Stamboek Blue Heeler fokker gezocht, wie kan me helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Stamboek Blue Heeler fokker gezocht, wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:14

Hoi Iedereen,

Zoals de kop al zegt, ben ik op zoek naar een erkende Blue Heeler fokker of iemand die toevallig een nestje gaat fokken met zijn of haar Stamboek Blue Heeler.
Ik wil er nu nog niet direct eentje aanschaffen, maar wil em gaan orienteren.
Ik heb in Australië veel met Blue Heelers gewerkt en had daar al besloten dat ik er graag ene wilde kopen. Maar het invoeren is nogal een gedoe.
Dus nu ben ik in Europa op zoek naar iemand die van plan is over een paar maanden of volgend jaar een nestje te fokken. Kennen jullie iemand of hebben jullie zelf een Blue Heeler waar jullie een nestje mee gaan fokken of eentje die jullie uit een erkend nest hebben. Ik hoor heel erg graag van je!
Alvast heel erg bedankt voor de meedewerking en tips.

Groetjes
Barbara

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:57

LecyTinker

Re: Stamboek Blue Heeler fokker gezocht, wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 20:07

Dierenfan, dan kje... ik zweer je, heb me blauw gezocht en kwam overal, maar niet op een site met fokkers... Dank je voor de link...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:12

LecyTinker schreef:
Dierenfan, dan kje... ik zweer je, heb me blauw gezocht en kwam overal, maar niet op een site met fokkers... Dank je voor de link...

google helpt zo goed haha als je maar niet zoekt op bleu heeler. Zoek gewoon op australian cattle dog en je vind deze site en nog veel meer sites. ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:17

Leuk dat je op zoek gaat naar een cattle dog. Wij hebben er ook een! Via de stamboekvereniging kom je wel aan fokkers, maar je moet inderdaad niet op blue heeler zoeken. Er heeft toevallig pas bij het asiel vlak bij ons een prachtig tweejarig teefje gezeten, maar zij is inmiddels geplaatst. Succes!

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:52

Hai

Ik heb een Beu Heeler en een Red Heeler .
Fok hier niet mee, maar heb wel een adres voor je van een goede fokker .

Heb je ff een PB gestuurd met info .

GR M

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 12:18

dank jullie voor jullie tips en voor de pbjes.
Ik heb gezocht op australian cattle dog en kwam steeds uit op de australische herder. Niet wat ik zocht dus. En dan werd ik nog vaak doorgestuurdf naar kelpies. Hemel, die zijn het niet voor mij. Schatten en veel met de kelpies in oz geknuffeld, maar ik ben echt voor het rustige werkkarakter van de heeler. Misschien ook omdat de heelers meer voor de koeien gebruikt worden en de kelpies meer voor de schapen. Mijn duitse herder mocht in australie een dagje meelopen met de werkhonden. De eerste 5 minuten aan het werk en een schaap keek naar hem en mn herder was pleite. terug in de auto gaan zitten. Hahahahha. Nou moet ik wel zeggen dat die schapen daar heel erg gewend zijn om gedreven te worden door honden en snel in de verdediging gaan door middel van een kopstoot ofzo als ze zich in een hoek gedreven voelen. Dus tja, dan mag je in de yards staan, maar dan kijkt er een schaap naar je die je een kopstoot wil gaan verkopen. Ik snapte het wel. Mn duitser was gewoon te soft voor het echte werk daar.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:37

Even zoeken met Google op 'fokkers cattle dog nederland' en je krijgt al een berg resultaten.

Succes met je zoektocht. Verkijk je niet op het werk dat toch ook deze honden nodig hebben. Als gewone huishond zijn ze niet echt geschikt. Ik heb zelf een kruising.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:25

Sancha, ik heb een mechelse herder uit langs moeders kant politielijn en vaderskant pakwerk. Dus meneer heeft een mega hoeveelheid werk nodig om goed gemanierd te blijven. Maar van de drie is hij eigenlijk de enigste die een hoeveelheid werk aan kan. Dus wanneer hij twee is dan kan ik er een nieuwe pup bij hebben en die wil ik graag ook met een hoge energie niveau hebben. Heb anderhalf jaar rond blue heelers gehangen en vond hun werk karakters geweldig en de beheersbaarheid in de hond. daar heeft mijn mechel nogal wat moeite mee en die reageerd vaak zijn ongeduld uit op mn duitser en die is daar vaak niet zo heel erg blij mee.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:14

Klinkt goed! Ik ben geen super kenner, ik weet alleen wat ik van onze hond weet. Die wordt echt super gestoord als ze een dag of twee niet voldoende beweging heeft gehad.
Ze kan zich niet echt beheersen, maar dat is waarschijnlijk door haar kruising. Doordat ze ratten en mollen vangt, en gezien de rest van haar karakter en formaat, denk ik dat ze gekruist is met een Jack Hussel. Kan wel eens lastig zijn :P Maar voor ons is ze perfect.

