Parvo -achtig virus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Parvo -achtig virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:36

:wave:

Omdat mijn hondje nu al 2 dagen aan de diarree zit, persneigingen heeft en er niets uitkomt en er bloed in de ontlasting zit, ben ik met haar naar de dierenarts geweest.
Zij heeft mijn hondje antibiotica en darmbeschermers meegegeven en vertelde me dat het een soort van parvo virus is en dat het zonder antibiotica niet overgaat. We moeten haar een kuur van 5 dagen geven en dan moet het beter gaan.
Ook zei ze dat het in de omgeving hier heerst, want ze had al meerdere honden gehad met dezelfde klachten (een week geleden was er hier in de buurt ook een hondje met dezelfde verschijnselen).

Dus bij deze, in Kampen e.o. heerst dus een 'hondenvirus', meteen eventjes naar de dierenarts dus als je hond de bovenstaande symptomen heeft :) .

Ik hoop dat m'n hondje snel weer opknapt, ze ligt maar te liggen en d'r buikje is nog steeds aan het rommelen :(:)

kimmie261

Re: Parvo -achtig virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:41

och jeetje ,jullie waren het vorige hondje toch ook verloren aan parvo??

dan hou je je hart toch ook wel vast nu...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:45

Klopt ja, daarom ben ik ook meteen naar de dierenarts geweest, ben niet van plan om dat drama nog eens mee te maken!
Helemaal omdat we nu ook een pup in huis hebben van 9 weken, die is dus nog niet helemaal beschermd..

Maar dit virus is niet zo destructief en snel verlopend als parvo, Yentl is verder nog prima te spreken, eten doet ze gewoon (net als bedelen :') ) en speelt ook gewoon met de pup. Maar ze is niet helemaal zichzelf, ik merk wel dat ze zich niet helemaal 100% voelt.

Vanmiddag was het bloed in de ontlasting verdwenen trouwens, nog wel dun maar zonder bloed :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:48

he wat naar, ik hoop dat je hondje er gauw bovenop komt! Het is heel slopend om je hondje zo zielig te zien, en er zelf niks aan te kunnen doen :(:) fijn dat het bloed in de ontlasting verdwenen is, is een goed teken!
mijn jack russell heeft toen wij hem net hadden als pup parvo gehad.. arme beest moest worden opgenomen, hij is weer helemaal beter geworden, alleen is hij niet meer verder gegroeid, maar nu heb ik een 8 jarige met het uiterlijk van een puppy, dus dat valt mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:00

Honden worden toch tegen parvo geent?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:05

Och jee, dan schrik je. Wij hebben een paar maanden geleden onze hond ook verloren aan parvo (of een parvo-achtig virus werd er ook gezegd). Ik betwijfel of het werkelijk zo was, maar goed.

Jij veel sterkte met je hond!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:05

Mindim schreef:

Zelfs geënte honden kunnen het krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:14

Is dat zo? Dat wist ik helemaal niet!

Ik las net je topic over Barat, wat een vreselijk verhaal :(:)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:26

hoe oud is de pup? anders ook ff de fokker op de hoogte brengen :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 11:15

Diablo schreef:
Mindim schreef:

Zelfs geënte honden kunnen het krijgen.

:j Klopt, mijn Bijou had ook keurig alle prikjes gehad, werd toch besmet met parvo en binnen een dag was het gebeurt met haar..

nathe: de pup is nu 9 weken :) Zij heeft nergens last van, gewoon goede poep en zeker niet dun en ook geen bloed.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:19

Eh sorry maar van antibiotica gaat een virus niet over.
Antibiotica dood bacteriën.. Kan alleen eventuele verdere infecties (veroorzaakt door virus) voorkomen.

Een virus gaat vanzelf weer weg daar kan je weinig tegen doen.
Heb verder geen verstand van honden. Beterschap!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 11:21

Uhh nou parvo gaat echt niet vanzelf over hoor :Y)

De medicijnen lijken trouwens aan te slaan bij Yentl, vandaag had ze normale ontlasting zonder bloed :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:26

Nou dan zou ik toch maar eens rondkijken op internet.
Een virus gaat wel vanzelf over dit doet het lichaam. Antibiotica kan daar niets tegen doen omdat dit alleen gemaakt is om bacteriën te doden. je hond heeft geen bacterie infectie maar een virus.

Ja maakt mij verder niet uit maar het staat nogal krom in je openingspost.

Hoe gaat het met de andere pup? Is die niet besmet?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 11:43

Parvo is een dodelijk virus bij honden dat niet vanzelf overgaat. De dierenarts zei dat Yentl iets heeft wat erop lijkt, of dit nu een virus is of niet. De medicijnen slaan in ieder geval aan bij haar en ik neem aan dat de dierenarts weet wat ze doet :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:27

Het parvo-virus kan helaas niet bestreden worden met medicijnen, antibiotica wordt inderdaad gegeven om verdere infecties te voorkomen/genezen. Na een aantal dagen kan het lichaam het virus de baas worden, maar de hond is dan vaak al zo verzwakt, dat dit niet meer lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:40

Ik zag eens op animal planet een programma over een kliniek in Amerika (alameda east) dat daar een hond met parvo werd doorverwezen en oa door medicijnen er weer bovenop is gekomen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:27

Dat kán ook wel. Je geeft de medicijnen naast het virus, als ondersteuning. Het virus zorgt er voor dat de hond compleet uitgedroogd raakt. Wat wij kunnen doen, is het dier continue aan het infuus leggen en medicijnen geven om de ontstekingen zoveel mogelijk te remmen en evt. nog andere, door het virus ontstane bijwerkingen, af te remmen.