Lompe grote hond met baby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Lompe grote hond met baby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 14:33

Even het volgende :)

Ik ben 14 weken zwanger dus ruimschoots de tijd om over dit vraagstuk na te denken.
We hebben 4 honden, en als de baby geboren is verwacht ik met 3 geen problemen maar met de grootste mogelijk wel.
Hij is een Duitse Dog kruising, niet helemaal zo groot, maar ik met mijn 1.70 hoef niet door mijn knieen om hem te aaien :D Het is een vreselijke goedzak en zal nooit iemand kwaad doen, tenminste, niet opzettelijk.

Iets dat ik er bij hem niet uitkrijg, is het ongevraagd poot geven. Dat gaat dus zo lomp en onbenullig, als je er niet op verdacht bent je wel een blauwe plek hebt ja :+ Hij kan het wel op commando, maar hij doet het gewoon te pas en te onpas. En hem iets aan of af leren is een hels karwei, hij is niet de snuggerste en daarbij erg zelfstandig (gekruist met een Pyrenese berghond).

Verder is hij natuurlijk in de omgang erg lomp (lijkt wel een paard in huis), en ik weet even niet zo goed hoe dit straks met de baby te combineren. Ik wil ze eigenlijk ook niet hele dagen door scheiden, want daar heb ik geen honden voor.

En nee, herplaatsen is geen optie. Deze grote knuffelbeer is ons veel te dierbaar <3

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:35

Mijn zoon is opgegroeid met een reusachtige cane corso reu, die speelde zelfs samen. Nooit een probleem geweest hoor. Veel dieren passen zich wel aan, aan de mensen met wie ze te maken hebben :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 14:37

Zou je denken? Er komen hier verder nooit kinderen, dus hij is ze ook niet gewend moet ik zeggen.
Ik hoop alleen dat hij zodra de baby gaat kruipen, hij de baby geen hernia bezorgd!

Edit: even voor het beeld, de merrie is 1m65 :+ http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4HGTF7I.jpg

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:39

Vrienden van ons hebben een amerikaanse bulldog die ook vrij lomp is.
Maar als je ziet hoe voorzichtig die in met hun baby (Nu bijna een half jaar). Onvoorstelbaar gewoon.
Denk dat je gewoon even moet afwachten hoe het gaat.

Thirty

Re: Lompe grote hond met baby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 14:42

Dat klinkt perfect, dat zou super zijn. Diesel zou nooit gemeen doen, dat komt niet in zijn woordenboek voor. Maar ja, hij is nogal onhandig, en dommig, een sukkeltje dus.

Nou, ik heb heb dus goede hoop na jullie positieve berichten, ik hoop dat hij wat zal indimmen (hij is dan ruim een jaar geweest, dus misschien iets minder onbehouwen ook).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:44

Ze weten wel wanneer ze met een teer zieltje te maken hebben hoor, komt vast wel goed!
Castreer je m ook?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:45

Je hoort best vaak dat honden zich aanpassen als er 'n baby is. Ik wil niet zeggen dat die van jullie dat ook meteen doet, maar ik heb al best veel verhalen gehoord van honden die zich op een of andere manier toch bewust zijn hoe kwetsbaar 'n baby is en daar heel goed mee omgaan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:47

Ik zou hem de komende maanden (en ook de andere 3) veel blootstellen aan baby's en hun geluiden! En ook aan wat kleinere kinderen. Doe dit wel veilig, maar het is beter ze nu al te wennen dan dat ze straks ineens met een manensenpup opgescheept zitten en er niks van weten. En jij kunt gaan inzien hoe ze allevier erop reageren.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:47

De Bulldog van onze vrienden is ook echt een softy hoor.
Alleen denkt ze dat ze een schoothondje is en wil ze op je schoot klimmen elke keer weer.
Ook met spelen denderd ze overal overheen en doorheen.
Maar zodra hun dochtertje in beeld komt let ze super goed op.
Ook als ze op de bank gaat liggen en het dochtertje ligt er ook, dan kijkt ze echt goed of ze haar niet per ongeluk aanraakt.
Hij is nu nog jong, dus enthausiast zal hij nog wel blijven.

