Ik ben 4 maanden geleden verhuisd naar een huis welke nog wat verbouwing en aanpassing nodig had .
Ben verhuisd in dezelfde stad niet zo heel erg ver weg van waar ik eerst woonde .
Ik heb 2 katten (katers en gecastreerd) beide zijn natuurlijk meegekomen met de verhuizing .
Mijn oudere kat heeft het vanaf dag 1 helemaal naar de zin maar kat 2 heeft er geloof ik wat moeite mee .
Ik heb een hermetisch afgesloten terras waar ze mogen lopen en waar ik geprobeerd heb het aangenaam te maken voor ze .
De eerste nacht is het kat 2 gelukt m te ontsnappen , vrouwtje in de stress maar gelukkig was meneer teruggelopen naar zijn oude huis .
Dus huppa in het mandje weer mee terug .
Het hele huis nagelopen op gaten of wat dan ook waar hij doorheen kan want ja je zit toch in verbouwing maar niks kunnen vinden dus het was ons een raadsel hoe hij kan ontsnappen .
Het is gelukt meneer 2 weken binnen te houden en toen op een dag was hij weer weg en ja hoor weer bij het oude huis dus huppa weer mee terug en weer binnen houden ..... gevolg een ernstig gestresste kat die letterlijk de muren omhoog vloog maar goed toch maar weer binnen houden en weer het huis nalopen op gaten enz enz weer niks kunnen vinden .
Maar ja hoor na weer binnen houden is meneer weer s'nachts ontsnapt en weer naar het oude huis gelopen (gelukkkig) .
Inmiddels was het vooral van hem dikke middelvinger en rot op met dat mandje van je maar toch maar weer gevangen en naar het nieuwe huis en ja hoor na een paar week binnen en een boze kat was meneer weer verdwenen en dat terwijl ik hem nu echt 5 weken heb binnen kunnen houden
Nu heb ik echter kunnen zien hoe hij dat doet :
Ik heb een ommuurd terras wat nergens op aansluit en we zitten vrij hoog maar ik heb meneer vanaf de hoge muur in de boom die een aantal meter verderop staat zien springen/vliegen , echt stond met grote ogen te kijken en begreep het niet want hij was hier nu echt een paar weken dus hij zal nu toch wel gewend moeten zijn maar goed was blij dat ik wist hoe hij ontsnapte en we hebben een dubbel stroomdraadje boven de muur gespannen en hup kat weer opgehaald blij dat we wisten hoe hij ontsnapt was maar nee hoor meneer is weer ontsnapt ondanks de draadjes.
Weer is hij naar het oude huis gelopen en heb besloten dat hij met dit mooie weer daar maar even mag blijven want zit echt met mijn handen in het haar.
Daarbij met hij 2 drukke wegen over een een spoorlijn wat tot nu te goed is gegaan maar wil de goden niet verzoeken zeg maar .
Ik fiets er nu elke dag naartoe om hem water en eten te geven en de ex-buurvrouw wil ook even een oogje in het zeil houden en stelt haar tuin ter beschikking zodat daar zijn water en eten kan staan , ik heb haar gevraagd of zij misschien de kat wil hebben maar helaas ...
Nu is dit mijn idee niet van dieren houden maar kat geeft naar mijn idee heel duidelijk aan dat hij niet in het andere huis wil zijn maar dit is ook geen doen.
Nu hadden wij het idee om het hele terras af te zetten met gaas om zo een soort kennel te maken maar helaas is dit ons verboden door de huisbaas .
En nu weet ik echt niet meer wat ik kan doen , kat red zich daar prima maar om dit nu zo te blijven doen dat zie ik ook niet zitten .
Zit eraan te denken om maar een ander huis te zoeken heel ver weg maar of dat nu de oplossing is ...
Wie o wie denkt er met me mee?
) en hij heeft aan een klein gaatje helaas genoeg