Hond plast binnen met stofzuigen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Hond plast binnen met stofzuigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 12:51

Hoi,
Zoals de titel al zegt, plast mijn hondje (pup van 13 weken) binnen met het stofzuigen. Zodra de stofzuiger aangaat, gaat ze zitten, en plast ze behoorlijk veel binnen. Gewoon uit angst vermoed ik dus.
Hoe kan ik dit oplossen? En moet ik haar buiten zetten hiervoor? Of juist niet? (Ik bedoel dus als 'straf' voor het plassen buiten zetten)

Ik heb haar van te voren uit gelaten, toen heeft ze netjes geplast..
Na het ongelukje ging ze liggen, en viel ze af en toe de stofzuiger aan. :+

Edit: Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze dit dus doet.
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 09-05-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ILoveMyHorse

Re: Hond plast binnen met stofzuigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:52

Ik zou hem gewoon even naar buiten doen! Kleine moeite toch?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 12:55

Ja alleen ik wil hem dus gewoon binnen kunnen houden met stofzuigen. En bovendien ben ik dan ook deels afhankelijk van het weer. Ik ga haar niet buiten doen als het hard regent oid. En als ik haar buiten blijf doen, blijft de angst voor de stofzuiger wss de rest van haar leven zo. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:57

kan ze weg?
Is de stofzuiger met haar in een ruimte waar ze niet uit kan, of kan ze ook een andere kamer in lopen?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:01

Maar je pup moet toch naar buiten kunnen, weer of geen weer?
Hoevaak ga je trouwens per dag met haar naar buiten?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:03

Ja ze kan wel een andere ruimte in, alleen doet ze dat niet.

@Leslie, ja dat moet kunnen, maar ik wil niet mijn hond elke keer naar buiten doen als ik wil stofzuigen, ik wil juist dat de angst er voor weg gaat.
Ze gaat gemiddeld 6 tot 8 keer mee naar buiten met ons, en dan verschillend 10 tot 20 minuten, en soms een lange boswandeling. :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:05

onze hond valt de stofzuiger zo vreselijk aan dat ie ook plas gaat laten lopen

wij hebben daarom de hond bij stofzuigen en dweilen op de gang werkt prima zowel voor mij zelf als de hond

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:06

Wat ik heb gedaan is begin met stofzuigen zover mogelijk van de pup vandaan, in mijn geval was dat de gang. Ik heb gewacht totdat hij rustig lag te doezelen, heb stofzuiger gepakt en aangezet en ben toen de pup even gaan aaien omdat hij niet reageerde. Daarna gewoon gaan zuigen, steeds dichter naar hem toe, en zolang hij niks doet regelmatig even gaan knuffelen (met de stofzuiger nog aan) Zo heb ik het hem aangeleerd, misschien heb je er iets aan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:09

Kun je niet gewoon de stofzuiger aanzetten en aan de andere kant van de woonkamer neerzetten, zonder meteen te stofzuigen? Dan went de hond aan het geluid, pup zal dan vanzelf wel een kijkje gaan nemen en zien dat het niets is.
Kan me voorstellen dat als jij meteen aan de slag gaat met de stofzuiger en het ding de pup's kant op beweegt dat het eng kan zijn.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:10

Precies Chocobroodje, zo heb ik ook Roc aan het stofzuigen gewend, en er ook een spelletje van gemaakt!!Nu vind hij de stofzuiger geweldig en gaat hij er zelfs voor liggen als ik bv losse haren van zijn vacht wil opzuigen, hij vindt het prachtig :j :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:12

Ja dat is misschien wel een idee. Er een soort spelletje van maken. En belonen met koekjes, zou dat wat zijn?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:14

Je kunt haar ook aan de stofzuiger laten wennen en haar leren dat hij niet eng is.
Leuke dingen doen naast een stofzuiger die gewoon uit staat en veel belonen (kleine brokjes voer) als ze niet angstig is.
Daarna de stofzuiger aan zetten in een andere kamer en met haar spelen en afleiden en weer belonen als ze niet angstig is. Zodra ze niet meer angstig reageert op de stofzuiger in de andere kamer kun je steeds dichterbij de stofzuiger die aan staat gaan zitten. Zo kom je steeds dichterbij totdat ze niet meer bang is.
Zodra ze weer angstig reageert kun je weer een stapje terug doen.
Gewoon stapsgewijs laten wennen aan de stofzuiger en het een leuke ervaring ipv een enge laten worden.

Edit: er waren al wat mensen me voor! :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:21

Ik ga nu even proberen de stofzuiger in de hal aan te zetten, en kijken hoe ze dan reageert. :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:30

Ik zou inderdaad ook zoveel mogelijk laten wennen aan de stofzuiger, zodat het normaal voor haar wordt, daar heb je alleen maar voordeel van. Rustig beginnen vanaf een afstandje, en belonen als ze rustig blijft.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:33

Nou de stofzuiger in de hal ging goed. Ze bleef rustig liggen, dus heb ik haar beloond met een tennisbal. :) Morgen weer een dag om er aan te wennen.
Bedankt voor alle gegeven tips alvast!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:41

Harstikke goed Miracle, je zult zien met op de juiste tijd belonen, relaxed zijn, en veel geduld en liefde heb je straks een superhond, <3

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:49

Miracle_ schreef:
Nou de stofzuiger in de hal ging goed. Ze bleef rustig liggen, dus heb ik haar beloond met een tennisbal. :) Morgen weer een dag om er aan te wennen.

Mijne gaat tegenwoordig op de bank liggen slapen als ik ga zuigen _O- Dan hoeft ie niet te schuiven.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:58

wat goed dat het goed is gegaan!
Onze hondjes zijn er niet echt heel bang voor, maar ze vinden het wel fijn om in de gang te zitten. Ik zet altijd de deur op een kiertje en dan gaan ze op het matje liggen :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:00

chocobroodje schreef:
Miracle_ schreef:

Mijne gaat tegenwoordig op de bank liggen slapen als ik ga zuigen _O- Dan hoeft ie niet te schuiven.

Haha heerlijk :') Hopen dat mijn hondje ook zo lekker nuchter word. _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:50

Dat was idd ook mijn tip... even aanzetten in de andere ruimte en dan met stapjes steeds dichterbij.
Ze wennen er best snel aan :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:14

Mijn hondje heeft het ook een paar keer gedaan, m.n. in een angstperiode. Heb me er niets van aangetrokken, gewoon zuigen, maar ik heb de stand van mijn stofzuiger wat lager gezet (maakt hij minder lawaai), na een paar keer was het over. Nu stofzuig ik weer op normale sterkte ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:09

Ze is 13 weken en plas ophouden is gewoon nog moeilijk. Zeker met stress. Ik zou het zo laagdrempelig mogelijk maken en zorgen dat ze geen fouten kan maken. Kijk wat ze aankan en geef haar de tijd.