De ouders van mijn man hebben een Cairn Terrier met ADHD van nu bijna 1 jaar en als ik kijk hoe lief die is naar ons dochtertje. Hij wil haar helemaal aflebberen.
Hij moest in het begin gewoon even weten, dit is de grens en jij mag niet zomaar aan haar komen en toen was het goed.
Gewoon lekker duidelijk zijn, van zo ver en niet verder. Dan komt het vast goed! :D

Enne nog gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D Geniet ervan!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:06

@F_orumster: hij wordt in principe niet gecastreerd, tenzij er een medische noodzaak is. Het is ook niet nodig, hij heeft een geweldig karakter zonder problemen (tot nu toe dan).

@Zilfstar: ik zou dat graag willen. Alleen de vraag is even hoe. We wonen in de middle of nowhere, er zijn hier in de buurt geen andere kinderen. En als er al kinderen zijn, zijn ze geen honden gewend.

De meeste honden leven hier als erfhond (zoals de onze, al zijn ze 's avonds en bij hitte of slecht weer gewoon binnen, en ze slapen ook binnen). Of ze leven aan een ketting. Honden worden in deze regio niet echt gehouden als huishond. Met uitzondering van de kleine hondjes.

Maar ik verwacht geen problemen qua karakter met onze viervoeters. Tuurlijk ze zullen moeten wennen, het hele huishouden zal even ontwricht zijn, maar ze passen zich vrij makkelijk aan.

@Simone_Z: Ik hoop dat onze lomperd net zo goed zal gaan oppassen als die Bulldog van jouw vrienden. Diesel zit inderdaad het liefst op schoot haha! En wil altijd bij je zijn, super aanhankelijk (als het hem uitkomt..). Ons teefje zal misschien wat meer last hebben van 'jaloezie', en tegen haar zullen we ook erg duidelijk moeten zijn. Ze is niet zo tof met kinderen, maar ze luistert geweldig en ze taait wel af als ik het zeg.
Natuurlijk leren we ons kind van jongs af aan dat hij of zij de honden met rust moet laten. Dat spreekt voor zich.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:50

Ik denk ook dat het wel mee zal vallen. Zelfs mijn Am bulldog puberpup snapt dat ze met die kleine niet op de manier kan spelen en doen zoals ze met mij doet. Mijn kleine gaat heus wel eens op zn kont als ze weer eens probeert een hazewindhond te zijn :+ maar ze weet dat ze niet mag gaan lopen duwen (en ook dat poot geven doet ze heel graag :) ) maar ze gaat er heel voorzichtig mee om.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:38

leer de hond nu al om op bepaalde momenten van de dag op zijn plaats te MOETEN liggen of buiten te zijn ofzo enz.

Geweldig dat je er nu al over bezig bent dan heb je nog tijd genoeg!

Mijn honden zijn geleerd hier dat er na het eten 's middags tot het koffiedrinken 's middags niets te gebeuren is. Dus hun liggen dan te slapen (niet specifiek op een plaats hier dat is niet nodig). Die uren zijn niet uren voor de honden. Dat weten ze en dat is normaal voor ze en iets wat normaal is hoort zo wat er ook gebeurd.
Heb ze ook geleerd dat als de buitendeur dicht is en ze zijn buiten dan moeten ze ook buiten zijn en als ze klieren mogen ze niet naar binnen dus ze wachten netjes op hun kussen (dat ligt dan ook buiten) te wachten of ze lopen en waken wat op het terrein. Mochten ze eens niet binnen kunnen zijn dan vinden ze dat ook oke. Is ook normaal hier.
Wat ik zelf later zou willen als ik op mezelf ben is ook een hekje of meerder in huis die ik dicht kan doen en ze leren dat als die dicht is dat ze dan niet erover mogen en dus aan de andere kant moeten wachten. Dat is geen straf maar wel een gegeven! Hier heb ik wel losse hekjes die ik gewoon gebruik hier voor. Heel makkelijk.

Kijk en als je hond dus gewend is dat hij regelmatig gewoon ergens moet blijven en niet zomaar bij de baas kan zijn dan is dat ook normaal als het kind er is. En dan leuk maken. Baby is er dus dat is niet de hond weg zetten maar iets leuks doen samen totdat de tijd aangebroken is dat de hond hoort te slapen of wat dan ook.
Komt de baby beneden? Dan is dat leuk dan is dat een heel feest voor even met jou erbij en daarna is er rust en geen geklier. Zo is de baby leuk en daarna betekend dat gewoon rust in huis.
Altijd maken dat de baby niet iets wordt wat betekend van oliebol daar hebben we die weer.....

