Goudvissen verplaatsen naar vijver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Goudvissen verplaatsen naar vijver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:13

Omdat ik op internet niet het antwoord kan vinden dat ik wil, vraag ik het maar even hier..

Ik heb thuis 2 goudvissen in een aquarium, maar nu hebben wij sinds kort een nieuw huisje, met een vijvertje in de tuin, diameter van 1 meter ongeveer.. Zo'n zwarte bak..

Hier zit 1 goudvis al in, maar nu vroeg ik me af of het dus mogelijk was om mijn andere 2 vissen erbij te zetten?
Wanneer is daar dan de juiste tijd voor enz enz?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..

ps; opmerking over dat de vissen in een aquarium zitten zit ik niet op te wachten, hier ben ik me van bewust, maar is een samenloop van omstandigheden.

kippetje

Re: Goudvissen verplaatsen naar vijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:48

Zo wie zo nog wachten tot na ijsheiligen/ half mei dus. Zolang het nog kan gaan vriezen, is het temperatuurverschil veel te groot.
als je ze overzet dan in een zakje eerst 15 min laten wennen voor je ze in de bak los laat.... Persoonlijk zou ik eens de temperatuur meten in de vijver en in je eigen aquarium. Dan kun je beter inschatten hoe groot het verschil is.

en het kan zijn dat de goudvissen elkaar toch dwars gaan zitten. Het scheelt dat het zo'n grote bak is, maar zeker weten doe je het nooit. Dat gebeurt vaak als mensen in een kleine bak of kom er een visje bij doen, dan jagen ze elkaar toch dood. Ik verwacht niet dat dit gebeurd in zo'n grotere bak, maar ja, uitsluiten kan je het dus niet.

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groetjes Kim

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:02

dat was precies wat ik zocht!
Ik hoorde inderdaad dat vissen elkaar op kunnen jagen, maar omdat ze dus buiten in een vijver zitten kan ik dit niet echt controleren..

Ik hoop dat het goed gaat! Bedankt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:36

Een "vijver" met een diameter van 1 meter is alsnog te klein voor je goudvissen. Wel super dat je erbij stil staat dat een aquarium dus sowieso al snel te klein is!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:35

Ja we hebben we de optie om de 'vijver' de vergroten, maar even de middelen niet.. Dit gebeurd misschien dus nog wel!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:20

Nou ze zitten al een tidje bij elkaar en het gaat helemaal goed! Nu wil ik snel een grotere vijver!