Kennel "gesloopt"......en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Kennel "gesloopt"......en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:12

Hallo,

Hoop dat ik mijn probleem hier mag voorleggen.

Eind februari hebben wij bij een gerennomeerd stallenbouwer, waar we ook onze boxen van hebben, de meest degelijke uitvoering van een hondenkennel besteld welke hun hadden.
Netjes geleverd gekregen, leek ook goed, en dus de kennel volgens aanwijzingen gemonteerd.
Onze actieve grote (ongeveer 50 kg) hond gaat er dagelijks enkele uren in als ik werk, en tot gisteren no problemo!
Heb haar zoals altijd in de kennel gedaan (staat binnenshuis) maar tot mijn grote verbazing komt de jongedame in kwestie me mega vrolijk begroeten bij de voordeur bij thuiskomst!
Kijk ik bij de kennel, blijken de spijlen finaal verbogen te zijn en heeft mevrouw zich er dus door gewurmd.
Kennel is letterlijk aan gort (lasnaden onderaan zijn compleet afgebroken) en stallenbouwer doet alsof hun neus bloed.
Kan ik hier nog iets mee?
Een kennel is toch bedoeld om er, ook de moeilijkere honden, af en toe in te kunnen houden?
Of sluiten mensen tegenwoordig alleen nog maar Chihauhau's erin op?

In hun eigen Garantiebepalingen staat het volgende: "...... garandeert haar producten, op fabricagefouten en goede werking voor het doel waarvoor ze zijn bestemd, gedurende een periode van 12 maanden na levering. Andere dan deze garantietermijn en -voorwaarden- ook wanneer deze in een bestek zijn genoemd - zijn niet van toepassing."

Hoe nu verder?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marloes__

Re: Kennel "gesloopt"......en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:34

'goede werking voor het doel waarvoor ze zijn bestemd' :'). Dat lijkt me hier dus blijkbaar niet het geval. Onze hond (30kilo) kan ook niet in een bench, wurmt zich er ook uit. Ik denk dus persoonlijk dat je aan dat probleem moet werken, in plaats van de schuld te geven aan de stallenbouwer. Moet je hond persé in een bench?

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

Het lijkt mij dat het hier gaat om een kennel, en niet om een bench. Een kennel is een grotere ruimte met panelen.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

Bench of kennel ? Dat is nogal een verschil hoor.

Een gelaste kennel met spijlen zoals een stal zou nu echt nog niet kapot mogen gaan.

Ik zou bellen en even op de garantie wijzen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:39

Sorry, niet goed gelezen. Maar als het om een kennel gaat vraag ik me wel af wat er is gebeurd... Is je hond dan zó woest geworden of ligt het inderdaad aan de kennel? Dan zou ik inderdaad ook maar even opbellen...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:39

Moet je gewoon garantie op krijgen en het gaat hier om een kennel niet om een bench ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:42

Ik denk ook dat je gewoon garantie hebt op de kennel. Het lijkt mij nogal slechte kwaliteit :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:42

Of het nu een bench of een kennel is, het is toch de bedoeling dat de hond binnen de vier wanden blijft. En niet dat hij de spijlen verbuigt en er uit kan. En als de lasnaden nu al afknappen is de constructie niet echt stevig. En of je hond nu 5 of 50 kilo weegt, die spijlen moeten er wel tegen bestand blijken. Je paardenstallen zijn toch stevig genoeg voor een paard van 700 kilo. En ze zijn toch niet alleen gebouwd voor een shetlander. Ik zou de fabrikant nog maar eens aanschrijven.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:55

Het gaat hier echt om een kennel, geen bench!
Ik heb wel foto's, zowel van de kennel als ook van de "dader" in kwestie, maar het lukt me niet om ze hier te plaatsen.
Mocht iemand dat voor me willen doen dan wil ik ze diegene wel mailen.
De "dader" kwam me echt uitvoerig begroeten bij de voordeur en was verder ook compleet relaxed en fris, ze zag er dus niet uit als een hond die een giga strijd had geleverd met een hekwerk. :+

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:56

sheela schreef:
Of het nu een bench of een kennel is, het is toch de bedoeling dat de hond binnen de vier wanden blijft. En niet dat hij de spijlen verbuigt en er uit kan. En als de lasnaden nu al afknappen is de constructie niet echt stevig. En of je hond nu 5 of 50 kilo weegt, die spijlen moeten er wel tegen bestand blijken. Je paardenstallen zijn toch stevig genoeg voor een paard van 700 kilo. En ze zijn toch niet alleen gebouwd voor een shetlander. Ik zou de fabrikant nog maar eens aanschrijven.

Ach ja, maar de spijlen van een paardenstal waarin een paard van 700 kilo helemaal uit zijn dak gaat blijven ook niet recht hoor.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:46

Een kennel die geen 50 kg hond kan houden? dat is niet best zeker niet als het van de firma komt di ik vermoed.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:50

Nee, lijkt mij ook geen beste kwaliteit. Op mijn werk (professionele hondenopvang) zie ik regelmatig honden van 50 kg en meer die toch echt niet door de kennel-spijlen komen hoor. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Als de lasnaad gebroken is, is er niet goed of te zacht gelast en zou je gewoon garantie moeten hebben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:53

Als je hond het voor elkaar krijgt om het te buigen en lasnaden door te breken zonder zelf ernstig gewond te raken, lijkt mij dat de constructie gewoon niet stevig genoeg in elkaar zat, en de leverancier dus verantwoordelijk is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:06

Ik heb een opvang kennel gezien bij een asiel die al 100den zo niet 1000den honden gehouden heeft. Echter kregen ze een gevonden huskie binnen en die kreeg het in een halve dag voor elkaar de spijlen ook te verbuigen. Puur omdat er zo'n drift was van weg willen en dan krijgt een hond soms enorme krachten (mensen ook overigens). Hond zelf was ook niet gewond. Dus ja, je kan zeker proberen of ze garantie geven, maar sommige honden kunnen het gewoon doen.
Mijn vorige hond brak slipkettingen door de helft. Hem moest ik niet aan een lange lijn zetten met halsband. Want hij ging bij begin staan en dan vaart maken en het brak wel. Geloof niet dat die slipkettingen slechte kwaliteiten waren wel een sterke hond met stevige nek. (overigens zoals ik al zei, toen ik wist dat hij het deed en hoe heeft hij nooit meer aan lange lijn gestaan)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:26

Februari geleverd en nu al kapot? lijkt me gevalletje garantie en anders Kassa of Radar als ze niet reageren.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:13

Zie het helemaal voor me. Moet er toch wel een beetje om lachen hoor. Die schattige pup, die zich als een ware Harry Houdini heeft ontwikkeld.
Wij hadden een Houdini Jack Russel, die ook de stangen van een "ijzeren"bench wist om te buigen om te ontsnappen.

Bertino moet maar een dikke muur metselen voor jullie mooie meid met de moeilijke naam.

En het lijkt me toch dat dit onder garantie valt. Iets wat een paar honderd kilo paard moet kunnen tegen houden moet toch zeker bestand zijn tegen 50kg hond........