katjes verzekeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

katjes verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:20

Hallo bokkers!

Ik wil graag informatie over verzekeringen die mensen hebben afgesloten voor hun kat.
Wat wordt wel of niet vergoed, waar hebben jullie je kat verzekerd en hoeveel betalen jullie per maand?
Hebben jullie eigen risico er bij en welke voorwaarden werden er gesteld voor dat de kat in de verzekering
toegelaten werd?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Groetjes Samantha.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:26

Ligt eraan hoe oud je kat is, of hij gezond is en welk pakket je neemt.
Petplan wordt door mijn DA aangeraden.

http://www.petplan.nl/

jorretje

Re: katjes verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:36

Toen wij met onze asielkittens bij de dierenarts kwamen om ze te laten 'helpen' zei deze dat ze allebei chronisch ziek waren.. en vervolgens kregen we een maand gratis verzekering. Wij hebben besloten om deze niet af te sluiten, nadat we de kleine lettertjes gelezen hebben; iedere behandeling moet apart gedeclareerd worden en er per declaratie een eigen risico van 30 euro. Daar betaal je dan ca 10 euro per kat per maand voor, maar dan betaal je dus alsnog iedere keer 30 euro zelf, als het uberhaupt wat vergoed wordt. Intussen zijn ze beide bijna 1 en kerngezond..

Hoe ouder de kat is bij het afsluiten van een verzekering hoe hoger de premie.
Ik heb ook nog een kat bij mijn moeder wonen, die is inmiddels 20 en kost ca 100 euro per maand aan medicatie en speciaal voer etc, dus tja als ze wat hebben kost het veel, maar katten zijn over het algemeen vrij sterk.

Wij hebben ervoor gekozen om zelf wat geld opzij te zetten. Een kennis van mij doet dat op een hele handige manier: die koopt koopzegels bij de supermarkt. Iedere keer als ze boodschappen doet, spaart ze wat. Zo staat eht echt apart en geef je het ook neit zo snel uit. Al het tegoed dat ze zo opbouwt is voor als haar katten iets krijgen, vond ik slim bedacht!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:39

de meest gebruikte zijn idd petplan en proteq deze laatste is ook erg goed

de entingen en de "standaard" dingen worden niet vergoed. meestal is het zo dat je zelf ongeveer 20% van de rekening betaald, ligt een beetje aan de verzekering. verder worden gewrichtproblemen niet altijd vergoed en sommige echte "rassenkwaaltjes" ook dit verschilt per verzekering.. moet je gewoon voor jezelf even bekijken. chippen en castreren/sterilliseren word over het algemeen wel vergoed. evenals ziekte die niet ras gebonden zijn.

van proteq weet ik dat je de rekening ook niet voor hoeft te schieten, de DA kan de rekening rechtstreeks naar hun doorsturen en zijn verhalen het eigen risico gedeelte later bij jouw. ik geloof dat het bij petplan net andersom is, dus dat je zelf voorschiet en dan later een bepaald gedeelte ervan terug krijgt.

verder weet ik dat ze bij de hema en de kruidvat ook regelmatig dierenverzekeringen hebben, hier is helemaal niks mis mee.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:42

Super, dit zijn dingen waar ik iets mee kan :)

Ik had net op een site gekeken en daar kon ik voor nog geen 5 euro een extra pakket nemen waar idd de vaccinaties en castratie/sterrilisatie bij inbegrepen waren, kon alleen niet goed zien wat verder de voorwaarden waren. Vandaar mijn vraag hier :)

Dank jullie, ik ga een rond zoeken naar de genoemde verzekeringen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:47

Wij hebben Khalid basis verzekerd met crematieverzekering bij Pet Plan. Ik geloof dat dit in totaal zo'n 12 euro per maand is. Rekeningen kun je ongeveer een jaar opsparen voordat je ze declareerd zodat je maar eenmalig de 35 euro eigen bijdrage betaald. Bij proteq is dit geloof ik 19% per rekening. Dit is ook de reden waarom wij niet voor proteq zijn gegaan, ondanks dat je bij pet plan zelf voor moet schieten.

Bij de basis zitten geen preventieve dingen zoals vaccinaties en ontwormingsmiddelen, maar wel de standaard dingen zoals controles, euthanasie, medicatie en weet ik wat. Dieetvoer zit er geloof ik nooit in, welk pakket je ook kiest. Bepaalde gebitsoperaties worden pas deels vergoed bij de plusverzekering.

Je moet je dier wel gechipt hebben om verzekerd te krijgen, maar bij beide verzekeringsmaatschappijen word daar wat van vergoed. De één vergoed daarbij meer dan de ander. (ik geloof dat pet plan meer uitkeerd daarbij dan proteq)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:27

Ik heb de katten bij petplan verzekerd, het basispakket geloof ik. Ik betaal 12 euro per maand en krijg echt heel veel verzekerd. Zelfs kosten die voorvloeien uit het fokken.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:28

Een KAT?

