We wisten niet echt wat we achter de bosjes moesten verwachten (even twijfelden we zelfs of het geen alarm o.i.d. was, we hebben nog gemeten of het geluid met intervallen kwam, maar dat was niet zo).
Het geluid kwam achter een dicht bebost hek vandaan en na goed kijken bleek het een enorm rare vogel te zijn die dit geluid maakte. De vogel was wel zo groot als een emoe, tenminste zijn hoofd zat op die hoogte. Het onderlichaam konden we niet zien door de bebossing. Dus het kan ook zijn dat 'ie op een heuveltje stond maar mijn vriend dacht van niet.
Het hoofd van de vogel leek een beetje op dat van een gans, hij had ook zo'n soort snavel volgens mij. De kleur van het hoofd was grijs met wit. Hij zat achter een hek en was van mensen die daar woonden. Helaas liep er op dat moment niemand in de tuin anders had ik zeker gevraagd wat het voor gek beest was. Dat geluid was echt zó raar!
Heeft iemand een idee wat het geweest kan zijn? Zeer raar alarm-achtig geluid (hard!!), gans-achtig uiterlijk, grijs met wit gekleurd hoofd, en zo groot als een emoe?

Edit: Gevonden! Het was een paradijskraanvogel. Brrr vind het maar enge beesten! Net aliens met die hoofden.

Het geluid bij 00:23
http://www.youtube.com/watch?v=B8axFrjL ... re=related