help, muizen/rattenplaag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

help, muizen/rattenplaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:29

Hallo Bokkers,

Ik heb een grote groep muizen en ratten in mijn voorraadhok zitten die al het voer van de dieren opeten. grotendeels zit in tonnen maar moet altijd groot inslaan dus staan een aantal zakken ombeschermd.

Heb ondertussen al een stuk of 13 met een val kunnen vangen, maar nu zijn de slimme jongens nog over die niet te vangen zijn. ookal staat de val op scherp, ze krijgen het voor elkaar om de kaas uit die val te halen of weten de val te ontwijken als die dichtslaat. Ik heb standaard vallen die dichtslaan en het diertje meteen dood is.

Gif strooien doe ik niet aangezien ik hier ook 4 honden heb en dan het risico loop dat hun het binnenkrijgen maar ook omdat ik dan rottende ratten in de muur heb liggen aangezien ze al een hele gatenkaas hebben gemaakt van de muren en dit natuurlijk ook niet bervordelijk is voor de muur.

Kat is ook geen optie aangezien mijn honden op katten jagen, ik zou hem wel kunnen opsluiten in het voorraadhok maar vind het risico te groot dat hij me ontglipt als ik de deur open doe.

Dus wie o wie heeft nog een tip voor een val etc. voor de slimme jongens??

cissy

Re: help, muizen/rattenplaag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:49

muur afdichten, stucen, repareren en honden leren jagen op ratten en muizen?
Bordje neerzetten verboden toegang voor ongedierte?

sorry, zonder gif en een gatenkaas muur en stapels zakken met voer dat is vragen om ongedierte, daarom heet het ook ONgedierte, je komt er bijna niet van af zonder strengere maatregelen.

kun je niet een oude diepvries gebruiken om de rest vd zakken in te doen of de zakken in wel af te sluiten kasten oid doen, zodra ze maar een klein gaatje hebben heb je muizen.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:57

Kan je niet een silo nemen of inderdaad een oude vriezer voor de zakken voer?

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 14:12

hmm, zal kijken of ik die zakken ergens anders in kan stallen inderdaad.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:17

Die honden wennen echt wel aan een kat hoor. Hier kijkt geeneen hond naar de katten en dat zijn in de zomer 50 pensionhonden. Ik moet zeggen dat zins ik katten heb er geen rat of muis meer loopt. Eigenlijk al vanaf de eerste week niet meer. De lucht van de katten(bak) was al genoeg. Pas met 7 maanden gingen ze echt vangen.