vorige maand is bij onze oudste kat dmv bloedonderzoek geconstateerd dat ze beginnende nierfalen heeft. Ze krijgt momenteel 1/2 tabletjes fortekor per dag. Daarnaast zit ze nu natuurlijk op nierdieet.
Ze krijgt Hills K/D, maar eet dit niet echt met liefde.. Royal Canin Renal vond ze ook niet echt lekker en liet ze staan.
Nu vind ik het belangrijk dat ze voldoende eet, omdat ze zich dan beter voelt. Daar heb ik behoorlijk wat voor over.
Tegenwoordig meng ik het voer met een klein beetje Royal Canin Renal natvoer, voeg daar water bij, laat het water eruit lopen en dan vind ze het wel lekker (al eet ze dan nog geen 20 gram per maaltijd).
Alleen merk ik dat ze dit nu ook al zat wordt
.Ben eigenlijk opzoek naar een alternatief, maar weet dat dit met nierkatten lastig is. Ben daarom aan het zoeken geweest, en ben terecht gekomen bij Cosma kattenvoer (bij zooplus http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/161017 ).
Nu vraag ik me dus af, kan je 'vers' voeren bij een kat met nierfalen? Of moet ze écht persee op nierzakjes. Ze krijgt ongeveer een theelepel van dat blikvoer per dag, daarnaast gewoon haar Hills K/D.
Oja, en mochten er nog tips zijn voor andere manieren om haar te laten eten, graag
Veel goede verhalen over gehoord, speciaal bij katten met nierfalen.