Haha, ja ik ben wel blond, hihi, maar ik begrijp toch nog wel dat er een haan moet zijn om bevruchte eieren te krijgen
.
We hebben een wyandotte haan, die erg zijn best doet
.
Ik moet wel ophokken, want er zitten hier heel wat vossen (een vossenburcht op ca. 1-2 km hemelsbreed hier vandaan. Ook de marter zien we regelmatig de straat oversteken en het stikt van de kraaien.
's Nachts worden de kippen altijd opgesloten in hun hok, maar dat is te klein (kinderspeelhuisje met balkonnetje) om ook nog 3 kippen met kuikens op hun gemak te laten scharrelen met nog 2 andere kippen die hun ei nog ergens kwijt willen en een hitsige haan (Swiebertje) die nu zijn ei niet kwijt kan
, nu bijna alle dames op een nest zitten.
Vandaar dat ik nu uitwijk naar een paardenstal.
Daar hebben we wat meer plek en zitten de moeders in spé rustiger.
@Nickeltje: ik schuif de eieren daarom dus ook door naar de kippen die het langst op het nest zitten.
K3 zit er pas 3-4 dagen op. Die zou ik dan van de broed moeten afkrijgen.
En de rest zouden daardoor dus allemaal 1 week langer moeten zitten, want Kip 1 krijgt de eieren van kip 2, kip 2 van kip 3, kip 3 van kip 4 en kip 4 krijgt dan dus niks.
Tja, de kippen samen laten moederen.....als het nou een nest van 10 kuikens was.....maar de 1stvolgende bestaat maar uit 2 kuikens. Ben bang dat ze er dan om gaan vechten.