
Triest hoor, dat ze dat zo in DIERENWINKELS doen. :n

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:02

bakjes ipv flesjes moedig ik alleen maar aan. Want die moeten wel ververst worden en daarnaast bij goede verzorging is het water veel frisser en gezonder uit een bakje omdat een flesje moeilijker schoon te maken is. Mijn nijnen drinken ook niet uit een flesje. Nooit gedaan ook. Nu kunnen ze makkelijk drinken zoveel ze willen zo'n flesje kan maar druppelen en dat gaat vaak niet snel genoeg en geeft veel frustraties.

Echter moet je het dus wel goed bijhouden!!!! Die gerbils kunnen best voer hebben. Dat zijn enorme gravers dus bakje op grond kan goed hoor

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:06

Zo hebben wij hier ook een dierenwinkel, eerste keer kwam ik daar aan, een ratje met een enorm abces op zijn hoofd. Ik dat gaan melden: o, dat had ik nog niet gezien, laat maar eens kijken. Later kwam ik overigens terug, hadden ze het netjes open gemaakt, schoongemaakt, en het was weer goed geheeld.
Kwam ik er na een poosje nog eens, was op zoek naar iets, zaten er kleine hamstertjes (russisch, roborovski, weut ik veul) bij elkaar. Allemaal onder het bloed op hun kopje, eentje had echt een dik en dicht oog. Ik dat gaan melden: o ja, ik heb nog niet gecontroleerd *het was ondertussen een uur of 1/2. Nou, vanaf toen besloten om gewoon niet meer naar die dierenwinkel toe te gaan, vond dat niet kunnen. Eerste wat je doet als je daar aankomt is toch controleren lijkt mij..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:09

gewoon naar vragen??? Waarom? En of dat normale gang van zaken is? Miss is er wel een reden voor, Miss werd voer net vervangen en zat dat konijn daar voor een paar uurtjes..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:22

bij 'ons' krijgen de konijnen die binnen zijn gekomen de eerste dagen geen krachtvoer, dit ivm grotere kans op diarree (stress, ander voer etc.).
Ze krijgen alleen hooi, wij hebben daar ook veel opmerkingen op gekregen.. maar een konijn kan prima met hooi en water een aantal dagen overleven.