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:47

wij hebebn een boerboel/rottweiler grote lobbes maar o zo vriendelijk en een beetje lomp soms haha
gaat prima met de kids

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:51

De puppy van m'n zus is erg druk bij iedereen, springen, blaffen, rennen etc, maar als de baby op een kleedje in de tuin ligt gaat ie er heel voorzichtig naast liggen zonder ook maar tegen haar aan te lopen of iets dergelijks. M'n neefje van 2 vind het wel mooi, die roept de hele tijd 'TOMMYTOMMYTOMMY we gaan vogeltjes zoeken!' en dan loopt dat beest om hem heen te springen. Maar zodra m'n nichtje in de buurt is gedraagt ie zich opeens heel rustig, net alsof hij het doorheeft. Het is natuurlijk altijd oppassen met dieren en kinderen, maar het komt best wel goed :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:54

Ik heb zomaar het idee dat als de baby er is, je lieve lompe reus zich als de voorzichtigste hond uit de wereld ontpopt :) Ik heb dat heel vaak meegemaakt op de hondenschool dat als er ergens een kindje verwacht werd de honden zich ontpopten tot de allerliefste voorzichtigste wezens in de wereld. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:00

Vroeger (toen ik nog baby was) hadden wij een Golden Retriever,in het begin speels en heel druk,sinds de kinderen geboren werden was hij heel rustig,het was zo'n lieverd! <3
Mijn zus en ik,konden er als 2 kleine meisjes van een jaar of 3 gewoon mee lopen (ouders liepen wel altijd mee). Helaas is de hond overleden,en sindsdien hebben we een Duitse Staander Langhaar,ook een heel lief dier,mijn zusje en hij waren ongeveer even oud,sliepen altijd samen op het kleed. Beide honden controleerden tijdens het wandelen altijd of de hele familie bij elkaar was,was dat niet zo gingen ze meteen zoeken. Echt geweldig hoe honden kunnen veranderen t.o.v. de situatie :))

Ik denk dus ook dat jou honden zomaar heel rustig en zorgzaam zouden kunnen worden.
Het is altijd oppassen met kinderen en dieren,maar het gaat in 9 v.d. 10 gevallen goed

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:02

Ik lees ook even mee, ook hier een beeb op komst en een hele stapel erg enthousiaste honden.. Probleem is dat we ze ook moeilijk aan kinderen kunnen laten wennen hier aangezien bijna iedereen panisch is voor elke hond groter dan een Yorkshire terrier.. Met ons neefje waren ze erg lief, maar probeerden ze inderdaad steeds te likken, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:10

ja ik kan mijn je zorgen voorstellen ik had precies t zelfde wij hebben een rottweiler en die is ook lomp en hij was geen kinderen gewend .

maar eigenlijk van af het begin is het goed gegaan eerst gewoon alleen laten snuffelen als daniel op schoot bij ons zat en dat ging goed
en gewoon laten mee kijken met alles .
later vanaf maand of 4 toen daniel beetje begon te rollen hem af en toe op het kleed op de grond gelaten en in t begin lag ozzy er kontinu bij maar ging ik er tussen zitten dat later steeds meer uitgebreid
en nu een jaar verder kruipt de kleine vrolijk over de grond en ozzy houd echt rekkening met hem en tja tuurlijk loopt ie wel eens perongeluk om maar meestal er netje langs
en daniel heeft nu ook door dat hij om ozzy heen moet kruipen en niet er overheen :+

plus sinds daniel gewoon eten eet is het echt zijn beste vriend aan gezien die kleine graag alles deeld :+
en zijn het nu partner in crime :+
maar goed je zal altijd dieren en kinderen in de gaten moeten houden maar ik kan met een gerust hart nu op de bank zitten en die twee laten elkaar gewoon meestal met rust het eerder dat ik soms daniel bij ozzy weg houd als andersom :D

dus mij tip is gewoon langzaam laten wennen en in t begin ligt de kleine voornaamelijk in de box dus kan je hond gewoon van een afstand de nieuwe bewooner tjecken :D

oja en over dat likken ik heb ozzy gewoon aangeleerd dat alleen mag likken op zijn handjes die zijn makkelijk schoon te maken en tuurlijk krijgt hij weleens heel blij een grote lebber :+

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:12

Wij hadden een uit te kluiten gegroeide Argentijnse dog.
Lomp, dom en onbeholpen toen de kleine werd geboren liep hij op zijn tenen, hij was niet lomp en deed zijn best.
Het is en blijven honden.
Rustig laten wennen en vaak komt het dan goed.

