Een paar weken geleden heeft mijn konijn last gehad van 'kramp', waarmee we uiteraard direct naar de DA zijn geweest. Pijnstilling en 2 medicijnen om de darmen op gang te krijgen/te houden. Dat moest oraal toegediend worden wat na een aantal keer voor wat problemen ging zorgen. Toch mee doorgegaan, week later mocht hij van de darmmedicatie af en kon hij de pijnstilling via injecties krijgen. Hoewel het konijn inmiddels weer zeer actief was en goed at/keutelde, maakte hij een vreemd, snurkachtig geluid. Toch weer even teruggegaan naar de dierenarts, die net als ik zelf al vermoedde, dacht dat iets in zijn neusje terecht was gekomen. Misschien wat medicatie, omdat het oraal toedienen telkens zo'n gedoe was geweest. Enfin, hij had een injectie met antibiotica gekregen zodat het niet ging ontsteken, mocht het naar beneden zakken. Al vrij snel daarna was het geluid weg.
Natuurlijk hou ik hem nu nog meer dan anders in de gaten dus misschien heeft hij dit altijd al gedaan en is het me gewoon nooit opgevallen. Maar... kan het zijn dat een konijn snurkt?
Als hij rustig zit te 'suffen', zeg maar gerust te slapen, dan maakt hij héél zachtjes een soort knorrend snurkgeluidje. Als hij wakker wordt, maakt hij ook echt zo'n typisch geluid dat een snurker ook maakt als hij/zij wakker wordt. Hij doet het overigens niet de hele tijd en ik hoor het hem ook niet doen, als hij gewoon rondloopt of zit te eten. Als het aan blijft houden bel ik natuurlijk nog een keer de dierenarts, maar de ervaring leert dat die er ook weinig van kan zeggen. Ze kunnen immers niet in zijn neus kijken... En daarnaast is het naar de dierenarts gaan voor hem toch elke keer wel een heftige gebeurtenis qua stress en hij is de afgelopen weken er al een keer of vier geweest. Wil hem dus niet onnodig heen en weer slepen en het lijkt niet acuut genoeg om de spoeddienst in het weekend te bellen, vandaar dat ik eerst Bokt eens wilde raadplegen