Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:12

Hoi,

We gaan misschien op zoek naar een hond, maar we willen ook een hond die 's nachts in een buitenhok kan. Dus zaten we te denken aan een Friese Stabij weet iemand hier toevallig ook of een Friese Stabij ook goed buiten kan zijn in een geisoleerd buitenhok? (het word dan een soort van huisje die geisoleerd is en dat hij ook naar buiten kan als hij wil, met een grote hondenmand en dekens en natuurlijk eten en drinken en dan gaat hij er gewoon weer overdag uit)
Maar dat moet je ook van pup af aan doen want anders als hij ouder is wil die straks niet meer in een buitenhok..
Maar er zijn vast en zeker nog wel meer andere honden die in een buitenhok kunnen dus als je nog een ander ras weet die ook in een buitenhok kan zet het hier onder maar neer! :D

Groetjes Marlies.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:16

Waarom wil je perse een hond? Het is geen goed idee om overdag in de verwarming te zitten en 's nachts (als het het koudste is) buiten te zijn.
Kan de hond niet gewoon binnen slapen? Wat is het probleem?

Een jonge pup alleen buiten laten slapen vind ik echt geen goed plan. Die hoort bij zijn nieuwe familie te zijn (zie het recente bench topic).

Edit: ik vind geen een hond geschikt om dag en nacht alleen buiten te zitten, dit ter aanvulling. Het is een roedeldier.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:17

Vraag me af wat de reden is dat de hond buiten moet slapen?

Citaat:
Edit: ik vind geen een hond geschikt om dag en nacht alleen buiten te zitten, dit ter aanvulling. Het is een roedeldier.

agree

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:18

Is het bedoelt als erf-/waakhond?
Daar hebben ze hier in de buurt bijna overal Duitse Herders voor,grote,blaffende honden schrikken goed af :)
Ik zou er dan wel min. 2 nemen,een hond is nl. een roedeldier

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:19

Gewoon: géén hond... kortom: ga dus mee met bovenstaande reageerders.
Tenzij je op een boerderij zit, de hond de hele dag lekker met de baas op stap kan, veel aandacht en beweging krijgt, en snachts gewoon bij de koeien kan slapen.......

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:20

Ik ben het eigenlijk wel met Sancha eens.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:20

riagr schreef:
Gewoon: géén hond... kortom: ga dus mee met bovenstaande reageerders.
Tenzij je op een boerderij zit, de hond de hele dag lekker met de baas op stap kan, veel aandacht en beweging krijgt, en snachts gewoon bij de koeien kan slapen.......

Inderdaad, maar dat haal ik niet uit de beginpost moet ik zeggen.

Beetje meer info zou fijn zijn TS!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:20

Overdag mag die gewoon altijd naar binnen, alleen 's nachts in een buitenhok. Er woont hier nog iemand in de straat die doet dat ook maar die hond moet overdag én 's nachts in een buitenhok. Maar ik vraag hier niet waarom die niet naar binnen mag maar om mensen die er ervaring enz mee hebben.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:21

FlorisSam schreef:
Is het bedoelt als erf-/waakhond?
Daar hebben ze hier in de buurt bijna overal Duitse Herders voor,grote,blaffende honden schrikken goed af :)
Ik zou er dan wel min. 2 nemen,een hond is nl. een roedeldier

Nee geen waakhond.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:22

Ach als er alleen maar zulke reacties komen..
Een hond kan prima 's nachts in een buitenhok. Hij komt overdag toch gewoon binnen.
En we hebben een hele grote tuin waar hij in kan en we hebben ook nog een kat en ik wil ook niet dat de hond en kat samen in huis zijn.
Laatst bijgewerkt door Marls op 06-05-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:23

Je kan als hond nog beter dag en nacht buiten zitten. Dan overdag in 20 graden en 's nachts in de min 10. Dat is vragen om problemen.

Waarom moet de hond 's nachts naar buiten? Als het is om te waken, als ze binnen slapen slaan ze ook aan hoor.