Heel veel plezier

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:13

Wat een fijne reacties allemaal! Dat is heel fijn om te horen. Heb er dan ook alle vertrouwen in dat het goed gaat komen :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:31

Hier is het ook allemaal goed gegaan na de komst van onze 2 dochters. Wij hebben boxers (waaronder toen de 1e kwam een jonge hond), echt enorm enthousiast en flink lomp. Mijn ervaring is dat de honden niet perse rustig met de baby's om gingen, ze bleven hun lompe zelf, haha, maar gewoon hun gang er wel om heen krijgen, ze leerden er vanzelf mee omgaan. Je kindje kruipt niet gelijk weg en in die tijd daar naar toe leerden ze prima om af te gaan of ergens anders te spelen wanneer de kleine op een kleed op de grond lag bijvoorbeeld. Toen de eerste aan kruipen etc toe was, liep dat allemaal vanzelf wel los. Een kleine laat je toch niet alleen kruipen, met opletten van jezelf en een hond die zich verder prima terug laat sturen, zal het allemaal vast wel los lopen.

Geniet van je zwangerschap!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:38

de baby in een box straks zodat de hond er niet direct bij kan en als je bijv met de baby op schoot zit de hond er niet bij aten maar bijv ergens anders in de huiskamer laten liggen (hij hoeft niet echt weg maar de aandacht is op dat moment gewoon niet voor hem.

voor dat gemep met die poot. heb je het al eens geprobeerd af te leren door hem te negeren op dat moment. ik snap dat dat vrij moeilijk is met een grote hond maar op het moment dat hij geen aandacht meer krijgt als hij zo met zijn poot maait dat hij het snel afgeleerd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:43

doggen zijn zo dom :D maar juist super lief met kleine kinderen
wij hebben juist een duitse dog aangeschaft omdat we kleine kinderen hadden
we hadden geen betere keus kunnen maken
ze was inderdaad niet erg slim maar zo voorzichtig en lief met onze kinderen
ze is 10 jaar geworden en de kinderen vinden nog steeds iedere hond klein want alles wordt vergeleken met Anne :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 01:10

carolalisa schreef:
voor dat gemep met die poot. heb je het al eens geprobeerd af te leren door hem te negeren op dat moment. ik snap dat dat vrij moeilijk is met een grote hond maar op het moment dat hij geen aandacht meer krijgt als hij zo met zijn poot maait dat hij het snel afgeleerd.

Geprobeerd, maar tot nu toe niet gelukt :') Maar heb goeie hoop, want we zijn er nog maar een maand of 3 mee bezig. Ter vergelijking, het hierkomen duurde 9 maanden. En zit ongeveer 6. Lol. Hij is echt niet zo slim, en het interesseert hem ook allemaal niet zo :D
Ter vergelijking, onze 16 weken oude pup kon dit allemaal al weeeeeeken terug :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 01:29

Onze hond kan ook wel eens een beetje lomp zijn, een beetje heel erg eigenlijk. Heeft ooit mijn zus van een heuvel af achterover een meer in getrokken, loopt keihard tegen der faforiete vriend op die zo twee keer zoveel weegt als zij om vervolgens met een hoorbare klap op de straat te storten en kan soms in een gekke bui best op zo'n manier tussen je benen door lopen dat je ineens languit gaat. Maar als er een kind voorbij komt dat is ze ineens een partij gecoördineerd. Dan is het ineens een zachtaardige rustige hond, waar dat knopje zit weet ik niet maar als je hond er zo een heeft dan komt het wel goed. Ze heeft het overgens ook met pups, ze reageerd wel anders maar dan word ze ook veel rustiger en zachtaardiger/(minder lomp dus).

Overgens zijn er ook wel honden die dat niet zo oppakken. Dus het is misschien wel slim om eens te kijken hoe hij reageerd. Maar kan natuurlijk zijn dat op jou kindje nog heel anders word gereageerd als op vreemde kinderen, denk dat een hond dat vaak toch wel door heeft.