verzekering hond opzeggen (nationaal spaarfonds)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

verzekering hond opzeggen (nationaal spaarfonds)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:50

Hallo,

wij hebben enige tijd geleden een herplaatser gekregen.
Leuk maar druk hondje met voernijd en flink dominantie probleem.

Echter krijg ik nu net een mailtje van de oude eigenaar met de eis! dat zij de verzekering niet opgezegd krijgt en ik moet tekenen voor de afstandsverklaring.
Ik vind een hoop goed maar hier snap ik even niets van, er staat ook niets bij hoe ik dit voor haar zou kunnen doen enige wat ik kreeg op mijn reactie was een e-mail adres...
Wie o wie kan mij vertellen of dit bij alle verzekeringen zo werkt en of ik zo na het invullen van mijn gegevens niet word doodgegooid met post en aanmeldformulieren van de desbetreffende verzekeringsmaatschappij?

(ondertussen gebeld en wat een gezeur daar zeg, ik wil gewoon van die mensen af maar moet wel eerst nog even samen met hun een afstandsverklaring ondertekenen omdat zij voor 4 jaar hebben getekend maar wat als je nou op een geheim adres woont)

cissy

Re: verzekering hond opzeggen (nationaal spaarfonds)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:34

niet jouw probleem lijkt me, laat het haar lekker zelf oplossen. Bij dit soort eisen gaan mijn haren al overeind, bij vriendelijk vragen ben ik wel genegen mee te werken, maar op deze manier zouden ze het lekker zelf mogen uitzoeken.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:36

Ja alleen ik ben degene die ze blijft contacten dus wil er wel graag vanaf ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:43

Dat is heel normaal.
Ik heb mijn dieren ook verzekerd en op het afstandsverklaring formulier moet je dan aangeven of je de verzekering wel al dan niet over wil nemen, wil je deze niet hoor je er nooit iets van. Inderdaad anders kom je als oude eigenaar niet van de verzekering af. De manier waarop is inderdaad wel een beetje jammer, ik heb het 2x aan de hand gehad en gelijk bij overdracht gevraagd of ze het in willen vullen met de uitleg erbij.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 18:14

Babsiej: okee maar nu heb ik gebeld met waar ik de afstandsverklaring kan vinden en dan krijg ik te horen die hebben we niet meer, je moet maar een brief sturen met daarin jou gegevens en de gegevens van de oude eigenaar en dan je handtekening eronder...
Vind het zo een rare gang van zaken dan zorg je toch op zijn minst dat er iets over op je site staat???

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:36

Ze kunnen bij de verzekeraar zo een nieuw aanvragen dat kan jij alleen niet doen.
Ik heb het pas gehad met een kat die met mijn ex mee ging hij nam de verzekering dan wel over maar dat gaat via hetzelfde formulier.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:39

Inderdaad de eigenaar moet dan contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij, en deze stuurt dan een standaard formulier toe, welke zij naar jou toe kan sturen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:00

zeg ze dat je het prima wilt tekenen, maar dat je dan verwacht dat ze de papieren voor je regelen. Anders: hun probleem, niet het jouwe.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:45

Babsiej: dat is het probleem verzekering stuurt gewoon niets want het bestaat volgens hun niet meer :(
Daarbij wil ik niet dat noch de oude eigenaren nog de verzekeringsmaatschappij mijn prive gegevens heeft..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:03

dus? lekker laten waaien en als de oude eigenaar gaat zeuren dan vertellen dat als ze vriendelijk blijven je eventueel wilt meewerken maar bij zeuren niet. En nogmaals dat het niet jouw probleem is.

En als het volgens de verzekering niet meer bestaat waarom bestaat die stupide regel dan nog wel? Hond is er niet meer dus verzekering ook niet meer nodig, vrij simpel lijkt me. Lijkt me heel raar dat je een verzekring niet zou kunnen opzeggen en dat je een afstandverklaring van een nieuwe eigenaar nodig zou hebben om de verzekering te stoppen. Als je je paard verkoopt hoeft dat ook niet voor de verzekering.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:41

Als je je auto verkoopt kan de verzekering ook vragen om een vrijwaring, dus zo gek is het niet.

Ik zou ook alleen papieren invullen die wel rechtstreeks van de verzekeringsmaatschappij komen. Tevens moet bij mijn verzekering een bewijsje van de dierenarts dat het betreffende dier is uitgeschreven.

Vind ik vrij logisch anders kan iedereen zomaar de verzekering beeindigen wanneer hij/zij er geen zin meer in heeft.