Even een simpele vraag, hopelijk weet iemand het antwoord erop.
Is het normaal dat een teef ong 7 weken na werpen van pups weer loops wordt?
Heb de DA geprobeerd te bellen maar die hebben bespreking tot half 2, dus dacht, ik vraag het hier even in de tussentijd.
DDDMakkink
Geplaatst: 05-05-11 14:51
volgens mij is dat wel normaal bij katten zie je ook vaak dat ze vlak na het bevallen weer krols worden en dus zwanger kunnen worden weet je inmiddels al het juiste antwoord?
We hebben contact opgenomen met de vorige eigenaar en het was al bekend, had iets te doen met dat de pups nog steeds flink zogen. Iig kon het geen kwaad. Volgende week moeten we naar de DA voor entingen en dan laten we haar nogmaals nakijken
DDDMakkink
Geplaatst: 05-05-11 15:26
oke nou ja zou toch maar uitkijken je weet het nooit natuurlijk net zoals vrouwen na de bevalling schijn je juist meest vruchtbaar te zijn net als met katten dus zou met honden ook zo maar kunnen succes ermee
Heb het nog nooit mee gemaakt en in het asiel toch al diverse nesten gehad in al de jaren dat ik daar werk. Dus zou hier heel erg mee oppassen en haar temperatuur, activiteit en eten in de gaten houden!!
kamatz
Geplaatst: 06-05-11 13:19
Dat een teef 6 maanden na het werpen pas loops wordt is grote onzin. De meeste teven zijn elke 6 maanden loops, maar er zitten er ook tussen die om de 5 maanden loops worden.
Uitgerekend vanaf de dag dat ze loops werd tot aan de 7 weken na de bevalling zit je op zo'n 18 weken, dus ruim 4 maanden na de andere loopsheid. Twee weken loopsheid met de dekking erbij, 9 weken dracht en 7 weken pups.
Het zou vroeg zijn, maar het kan. Heeft ook met de hormonen te maken.
Hou het gewoon in de gaten dat het geen rare kleur gaat worden, want dan moet je echt als de wiederweerga naar de DA.