Hallo Bokkers,
Ik heb een grote groep muizen en ratten in mijn voorraadhok zitten die al het voer van de dieren opeten. grotendeels zit in tonnen maar moet altijd groot inslaan dus staan een aantal zakken ombeschermd.
Heb ondertussen al een stuk of 13 met een val kunnen vangen, maar nu zijn de slimme jongens nog over die niet te vangen zijn. ookal staat de val op scherp, ze krijgen het voor elkaar om de kaas uit die val te halen of weten de val te ontwijken als die dichtslaat. Ik heb standaard vallen die dichtslaan en het diertje meteen dood is.
Gif strooien doe ik niet aangezien ik hier ook 4 honden heb en dan het risico loop dat hun het binnenkrijgen maar ook omdat ik dan rottende ratten in de muur heb liggen aangezien ze al een hele gatenkaas hebben gemaakt van de muren en dit natuurlijk ook niet bervordelijk is voor de muur.
Kat is ook geen optie aangezien mijn honden op katten jagen, ik zou hem wel kunnen opsluiten in het voorraadhok maar vind het risico te groot dat hij me ontglipt als ik de deur open doe.
Dus wie o wie heeft nog een tip voor een val etc. voor de slimme jongens??