Het is of binnen, of buiten. Wat jij wilt is een heel slecht plan.
Een een hond dag en nacht alleen buiten met twee keer daags een rondje is ook al een slecht plan.

dierenfan

hoeft niet van pup af aan hoor. er zijn ruim voldoende honden die geleerd zijn buiten te leven of veel liever buiten zijn dan binnen. Mijn hond is altijd binnen maar zou bij herplaatsen best naar buiten kunnen want hij vind het geweldig leuk buiten. Zou alleen het contact met mensen missen. Momenteel hebben wij op het asiel een hond die het liefst 24/7 buiten is en die hebben wij regelmatig van diverse rassen. Ken mensen met jacks als buiten honden en mensen met herders, border collies, sint bernars, huskies, gorden setters enz. als buitenhonden. Eigenljk kunnen heel veel rassen als buitenhonden.
Een pup is soms nog veel moeilijekr dan honden die al volwassen zijn.

Een hond is het makkelijk te leren ook hoor. Kijk alleen al op het asiel waar ik vaak ben. Daar komen de honden heel veel uit de kennel. En 90% van de honden is altijd blij als ze weer de kennel in gaan want dat is hun eigen vertrouwde plaats waar ze na het ravotten en wandelen heerlijk kunnen bij komen in een mand met of zonder kussen of vlonder (net waar ze voorkeur aan geven) en een bak water en voer.

Dus waar ik naar zou zoeken is een leuke volwassen hond die een nieuw thuis zoekt die graag lekekr bij de baas loopt zodat hij makkelijk los op eht terrein mee kan overdag maar die 's nachts dan lekker slaapt in zijn eigen hok. Die zijn er zat te vinden!!

Let op dat Friese stabij een jachtras is. Het kan goed dat er niet veel driften in de hond zitten maar kan ook zijn dat de hond een behoorlijke jager is/wordt en dat moet je wel onder controle kunnen houden.

Succes met nadenken en beslissen.

Snuupke

Bij mijn ouders hebben ze een mechelse herder, deze zit buiten in een kennel.
Gaat prima, maar in de winter wordt hij wel in de garage gelegd.
In principe als de hond niet beter weet kan het met veel soorten.
Wel is het niet verstandig om een pup buiten te leggen..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:24

Maar waarom kan hij 's nachts niet naar binnen dan? Dan kunnen we je ook beter helpen met adviezen, meedenken etc.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:25

xmarlies96 schreef:
Een hond kan prima 's nachts in een buitenhok. Hij komt overdag toch gewoon binnen.
En we hebben een hele grote tuin waar hij in kan en we hebben ook nog een kat en ik wil ook niet dat de hond en kat samen in huis zijn.

Oh gaan we op die toer? Als je iets plaatst weet je dat er ook reacties kunnen komen die je niet geheel aanstaan. Daar kun je ook wat mee doen natuurlijk :)*

Ik kan gewoon geen een goede reden bedenken waarom een hond 's nachts buiten moet slapen. En dat iemand anders dat ook doet is geen reden.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:25

dierenfan schreef:
hoeft niet van pup af aan hoor. er zijn ruim voldoende honden die geleerd zijn buiten te leven of veel liever buiten zijn dan binnen. Mijn hond is altijd binnen maar zou bij herplaatsen best naar buiten kunnen want hij vind het geweldig leuk buiten. Zou alleen het contact met mensen missen. Momenteel hebben wij op het asiel een hond die het liefst 24/7 buiten is en die hebben wij regelmatig van diverse rassen. Ken mensen met jacks als buiten honden en mensen met herders, border collies, sint bernars, huskies, gorden setters enz. als buitenhonden. Eigenljk kunnen heel veel rassen als buitenhonden.
Een pup is soms nog veel moeilijekr dan honden die al volwassen zijn.

Een hond is het makkelijk te leren ook hoor. Kijk alleen al op het asiel waar ik vaak ben. Daar komen de honden heel veel uit de kennel. En 90% van de honden is altijd blij als ze weer de kennel in gaan want dat is hun eigen vertrouwde plaats waar ze na het ravotten en wandelen heerlijk kunnen bij komen in een mand met of zonder kussen of vlonder (net waar ze voorkeur aan geven) en een bak water en voer.