Ik denk dat een 'echte' inderdaad een stuk stabieler is. Molly zit zichzelf wel eens in de weg (figuurlijk gezien).

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:54

beetje laat antwoord maar ik heb mijn nieuwe acd pup uit polen gehaald deze week, ik kon in ned en belgie niets iets vinden wat ik mooi vond, en kwam in contact met iemand in polen, die een goede teef had.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:00

Raf de Winter in Belgie heeft geloof ik momenteel een teef dragend, google maar eens op Maeglin, dan vind je die wel.
Jammer, er zijn hier net een aantal ACD herplaatst in Belgie, niks mis mee, maar die fokker had er gewoon te veel en kon er zelf door omstandigheden niet meer voor zorgen, was wellicht ook een optie geweest voor je.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 08:45

dank jullie allemaal voor jullie berichtjes, ik blijf dit topic uiteraard wel bijhouden. Maar op het moment kan ik er even geen bij nemen, moet eerst even wachten totdat mn mechelaar uit de puberteit is. Hij is nog een dikke jaar oud en dus wacht ik zeker nog een jaar. Anders is er geen overzicht meer. Maar blijf vooral posten, want ik ben heel erg benieuwd.

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:13

wij hebben sinds 7 weken een cattle puppy, ik heb me heel goed georienteerd en vele fokkers gesproken. Ik wilde dat de pup in huiselijke kring opgroeide en met kinderen en andere dieren intesief haar eerste levensweken doorbracht. Als je interesse hebt in het adres van de fokker stuur maar een pb.

dit is onze pup:

http://www.youtube.com/watch?v=WKZTDzMT2Tc

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 18:50

isabellamoos schreef:
wij hebben sinds 7 weken een cattle puppy, ik heb me heel goed georienteerd en vele fokkers gesproken. Ik wilde dat de pup in huiselijke kring opgroeide en met kinderen en andere dieren intesief haar eerste levensweken doorbracht. Als je interesse hebt in het adres van de fokker stuur maar een pb.

dit is onze pup:

http://www.youtube.com/watch?v=WKZTDzMT2Tc

wow, dat monster is nog maar 7 weken oud???? dat wordt een flinke knul, precies zoals ik zou willen. Maar mijn situatie is behoorlijk veranderd, dus het idee ligt op het moment helemaal op zn kont. Maar wel waanzinnig mooi!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:05

Ik vermoed dat je sowieso teleurgesteld zou zijn met honden van nederlandse conformatiefokkers, als je verliefd bent geworden op werkende honden in Australie.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:23

ik wilde er ene uit australie meenemen, maar de invoerkosten zijn best heftig. Maar goed, ik zit nu met een vol huis zo wie zo. Maar de droom is er nog steeds. Maar idd de stevige koeiendrijver type uit australie is toch echt wel wat ik zal zoeken dan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:53

Ben je dan ook van plan hem als veedrijver te trainen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 08:56

kugger, toen ik in australie woonde, werkte ik op cattle stations. Dus de bedoeling daar had geweest om mijn hond mee te laten werken daar aangezien het daar echt de omgeving is om het te leren.
Maar ik had mn duitse herder mee naar australie en ik wist dat hij al wat versleyten was, dus wilde hem op dat moment geen jonge hond aandoen. De bedoeling was daarom ook dat ik zou wachten totdat hij er niet meer zou zijn. Helaas moest ik vanwege familiezaken terug naar nl komen. Maar mocht ik terug naar australie gaan, dan neem ik daar zeker een blue heeler, aangezien hij dan mee kan werken op het bedrijf daar.

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:55

Kuggur schreef:
Ik vermoed dat je sowieso teleurgesteld zou zijn met honden van nederlandse conformatiefokkers, als je verliefd bent geworden op werkende honden in Australie.

sorry wat zijn comformatiefokkers?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 11:00

isabellamoos schreef:
Kuggur schreef:

sorry wat zijn comformatiefokkers?

fokkers die puur op uiterlijke kenmerken fokken! (dus niet op de werklust van de hond)