Omdat mijn hondje nu al 2 dagen aan de diarree zit, persneigingen heeft en er niets uitkomt en er bloed in de ontlasting zit, ben ik met haar naar de dierenarts geweest.
Zij heeft mijn hondje antibiotica en darmbeschermers meegegeven en vertelde me dat het een soort van parvo virus is en dat het zonder antibiotica niet overgaat. We moeten haar een kuur van 5 dagen geven en dan moet het beter gaan.
Ook zei ze dat het in de omgeving hier heerst, want ze had al meerdere honden gehad met dezelfde klachten (een week geleden was er hier in de buurt ook een hondje met dezelfde verschijnselen).
Dus bij deze, in Kampen e.o. heerst dus een 'hondenvirus', meteen eventjes naar de dierenarts dus als je hond de bovenstaande symptomen heeft
. Ik hoop dat m'n hondje snel weer opknapt, ze ligt maar te liggen en d'r buikje is nog steeds aan het rommelen
) en speelt ook gewoon met de pup. Maar ze is niet helemaal zichzelf, ik merk wel dat ze zich niet helemaal 100% voelt.
Klopt, mijn Bijou had ook keurig alle prikjes gehad, werd toch besmet met parvo en binnen een dag was het gebeurt met haar..