Dus waar ik naar zou zoeken is een leuke volwassen hond die een nieuw thuis zoekt die graag lekekr bij de baas loopt zodat hij makkelijk los op eht terrein mee kan overdag maar die 's nachts dan lekker slaapt in zijn eigen hok. Die zijn er zat te vinden!!

Let op dat Friese stabij een jachtras is. Het kan goed dat er niet veel driften in de hond zitten maar kan ook zijn dat de hond een behoorlijke jager is/wordt en dat moet je wel onder controle kunnen houden.

Succes met nadenken en beslissen.

Bedankt voor je reactie! :) Pup is natuurlijk wel het leukst, kun je nog alles leren wat jij wil en soms zitten er wel honden in het asiel die mishandeld zijn enz, maar we denken er eerst ook nog heel goed overna. Maar ik wou gewoon al wat ervaringen weten ik zoek eerst een boel info op over honden en dan pas een hond kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:26

xmarlies96 schreef:

Dat is dus een probleem ;) vergelijk het met een paard die je overdag een zware deken op doet en snachts zonder in de sneeuw zet. Dat is niet gezond voor een dier. Om steeds zo'n tempratuur verandering door te maken.

Maar verder heb ik geen ervaring met honden in een buiten hok.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:27

maudenmarc schreef:
Bij mijn ouders hebben ze een mechelse herder, deze zit buiten in een kennel.
Gaat prima, maar in de winter wordt hij wel in de garage gelegd.
In principe als de hond niet beter weet kan het met veel soorten.
Wel is het niet verstandig om een pup buiten te leggen..

Oke, vanaf hoe oud mogen ze ongeveer in een buitenhok? (het word een heel goed geisoleerd buitenhok dus hij/zij krijgt het absoluut niet koud) En in de winter zorgen we er ook heus wel voor dat hij/zij het niet koud krijgt bijv. in de garage.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:27

Colway schreef:
Maar waarom kan hij 's nachts niet naar binnen dan? Dan kunnen we je ook beter helpen met adviezen, meedenken etc.

In een buitenhok is hij ook binnen die komt dan onder een afdak en dan gewoon een huisje en hij kan ook gewoon naar buiten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:27

antwoord nou eens, waarom kan de hond niet gewoon binnen slapen?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:28

Geen.
Een hond moet dag en nacht beschikking hebben om ergens binnen te zitten.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:28

Anoniem schreef:
xmarlies96 schreef:

Dat is dus een probleem ;) vergelijk het met een paard die je overdag een zware deken op doet en snachts zonder in de sneeuw zet. Dat is niet gezond voor een dier. Om steeds zo'n tempratuur verandering door te maken.

Maar verder heb ik geen ervaring met honden in een buiten hok.

Ik denk dat een hond ook liever buiten is dan binnen. Dus ik denk eigenlijk dat hij het meeste in de tuin rond wandeld.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:28

Ik vraag me af waarom de hond persé naar buiten moet als hij niet als waakhond dient..?
Waarom mag hij s' nachts niet binnen? En waarom wil je dan eigenlijk een hond?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:29

Citaat:
en we hebben ook nog een kat en ik wil ook niet dat de hond en kat samen in huis zijn.

Wij hebben 3 katten en een hond en deze 2 weken ook 2 logee honden, gaat prima hoor

Citaat:
n een buitenhok is hij ook binnen die komt dan onder een afdak en dan gewoon een huisje en hij kan ook gewoon naar buiten.

nee in een buitenhok is hij onder dak, maar wel alleen, een hond hoort niet alleen, je kan hem er best aan laten wennen hoor, net als dat een hond eraan kan wennen dat het 1 keer per dag of 3 keer per dag eet, dat het 8uur alleen zit of 2uur. Vraag is of de hond er beter van wordt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:29

Wat een onzin. Een hond is het liefste bij zijn roedel, dag en nacht. Binnen dus. Helemaal als de hond alleen buiten moet verblijven.