Heb je zo'n dure kat dan?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:29

LuvdaTossa schreef:
Een KAT?

Daar hoeft een kat toch helemaal niet duur voor te zijn? :o?

Of een kat nou 1000 of 0 euro heeft gekost. Medische zorg is voor beiden net zo duur.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:32

ik raad je aan het wel te doen!
bij proteq hebben ze een pasje ontwikkeld, waarmee je dus niet alls hoeft voor te schieten. Het probleem is namelijk juist vaak dat je plotseling heel wat geld moet uitgeven.

kruidvat en hema enzo.. ik weet het niet zo zeker. ik heb er geen ervaring mee, maar proteq en petplan staan onder een andere grote verzekeringspartij dus je weet dat het goed geregeld zit.

de premie wordt hoger als de kat ouder wordt, logisch, maar hoe fijn is het als je ook maar een deel van de kosten vergoed krijgt? Een kat met nierproblemen en of een te snel werkende schildklier kost per maand heel wat. Medicatie en dieetvoeding..
bij proteq kan je gewoon een offerte maken! en eigen risico.. die betaal je bij je eigen verzekering ook..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:39

Nathalie02 schreef:
Of een kat nou 1000 of 0 euro heeft gekost. Medische zorg is voor beiden net zo duur.

Inderdaad. Je zult eens moeten weten hoeveel de medische kosten voor de oudjes die we hebben gehad gemiddeld zijn geweest. Het is dat ze op die leeftijd niet of nauwelijks meer te verzekeren waren, maar man, als dat had gekund... Ik had voor die kosten een goed paard kunnen kopen en kunnen stallen bij een alles erop en eraan pensionstal. En dit ging dus om gewone europees korthaar katten waarbij we het einde echt niet mega lang hebben gerekt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:52

Nathalie02 schreef:
LuvdaTossa schreef:
Een KAT?

Daar hoeft een kat toch helemaal niet duur voor te zijn? :o?

Als ie dood gaat wel :+

Ik zou eerder elke maand wat geld in een potje doen, dan hou je het zelf over als ze niets mankeren ipv dat het allemaal naar een verzekering gaat. Onze kat van 14 jaar is welgeteld twee keer naar de DA geweest, één keer om te laten helpen en één keer om te laten kijken naar bloed in het oog. Als ik 14*12*bedrag uitreken, kan een verzekering echt niet uit.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:04

daar is ook iets voor te zeggen, maar wat als je een kitten koopt en hij blijkt een hartprobleem te hebben..?

Ik ben (duidelijk) echt voor verzekeren, ik zou gewoon voor de keuze willen staan of ik mn beest wel kan helpen ivm geld. Het geeft je meer opties denk ik.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:04

LuvdaTossa:Dan heeft jouw kat meer mazzel dan de mijne. Die heeft namelijk vorig jaar voor 342 euro bij de dierenarts gelopen. Dat is meer dan 3 jaar premie.

Een potje is leuk maar als je kat geopereerd moet worden na een half jaar sparen kom je ook niet ver.

Ik vind dat hetzelfde met paarden. Oudste merrie is voor zo ongeveer alles verzekerd en heeft nooit wat, nou dan het veulen maar niet verzekeren. Hoppa, die moest een operatie ter waarde van 3500 euries. Je kan je voorstellen dat ik echt keihard baalde!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:06

Maar goed, bij ons is het ook een keerje klaar. Honderden euro's aan een kat besteden gaan wij hier niet doen. Klinkt misschien cru, maar helemaal niet voor onze 14+ kat, dan is het de kattenhemel. Hoe gek ik ook op hem ben.

Wat betaal je aan premie dan voor een kat?

Overigens is het zo dat Nederlanders zich massaal voor alles verzekeren, maar toch uiteindelijk meer kosten dan er baat bij hebben. Enige wat ik verzeker is huis + zorg (en bij lang verblijf ook buitenlandse zorgkosten).

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:48

Ik heb verschillende aanbieders bekeken en eigenlijk kom ik toch op Proteq uit. Bij de Hema bijvoorbeeld ben ik 8 euro goedkoper uit per maand bijvoorbeeld, maar zoals al eerder gezegt, je weet niet goed hoe of wat, terwijl je met grotere maatschappijen toch iets meer zekerheid hebt imo :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:36

ik kom regelmatig de verzekering van de hema tegen, ik werk bij een dierenarts.. maar dat is wel een keus die je zelf moet maken natuurlijk..

proteq is zeker een goede verzekering, grootste voordeel vind ik dat je niet hoeft voor te schieten en je je dus niet druk hoeft te maken om geld op het moment dat er gehandeld moet worden..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 22:45

Dat is voor ons ook een voordeel aan Proteq dat heel erg mee weegt :j